Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: یکی از مهمترین زمینه‌های توسعه، مربوط به بخش بهداشت و درمان است که به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی جوامع مختلف مد نظر قرار می‌گیرد.

با تلاش‌های صورت گرفته، طی یک دهه اخیر تحول خوبی در حوزه درمانی استان صورت گرفته و شاهد بهبود زیرساخت‌های درمانی در استان بوشهر و کاهش نیاز به مراجعه به دیگر استان‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی این زیرساخت‌ها کافی نیست و می‌طلبد که نسبت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های درمانی در سطح استان تلاش بیشتری صورت گیرد و فضاها و تجهیزات درمانی بیشتری در استان مستقر شود.

با شیوع کرونا این چالش و کمبود بیش از پیش نمایان شده است و کمبود تخت‌های بیمارستانی و زیرساخت‌های درمانی قابل مشاهده است که امید می‌رود با تکمیل طرح‌های در دست اجرا و اجرای طرح‌های جدید این مشکل حل شود.

با توجه به نقش مهم استان بوشهر در سودآوری و کسب درآمد توسط تأمین اجتماعی، می‌طلبد که این سازمان وظیفه خود در قبال استانی که درآمد بالایی برای آن‌ها دارد را انجام دهند.

لزوم توجه بیشتر به بخش درمان استان بوشهر

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر صبح دوشنبه در بازدید از مدیریت درمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: شیوع کرونا باعث شد تا بسیاری از نیازها و مشکلات شناسایی شود و باید برای بهبود وضعیت تلاش کنیم.

مجید خورشیدی با اشاره به اینکه کرونا کمبودهای سخت‌افزاری در بخش درمان استان بوشهر را نشان داده است، اضافه کرد: با شیوع این بیماری مشخص شد که استان بوشهر نیازمند توجه بیشتر در عرصه بهداشت و درمان است.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته برای توسعه بخش درمان استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات مهم احداث بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر است که به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

تأمین اجتماعی در حوزه درمان بوشهر سرمایه‌گذاری کند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به این این استان درآمد بسیار زیادی را برای تأمین اجتماعی دارد، تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که بیشترین سودآوری را برای سازمان تأمین اجتماعی دارد، استان بوشهر است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور یکی از فرزندان این استان در مدیریت سازمان، انتظار است تأمین اجتماعی در بخش درمانی سرمایه گذاری‌های بیشتری در این استان انجام دهد.

خورشیدی تصریح کرد: انتظار می‌رود برای رفع کمبودهای بخش درمان در جنوب استان، مجموعه‌های نفتی و گازی و سازمان تأمین اجتماعی به صورت مشترک اقدام بزرگی را در این زمینه انجام دهند.

معاون استان بوشهر با توجه به مطالبات به حق مردم عسلویه و نیازهای آنان به خدمات درمانی، پیشنهاد کرده که با اخذ موافقت مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی موضوع تعرفه‌های خدمات درمانی برای اهالی این شهرستان به نحوی حل شود که مردم این شهرستان بتوانند به نحو مناسبی از خدمات درمانی تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

افزایش تخت‌های درمانی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر تلاش و برنامه ویژه‌ای داریم و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهیم کرد.

زهرا نویدی فرد به اجرای طرح توسعه ۶۴ تخت‌خوابی بیمارستان مهر برازجان در شهرستان دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری افزایش ۷۰ تخت بیمارستان سلمان فارسی بوشهر است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ساخت و تکمیل مراکز درمانی برازجان، خورموج و جم خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی تأمین اجتماعی استان با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر با ابراز امیدواری برای تکمیل این طرح‌ها تا پایان سال جاری گفت: دو پروژه احداث مرکز درمانی در شهرهای دیلم و دلوار در دست اقدام است.

وی بیان کرد: تغییر یا اضافه چیدمان نیروی انسانی درمانی با توجه به وضعیت بحران و گاهاً شبانه روزی کردن برخی از درمانگاه با نظر فرمانداران در شهرستان‌های کنگان و دشتستان انجام شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی از اختصاص ۳۰ درصد تخت‌های درمانی تأمین اجتماعی استان به بخش‌های کرونایی خبر داد و بیان کرد: در دو بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه ۷۴ تخت برای درمان بیماران کرونایی اختصاص یافت.

‌ استان بوشهر سودآوری بالایی برای تأمین اجتماعی دارد و انتظار می‌رود که این سازمان نیز حق مردم استان بوشهر را ادا کرده و برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در استان دست به کار شود.

کد خبر 5051444

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی مجید خورشیدی استانداری بوشهر تخت بیمارستانی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا شهرکرد گرگان اربعین حسینی شهدای مدافع حرم مجلس شورای اسلامی شهادت امام رضا ع کرمانشاه مراسم عزاداری درمان تأمین اجتماعی تأمین اجتماعی استان زیرساخت های درمانی خدمات درمانی استان بوشهر زیرساخت ها بخش درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کل کشور با ارسال این موضوع به قوه قضائیه با ۱۳۷ رأی مخالف از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.   سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توضیح این گزارش، گفت: با استناد به سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغیه رهبر معظم انقلاب و بر اساس تکلیف نمایندگان در بند (س) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف ساماندهی صنعت دارو و محوریت سیاستگذاری جدید در حوزه یارانه دارو برعهده دولت گذاشته بودند طرح دارویار توسط دولت اجرا شد که بر اساس آن از طریف انتقال یارانه دارو از ابتدای زنجیره تامین و توزیع به انتهای آن و تمرکز بر نظام بیمه ای، مدیریت بهینه زنجیره تامین و توزیع به گونه‌ای اجرا شود که در حوزه کمبود‌ها و قیمت اقلام دارویی فشار از روی دوش مردم برداشته شود، اما طی ۲ سال سپری شده از اجرای آن شاهد خارج شدن محسوس زنجیره تامین و توزیع دارو از مدار تنظیم گری بوده ایم و تبعات آن گریبانگیر بیماران و فعالان صنعت دارو شده است.   وی افزود: کمیسیون بهداشت پس از آنکه به دفعات مشکلات موجود، دغدغه مندی ها، الزامات و تکالیف دستگاه‌های مسئول را در قالب برگزاری جلسات نظارتی و با ارائه ۴ گزارش نظارتی به مجلس ارائه کرده بنابراین در حال حاضر با استناد به ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی گزارش نقض یا استنکاف از اجرای قانون توسط مسئولان وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و دستگاه‌های زیرمجموعه آنان و سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به قوه قضائیه و مراجع ذیصلاح در دستورکار مجلس دارد.   نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم، یادآور شد: نزدیک به ۱۵۰ قلم داروی پرمصرف، دارای کمبود و محدودیت جدی بوده و حدود ۶۵ قلم دارو در شرایط کمبود حاد قرار دارد و رفع این مشکل نیازمند برنامه ریزی و کارآمدسازی سامانه‌های موجود و مدیریت دقیق سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی در پیش بینی به موقع نیاز‌های کشور و تخصیص به موقع ارز است، البته عدم نظارت موثر بانک مرکزی به عملکرد بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات ریالی برای تامین سرمایه در گردش موردنیاز صنعت دارو و نیز شرکت‌های تراستی در انتقال به موقع ارز به ذینفع نهایی نیز یکی از چالش‌های جدی در حوزه کمبود دارو است.   سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع بندی موارد استنکاف از قانون، گفت: در این رابطه شاهد استنکاف و نقض بند پنجم و جزو دوم از سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب در مورد سیاستگذاری و نظارت کارآمد بر تولید و مصرف و واردات دارو و مدیریت بهینه منابع سلامت از طریق نظام بیمه‌ای توسط تمامی ارکان مسئول در دولت با محوریت وزارت بهداشت هستیم و با توجه به اینکه طی ۴ ساله مجلس یازدهم و به ویژه پس از اجرای طرح دارویار انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در حوزه ساماندهی وضعیت نظام دارو و درمان کشور به دفعات توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد تاکید و مطالبه قرار گرفته، اما متاسفانه کماکان شاهد وضعیت نامناسب این حوزه و تحمیل فشار بر مردم هستیم.

دیگر خبرها

  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی