Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضرابی گفت:در راستای خدمت‌رسانی بهتر به پژوهشگران در روزهای کرونایی، کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی، ۹پایگاه موضوعی جدید را به درگاه اینترنتی خود افزود. با این تعداد، پایگاه‌های موضوعی این مرکز به ۲۶ عدد رسید.

«علی ضرابی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: در راستای کمک به پژوهشگران در دستیابی سریع‌تر به منابع اطلاعاتی و ارائه منابع مربوط به حوزه‌های مختلف دانش بشری و نیز مناسبت‌های مذهبی و ملی، ۹ پایگاه موضوعی جدید به شکل متمرکز، در سامانۀ کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی ایجاد شد که با این رقم تعداد پایگاه‌های موضوعی کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی به ۲۶ پایگاه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر فضای مجازی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس افزود: در این راستا منابع مربوط از پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف شناسایی، دانلود و گردآوری شد و منابع پس از فراداده‌نویسی، در این پایگاه‌های تخصصی وارد شده است.

 

ضرابی گفت: پایگاه‌های تخصصی «قرآن» با بیش از ۳۴ هزار و ۶۰۰ رکورد،«کرونا» با بیش از ۵هزار رکورد، «حضرت مهدی(عج)» با افزون بر ۳هزار رکورد، «امام جواد(ع)» با حدود یک هزار رکورد و موضوعات «اربعین»، «امام موسی کاظم(ع)»، «امام محمد باقر(ع)»، «امام جعفر صادق(ع)» و «حضرت معصومه(س)»، هر کدام با حدود ۵۰۰ رکورد، از جمله پایگاه‌هایی است که به‌تازگی ایجاد شده است.

 

وی افزود: پایگاه‌های ذکر‌شده دارای انواع مختلف منابع اطلاعاتی همچون نسخ خطی، چاپ سنگی، چاپی، سند، عکس، پایان‌نامه، بریدۀ جراید، فیلم، صوت و... هستند که به‌روزرسانی و تکمیل آن‌ها ادامه دارد.

 

مدیر فضای مجازی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس تصریح کرد: پژوهشگران و علاقه‌مندان با مراجعه به سامانۀ کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی digital.aqr.ir می‌توانند از پایگاه‌های موضوعی کتابخانۀ دیجیتال بهره‌مند شوند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انرژی خورشیدی چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان  از این رو محققان برای رفع این دسته مشکلات و همچنین جلوگیری از بحران انرژی، استفاده از منابع سبز یا تجدیدپذیر را پیشنهاد دادند. انرژی تجدیدپذیر انرژی‌ای است که از منابع بازگشت‌پذیر حاصل می شود و می‌توان آن را در مدت زمان کوتاهی توسط منابع طبیعی مانند خورشید، باد، آب، موج، جزر و مد و گرمای حرارتی زمین جایگزین کرد.از بین تمام منابع تجدیدپذیر یاد شده، خورشید در رتبه اول قرار دارد زیرا بزرگترین و در دسترس ترین منبع انرژی به شمار می رود. همچنین مابقی منابع به گونه ای نشات گرفته از خورشید هستند. به عنوان مثال، باد به دلیل اختلاف فشار در هوا به وجود می آید و این اختلاف فشار به دلیل گرم شدن مولکول های قسمتی از جو هستند که توسط خورشید برانگیخته شده اند. همانطور که گفته شد خورشید به عنوان بزرگترین منبع انرژی تجدیدپذیر، توجه اکثر کشورهای پیشرفته را به خود جلب نمود که در نتیجه منجر به سرمایه گذاری فراوانی در این بخش شد. همچنین کشور عزیزمان ایران نیز هم از این ماجرا مستثنی نبوده و با تغییر نگرش سیاست های کلان، گونه های مختلف منابع تجدیدپذیر همواره در حال رشد و افزایش هستند. از خورشید می توان در دو بخش گرمایش (فونون) و نوری (فوتون) استفاده نمود. در ایران خوشبختانه به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی، از هر دو نوع نیروگاه ها استقبال می شود ولی نیروگاه های نوری (فوتوولتاییک) به دلیل داشتن تجهیزات کمتر و هزینه راه اندازی پایین تر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند. به همین دلیل شاهد نصب و راه اندازی سامانه های فتوولتاییک معتددی در نقاط مختلف کشور هستیم. علاوه بر این موارد، احداث نیروگاه های خورشیدی مزایای جذاب دیگری را نیز از جمله خرید تضمینی برق (PPA) را دارد که با بسته شدن قرارداد 20 ساله خرید برق تولیدی از مالک، هم درآمدزایی را برای مالک به ارمغان می آورد و همچنین کمک به پایداری شبکه برق سراسری نموده که به کاهش خاموشی و قطع شبکه منجر می شود.  این دسته از سامانه را سیستم آنگرید یا متصل به شبکه می گویند که می توان به صورت های گوناگونی مانند: پشت بامی، زمینی یا بر روی سطوح اجرا نمود و فقط کافیست که محل نیروگاه خورشیدی به شبکه برق سراسری دسترسی داشته باشد..گونه ی دیگر سامانه های فتوولتاییک، سیستم های آفگرید یا مستقل از شبکه هستند. در این سیستم ها انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی در باتری ها ذخیره می شوند و در صورت نیاز مصرف می شوند و در مواردی کاربرد دارند که برق سراسری وجود نداشته و یا نیازمند برق پشتیبان (UPS) باشند. این دسته سامانه کاربرد گسترده تری نسبت به سیستم آنگرید دارد زیرا میتوان از آن در بخش های مختلف از جمله: کشاورزی و آبیاری، برق رسانی خانه باغ و مراکز بوم گردی، عشایر و دامپروری، مرغداری، مراکز صنعتی و غیره اشاره نمود.

  

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • ایجاد پایگاه نوآوری یافته‌های تحقیقاتی جهش تولید در کامیاران
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی
  • انرژی خورشیدی چیست؟