Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،  سرهنگ اکبر نجفی  روز  دوشنبه به مناسبت هفته ناجا در مراسم افتتاح سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک پلیس) در شهرستان بم افزود: نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی تا قلب‌ کشور در حال خدمت‌رسانی بوده و همواره به دنبال تامین امنیت و آرامش برای اقشار مختلف جامعه است.

سرهنگ نجفی بیان کرد: بدون‌شک هیچ دستگاهی به اندازه نیروی انتظامی تنوع و تعدد خدمت ندارد چراکه بیش از ۷۰۰ ماموریت برای این نیرو تعریف شده که ناجا در حال اجرای این ماموریت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: مها، سامانه اطلاع‌رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمندی است که به‌ صورت ۲۴ ساعته و با بهره گیری از حسگرهای حرکتی، لرزشی ، هر نوع تهدید از جمله سرقت، زورگیری و غیره را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: بیش از ۹۹ درصد خودروهایی که سرقت شده اند نکات ایمنی را رعایت نکرده و حتی قفل فرمان نداشته اند ،اگر بعد از اقدامات مربوط به حوزه سیستم مها بتوانیم نصب جی پی اس بر روی خودروها را دنبال کنیم از بسیاری سرقت ها جلوگیری بعمل خواهیم آورد .

فرمانده انتظامی شهرستان بم خاطرنشان شد: مها به محض دریافت هشدار الکترونیکی، صحت آن را احراز و در کسری از ثانیه به مالک و مبادی امدادی از جمله پلیس اطلاع رسانی خواهد کرد.

سرهنگ نجفی ادامه داد: در حال حاضر تمام صنف طلافروش های ما به سامانه مها متصل شده اند که به دنبال اتصال بانک ها به این سیستم هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم تا مراکز تجاری و مسکونی نیز به این سیستم مجهز شوند .

وی تاکید کرد: بیش از ۹۹ درصد خودروهایی که سرقت شده اند نکات ایمنی را رعایت نکرده و حتی قفل فرمان نداشته اند ،اگر بعد از اقدامات مربوط به حوزه سیستم مها بتوانیم نصب جی پی اس بر روی خودروها را دنبال کنیم از بسیاری سرقت ها جلوگیری خواهد شد.

در ادامه مراسم محمد حسین چناریان اجراکننده سامانه مها در استان کرمان گفت: مرکز هشدار الکترونیک یکی از پروژه های مرکز پژوهش و توسعه ناجی هست تا از وقوع جرایم پیشگیری شده و  با فناوری روز دنیا همگام شد چرا که یکی از روش های فنی و مرسوم در کشور های توسعه یافته بهره گیری از سیستم های اعلام هشدار و  فناوری اطلاعات است.

چناریان توضیح داد: با توجه به هوشمند بودن این سیستم سنسورهایی که به این سامانه متصلند زمانی مالک حضور ندارد و به محض اینکه سارق وارد شد آلارم داده و نزدیکترین گشت به محل مورد نظر اعزام خواهد شد.

وی تصریح کرد:راه اندازی سامانه "مها" در جهت حفظ امنیت اماکن تجاری، ساختمان های اداری، مناطق مسکونی در ایام مختلف سال به ویژه روزهای تعطیل و یا در مواقعی که ساکنان در محل حضور ندارند، محقق شده و انتظار می رود ادارات شهرستان نیز به این سامانه متصل شوند.

مجری طرح سامانه در استان کرمان تاکید کرد:تاکنون سرقت موفقی از مکان هایی که به این سامانه متصل بوده اند صورت نگرفته است همچنین مشترکان مرکز هشدار الکترونیک مها در صورت جابجایی محل زندگی یا کسب و کار خود می توانند سیستم های نصب شده را به نقطه جدید منتقل کنند، و بعد از جابجایی مشخصات محل جدید برای این مشترکین ثبت می شود.
چناریان تاکید کرد: مشترکین با پرداخت مبلغ ۳۶۰ هزار تومان از خدمات مرکز مها استفاده می کنند و در صورتی که افراد در هفته ناجا به این سیستم متصل شوند شامل تخفیف شده و حق اشتراک (آبونمان) از این افراد گرفته نخواهد شد.
 

برچسب‌ها بم هفته ناجا امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بم هفته ناجا امنیت بم هفته ناجا امنیت اخبار کنکور مرکز هشدار الکترونیک سامانه مها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳

مازیار مباشری مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی از سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های این حوزه در سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ گفت: در سال جاری استفاده از فناوری‌های نو و نوین را در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دستور کار قرار دادیم و همچنین موضوع سامانه صدور مجوزهای کسب و کار وزارت اقتصاد نیز در این حوزه دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در این حوزه در سال جدید دنبال می‌شود، تنظیم روابط ذی‌نفعان بر بستر ابر دولت الکترونیک است که ابر دولتی، مصوبه‌ای است که در برنامه هفتم به تصویب می‌رسد و تکلیف دستگاه‌ها این است که بر روی ابری که در مراکز داده شکل می‌گیرد، داده‌هایشان را قرار دهند.

مباشری در پایان تصریح کرد: قطعاً در سال ۱۴۰۳ تمرکز زیادی در مهاجرت دستگاه‌ها و قرار دادن داده‌های خود در مراکز داده خواهیم داشت و بسترها و زیر ساخت‌های لازم فراهم می‌شود.

کد خبر 6077949 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • (ویدیو) رفع اختلال در سامانه نسخه الکترونیک تا پایان هفته
  •  کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • کشف ۲۵ فقره سرقت در مشهد
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳