Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رحمتی روز دوشنبه در مراسم آغاز رسمی طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان گیلان در دبیرستان دخترانه آذر بهنیا در رشت اظهار داشت: موضوع ارتقای سلامت و توانایی جسمانی دانش آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد اعتنا و اهتمام جدی قرار دارد.

وی یاداور شد: در بیانیه این سند  بر نشاط و سلامت جسمانی دانش آموزان ، حفظ و ارتقاء سلامت فردی و پاسخ دهی به نیازهای جسمی و روانی دانش آموزان از طریق ورزش و تفریحات سالم فردی و گروهی تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و با بهره مندی از ظرفیت معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت برنامه هایی از قبیل المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، مدرسه پویا، ورزش صبحگاهی، کانون های ورزشی، انجمن های ورزشی، سفیران سلامت، آموزش تغذیه سالم و طرح های مکمل یاری یا قرص آهن و ویتامین D را اجرا کرده و توانسته زمینه توسعه سلامت جسمانی و افزایش سواد حرکتی را فراهم کند.

وی متذکر شد: با توجه به تغییرات غلط در سبک زندگی خانواده ها، لزوم برنامه ریزی و اجرای برنامه های مداخله ای بیشتر برای افزایش فعالیت بدنی به منظور سلامتی و پیشگیری از عوارض چاقی برای دانش آموزان در واحدهای آموزشی ضروری است لذا پیشگیری و درمان سریع اضافه وزن و چاقی موجب کاهش عوارض آن می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه سخنانش بی تحرکی را عاملی برای اضافه وزن و چاقی عنوان و خاطرنشان کرد: استفاده از فست فودها  سراسر مضر است، این نوع تغذیه به همراه کم تحرکی پدیده اضافه وزن را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان "کوچ" در گیلان افزود: غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی دانش آموزان در دو مرحله، جلب حمایت و همکاری تمامی ذینفعان به ویژه مدیران، معلمان، کارکنان، دانش آموزان و والدین، ایجاد تغییر رفتار و سبک زندگی دانش آموزان به سبک زندگی فعال و سالم، کمک به حفظ وضعیت دانش آموزان دارای وزن طبیعی و متناسب و کمک به بهبود وضعیت دانش آموزان لاغر و کم وزن از اهداف اجرای این طرح است.

رحمتی با بیان اینکه در اجرای این طرح قد و وزن دانش آموزان در مدرسه سنجیده و دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی شناسایی می شوند، اضافه کرد: پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مشاوره های لازم از سوی دبیران تربیت بدنی و مراقبان بهداشتی مدارس شامل تغذیه سالم و تحرک بدنی "حداقل ۳۰ دقیقه در روز" به آنان به شیوه های مختلف از جمله از طریق شبکه آموزشی شاد ارایه می شود ضمن اینکه به سایر دانش آموزان آموزش های لازم در ارتباط با تغذیه و فعالیت بدنی برای حفظ وزن مطلوب آنان ارایه خواهد شد.

طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان کشور از برنامه های ملی وزارت آموزش و پرورش در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه است که مرحله نخست آن در گیلان تا ۱۵ آبانماه به انجام می رسد.  

در اجرای این طرح در فرآیندی چند ماهه طی اسفندماه بار دیگر دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مورد سنجش قرار می گیرند تا مشخص شود که فعالیت بدنی و برنامه تغذیه ای چه میزان توانسته در کاهش وزن آنان موثر باشد.

در طرح ملی کنترل وزن و چاقی در نهایت به دانش آموزان موفق در کاهش وزن  "با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست" نهال اهدا می شود تا در منزل، محله یا مدرسه غرس کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

برچسب‌ها رشت مدارس گیلان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدارس گیلان دانش آموزان رشت مدارس گیلان دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی دانش آموزان آموزش و پرورش تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان