Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@01:00:51 GMT

26 زلزله از روز گذشته داشتیم که روند آنها طبیعی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۶۴۵۲

26 زلزله از روز گذشته داشتیم که روند آنها طبیعی است

ایسنا/کرمانشاه مسئول شبکه لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه با اشاره به وقوع 26 لرزه از صبح دیروز تا صبح امروز(28 مهر) در خاک عراق و یا در گستره استان کرمانشاه، افزود: این فوج لرزه‌ها معمولا گاهی برای مدت چند روز رخ می‌دهد و جای نگرانی ندارد.

فرهاد فروزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از صبح روز گذشته 26 لرزه در حوالی استان کرمانشاه داشتیم که از این تعداد نزدیک به 24 لرزه در خاک عراق رخ داده و در گستره استان کرمانشاه نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بزرگترین این لرزه‌ها را دو زلزله چهار ریشتری اعلام کرد که ساعت 20 و 53 دقیقه و 20 و 55 دقیقه شب گذشته (27 مهر) رخ داد و یادآور شد: همچنین زلزله 3.9 ریشتری دیگری هم داشتیم که ساعت 22 و 52 دقیقه شب گذشته به وقوع پیوست و منشا همه این لرزه‌ها در خراک عراق و حدود 45 کیلومتری قصرشیرین بود.

مسئول شبکه لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه اضافه کرد: ساعت 7 و 14 دقیقه صبح امروز نیز زلزله‌ای با بزرگی 3.7 ریشتر در حوالی دالاهو به وقوع پیوست که منشا این زلزله داخل خاک استان بود.

فروزی این شیوه وقوع زلزله به شکل فوج لرزه‌ها را طبیعی دانست که معمولا گاهی رخ می‌دهد و یک تا چند روز ادامه داشته و سپس فروکش می‌کند و افزود: در فوج لرزه‌ها عمدتا بزرگی لرزه‌ها در حدود همین لرزه‌هایی است که رخ داده و معمولا زلزله بزرگتری را شاهد نیستیم.

وی اظهار کرد: اگرچه وقوع دقیق زلزله یا بزرگی و کوچکی آن قابل پیش بینی نیست، اما بعید به نظر می‌رسد که نگرانی خاصی بابت این لرزه‌ها وجود داشته باشد.

مسئول شبکه لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت لرزه‌های استان پس از زلزله بزرگ آبان سال 1396 تا کنون داشت و عنوان کرد: از آن تاریخ تا کنون 8348 لرزه در گستره کرمانشاه رخ داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زلزله کرمانشاه زلزله كرمانشاه استان کرمانشاه لرزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳، ۶ ریشتر آذربایجان - حوالی پارس آباد (اردبیل)، ساعت ۰۳:۲۳:۳۰ بامداد امروز شهرستان‌های شمال استان اردبیل بویژه شهرستان پارس آباد را لرزاند.
این زمین لرزه به طول جغرافیایی ۴۸.۳۹ عرض جغرافیایی ۴۰، ۱ در عمق ۵ کیلومتری رخ داد.
نزدیک‌ترین شهر‌ها به محل وقوع زلزله ۴۶ کیلومتری پارس آباد (اردبیل) ۶۶ کیلومتری تازه کند (اردبیل) ۷۷ کیلومتری جعفر آباد (اردبیل)
نزدیکترین مراکز استان:۲۰۵ کیلومتری اردبیل ۲۸۸ کیلومتری تبریز‌
می‌باشد.

دیگر خبرها

  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد