Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی این شهرستان با همکاری و مشارکت مردمی ۸۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزار برنا از سمنان؛ حمیدرضا عبدوس در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: ۳.۲ هکتار از عرصه‌های مرتعی گیاهان یک‌ ساله شهرستان مهدیشهر از ابتدای امسال تاکنون در آتش سوخت، اما عرصه‌های جنگلی آسیب ندید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر بیان کرد: ۸۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان، به دلیل تراکم بالای پوشش گیاهی، فصل‌های تابستان و پاییز به لحاظ خطر آتش‌سوزی در شرایط بحرانی قرار داشت و این شرایط تا یک‌ماه دیگر ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در سایر نقاط کشور آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی گزارش می‌شود، اما در شهرستان مهدیشهر امسال با اقدام‌های پیشگیرانه آتش‌سوزی کاهش چشمگیر داشته است.
عبدوس ادامه داد: استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی نقشی مهم و غیرقابل انکار در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دارد و شهرستان مهدیشهر برای اولین بار در کشور برای استفاده بهینه از این ظرفیت، پایگاه‌های مردمی اطفای حریق ایجاد کرده است.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: بطری‌های شیشه ای در فصل گرم مانند عدسی عمل می کنند و تابش نور خورشید به آن آتش سوزی در مراتع را به دنبال دارد و بر همین اساس ضرورت دارد مردم از ریختن زباله و به ویژه بطری‌های شکسته و اجسام منعکس کننده نور در طبیعت بپرهیزند.
وی یادآور شد: هموطنان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن در طبیعت پرهیز کنند و همچنین از گاز دستی و منقل برای روشن کردن آتش استفاده کنند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: اکنون سه روستای این شهرستان به پایگاه مردمی مهار آتش مجهز هستند.
وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ۳۹۵ هزار هکتار است که از این وسعت به لحاظ خطر آتش سوزی ۲۵ هزار هکتار فوق بحرانی و ۸۰ هزار هکتار در وضعیت بحرانی قرار دارد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری عرصه های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر آتش سوزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵، رفع تصرف اراضی ملی به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع واقع در منطقه قارنسرا، توسط سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی دودانگه و نیرو‌های شرکت چوب و کاغذ انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟