Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتقای یوان در نقل و انتقال‌های بین المللی در حال حاضر یک مسئله محوری و استراتژیک است، چون قدرت‌های جهانی از سیاست همکاری به مقابله با چین در مسائل مالی روی آورده اند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، طبق گفته یکی از مقامات اجرایی ارشد در یکی از چهار بانک بزرگ چین، این کشور باید استفاده بین المللی از یوان را افزایش دهد تا بتواند سهم ارز خود در پرداختهای بین‌المللی را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید

وانگ یونگلی، نایب رئیس سابق بانک چین و یکی از اعضای سابق هیئت مدیره سوئیفت -سیستم پرداخت مالی بین المللی، علیرغم افزایش تاثیر چین در اقتصاد و تجارت جهان، هنوز هم در استفاده از یوان در تجارت، سرمایه گذاری و نقل و انتقال های مالی جهان مشکلاتی وجود دارد.

 این اظهارات وانگ در بحبوحه افزایش نگرانی در چین در مورد قطع ارتباط  موسسات و افراد با سیستم پرداخت دلار بیان شده است.

 واشنگتن در پی معرفی یک قانون امنیت ملی در هنگ کنگ اعلام کرد افرادی را که به نقض استقلال این شهر کمک کرده‌اند تنبیه کرده و موسسات مالی چینی را که با این افراد کار کنند تحریم می‌کند.

تولید صنعتی چین 6.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافتچین تنها اقتصاد بزرگی که در سال جاری میلادی رشد می‌کند

یوان در حال حاضر تنها دو درصد از پرداخت های بین المللی را شامل می‌شود و طبق گفته وانگ، این رقم باید در دهه آینده از 10 درصد فراتر رود.

وانگ در مقاله‌ای در روزنامه ایکانامیک آبزرور نوشت:«بین المللی شدن یوان باید تسریع شود». وی اضافه کرد ارتقای یوان در نقل و انتقال‌های بین المللی در حال حاضر یک مسئله محوری و استراتژیک است، چون قدرت‌های جهانی از سیاست همکاری به مقابله با چین در مسائل مالی روی آورده اند.

وی گفت:«در شرایطی که همه گیری ویروس کرونا تغییرات عمیقی را در نظم جهان به وجود آورده، درگیری بین کشورها و قدرتهای بزرگ را هم تشدید کرده است. آمریکا فرصت خود را برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا از دست داده و اقتصاد، جامعه و شهرت بین المللی آن تحت تاثیر قرار گرفته است. درگیریهای اجتماعی افزایش یافته و رابطه بین قدرت های بزرگ را بی ثبات کرده است».

  وانگ گفت چین باید از تجربه گذشته استفاده کرده و اهداف واضحی را برای توسعه استفاده بین المللی از یوان در نظر بگیرد.

 انتهای پیام/76

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه هیأت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بین‌المللی از سراسر جهان حضور خواهند یافت و شرکت‌های بزرگ نسبت به ارائه محصولات و توانمندیهای خود اقدام خواهند کرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندیهای شرکت‌های استان خواهد بود.

وی از اختصاص غرفه‌هایی با نام استان‌ها در این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: با حضور مدیران استانی، امکان مذاکره، تبادل نظر، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های استان به منظور جذب سرمایه گذار و همچنین ارتباط با فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور در نمایشگاه سال جاری تعداد زیادی از وزرای صنعت، معدن و تجارت کشورهای دیگر نیز حضور پیدا خواهند کرد و به همین دلیل این نمایشگاه از اهمیت ویژه‌ای نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته برخوردار خواهد بود.

کد خبر 6063703

دیگر خبرها

  • ۱۰ توصیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای جهش تولید
  • تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • حضور خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • غول خودروهای برقی چین لرزید
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون