Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@20:58:49 GMT

چرا ائتلاف سعودی تن به تبادل اسرا داد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۷۲۱۸

ساعت 24-ائتلاف سعودی در طول بیش از پنج سال جنگ، هیچ زمان حاضر به اجرای توافقات به خصوص در بخش آزادی اسرا نشد، اما هفته گذشته بزرگترین عملیات تبادل اسرا صورت گرفت.

 پنج شنبه و جمعه هفته گذشته طبق گفته صلیب سرخ جهانی ۱۰۵۶ اسیر از هر دو سوی درگیری‌ها در یمن، آزاد شدند. رخدادی که در طول نزدیک به شش سال جنگ بی سابقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبسایت انصارالله یمن، در مطلبی این سؤال را مطرح کرده است که چه عاملی باعث شد تا ائتلاف سعودی تن به این توافق بدهد؟ در حالیکه در تمام این سال‌ها چه سازمان ملل و نماینده‌اش و چه ائتلاف سعودی، برای اجرای توافقات خود را بی انگیزه نشان می‌دادند.

به نوشته این وبگاه، آن‌چه باعث این رخداد شد، حضور نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در نزدیکی مأرب بود. نیروهای یمنی هم اکنون در اطراف شهر مستقر شده و جز برخی قبائل همسو با دولت سعودی و عناصر محلی و تروریستی، نیروی رسمی در شهر باقی نمانده است.

در این میان دولت منصور هادی بیم این را داشت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مرکزی وارد شهر شده و اسرای خود را آزاد کنند، بدون اینکه مجبور باشند در ازای آن دست به آزادی اسرای طرف مقابل بزنند. بنابراین به سرعت با تبادل اسرا موافقت و آن را اجرا کردند.

از سوی دیگر، دولت مستعفی نیاز به نیرو برای حضور در مناطق درگیری دارد. همانطور که گفته شد، چیزی به نام ارتش دولت هادی در مأرب حضور ندارد و حزب «الاصلاح» که کنترل این شهر را در دست دارد، با توان برخی قبائل و عناصر تروریستی مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی ایستاده است.

منابع خبری پیش از این گفته بودند که بسیاری از این نیروها از مناطق درگیری فرار کرده و به شهر و روستای خودشان باز گشته‌اند. برخی نیز با دیدن فساد گسترده در میان دولت هادی، دیگر حاضر به جنگیدن نشده‌اند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه‌شنبه) از انجام چند عملیات جدید علیه اهداف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروهای مسلح ما ۶ عملیات طی ۳ روز گذشته در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

یحیی سریع درباره جزییات این عملیات‌ها گفت: ۲ ناو آمریکایی «MAERSK SARATOGA» و «APL DETROIT» در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفته شدند.

وی افزود: کشتی انگلیسی «HUANG PU» در دریای سرخ و کشتی «PRETTY LADY» در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شدند.

وی در ادامه افزود: نیروی هوایی یمن نیز عملیات نظامی منحصر بفردی را با هدف قرار دادن ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد.

یحیی سریع اضافه کرد: نیروی موشکی نیز اهداف اسرائیل را در «ام الرشراش» در جنوب سرزمین های اشغالی هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار گرفتن اهداف مورد نظر در این عملیات‌ها با دقت بالا خبر داد.

‌وی همچنین افزود: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با کارشکنی‌ صهیونیست‌ها
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی در ترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • اوضاع رژیم اسرائیل؛جنگ از بیرون و هرج‌ و مرج از داخل
  • مقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها حرفی از آتش‌بس نمی‌زنند
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • به روز رسانی زیرساخت های مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۱۴۰۳