Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفته است که نیمه دوم امسال ۱۲ ایستگاه مترو جدید در خطوط ۶ و ۷ افتتاح خواهد شد. ایستگاه‌هایی که او پیش‌تر نیز افتتاح آن‌ها را نوید داده بود اما این موضوع را درگرو تزریق 50 درصدی بودجه مترو از سوی شهرداری تهران و همچنین رسیدن پول فروش اوراق مشارکت سال‌های 97 و 98 دانسته بود که حال به نظر می‌رسد این بودجه‌ها محقق شده و هفت ایستگاه در خط 6 و چهار ایستگاه در خط 7 به‌مرور تا پایان سال مورداستفاده شهروندان تهرانی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، فرنوش نوبخت امروز به پایگاه خبری شهر گفته است: «افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو به‌خصوص در بخش غربی خط ۶، در نیمه دوم امسال به افزایش آمار استفاده شهروندان از مترو کمک شایانی خواهد کرد. البته میزان هماهنگی سیستم حمل‌ونقل عمومی به استقبال شهروندان بستگی دارد.»

او مردادماه بود که به خبرگزاری ایسنا گفته بود: «اگر پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۷ - ۱۳۹۸ به مترو تهران برسد اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی که برای سال ۱۳۹۸ مترو در نظر گرفته‌شده است ۹۰۰ میلیارد تومان متعلق به خط ۶ و ۷ و ۱۰۰ میلیارد تومان متعلق به خط ۳ است که می‌توانیم بر اساس برنامه حداقلی حداقل ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کنیم.»

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه همچنین افزوده بود: «به‌غیراز منابع ناشی از انتشار اوراق مشارکت، در بودجه شهرداری نیز ۲۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مترو در نظر گرفته‌اند که امیدواریم با توجه به شرایط مالی فعلی شهرداری حداقل ۵۰ درصد آن یعنی ۱۴۰۰ میلیارد محقق شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صورت تحقق این ۳۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده در اوراق مشارکت و بودجه شهرداری می‌توانیم تنها ایستگاه باقیمانده خط ۳ مترو یعنی اقدسیه را افتتاح کنیم.»

نوبخت همچنین 31 شهریورماه در حاشیه بهره‌برداری آزمایشی از ورودی اصلی ایستگاه مهدیه در خط 7 نیز گفته بود: «طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده و درصورتی‌که منابع لازم تأمین شود 12 ایستگاه در خطوط 6، 7 و 3 تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین نخستین ایستگاه جدید در یک ماه آینده تحت عنوان ایستگاه مترو برج میلاد در خط 7 به بهره‌برداری خواهد رسید.»

گفتنی است که در حال حاضر خط 6 مترو تهران با 5 ایستگاه دولت‌آباد، بعثت، میدان شهدا، امام حسین و کیان‌شهر و همچنین خط 7 مترو تهران نیز با 10 ایستگاه بسیج، میدان محمدیه، مهدیه، هلال‌احمر، بریانک، کمیل، رودکی، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس، میدان صنعت در حال فعالیت هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو تهران ۱۲ ایستگاه مترو جدید خط 6 مترو تهران خط 7 مترو تهران مترو مترو تهران خط 7 مترو تهران خط 6 مترو تهران حمل و نقل عمومی تهران شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه میلیارد تومان ایستگاه در خط ایستگاه مترو اوراق مشارکت بهره برداری ۱۲ ایستگاه مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ياشار لطفی مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی اين ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاههای آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، در حال تکمیل است و در مجموع 1700 متر ديگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.

لطفی در ادامه به اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: نکته مهم در خصوص تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاههای شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط ۷ فراهم شده و می‌توان این زمان را به ۵ الی ۸ دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می‌آید.

مدیر اجرایی خط ۷ مترو در پایان صحبت‌های خود گفت: ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزيره اي بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط 7، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد