Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:12:30 GMT

آغاز فعالیت بازار ته‌لنجی بندر تجاری شادگان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۷۹۱۰

آغاز فعالیت بازار ته‌لنجی بندر تجاری شادگان

ایسنا/خوزستان سرپرست فرمانداری شادگان از آغاز فعالیت بندر تجاری شادگان و راه‌اندازی بازار ته‌لنجی این بندر خبر داد.

امید صبری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فعالیت بندر تجاری شادگان اظهار کرد: پیرو تصمیم کشوری به منظور بهره‌برداری از بنادر مرزی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و منویات ایشان در خصوص تقویت اقتصاد مناطق مرزی و مرزنشینان، با هماهنگی‌های انجام شده فعالیت بندر شادگان از امروز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به گسترش فعالیت بندر شادگان، افزود: هر چند بندر شادگان از پنج شش سال قبل فعال بوده است اما در حجم کنونی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته بود.

سرپرست فرمانداری شادگان بیان کرد: اکنون بازار کالای همراه ملوان (بازار ته‌لنجی) شادگان فعال شده است و تا کمتر از ۲۰ روز دیگر ۴۰ مغازه ته‌لنجی در بازار بندر شادگان فعال خواهند بود.

صبری‌پور گفت: در این راستا اعضای شورای تامین شادگان به صورت جدی ورود کرده‌اند و مقرر شده است که کالاهای وارداتی، در بندر شادگان تنها ترانزیت نشوند و در این بندر تخلیه و بارگیری و همچنین همه کالاها وارد انبارهای شادگان شوند و در بازار این شهر توزیع شوند.

وی افزود: اگر بندر شادگان به فعالیت جدی خود برگردد و بازار ته‌لنجی فعال شود، بیش از یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مردم این منطقه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان بنادر بندر شادگان شادگان ته لنجی بازار ته لنجی فعالیت بندر بندر شادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه