Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای سال جاری تاکنون ارزش فروش محصولات این شرکت‌ها به ترتیب در فولاد مبارکه اصفهان ۱۲۴ درصد، فولاد خوزستان ۱۳۷ درصد و ذوب آهن اصفهان ۱۵۸ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به این آمار دقت کنید؛ بررسی ارزش معاملات شرکت‌های بزرگ فولادی در بورس کالا نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تاکنون ارزش فروش محصولات این شرکت‌ها به ترتیب در فولاد مبارکه اصفهان 124 درصد، فولاد خوزستان 137 درصد و ذوب آهن اصفهان 158 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ارزش معاملات فولاد خراسان و فولاد کاوه جنوب کیش به ترتیب رشد 265 و 199 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته ثبت کرده اند.

 این افزایش ارزش معاملات در شرکت‌های مذکور در حالی طی نزدیک به 7 ماه به ثبت رسیده که حجم معاملات همه این شرکت‌ها طی سال جاری در بورس کالا با رشد مطلوبی نسبت به سال گذشته همراه شده؛ به طوری که حجم فروش فولاد مبارکه 29 درصد، فولاد خوزستان 15 درصد و ذوب آهن اصفهان 25 درصد رشد داشته و دو شرکت فولاد خراسان و فولاد کاوه جنوب کیش نیز به ترتیب رشد 71 درصد و 38 درصدی را در فروش محصولات خود به ثبت رسانده اند.

آماری قابل تامل که حکایت از روند رو به رشد درآمد‌های حاصل از فروش محصولات و به تبع آن رشد سودآوری شرکت‌های مذکور در سال جاری دارد.

این روند افزایشی در ارزش معاملات شرکت‌های مذکور در حالی است که به مدد رشد جهانی قیمت‌ها و افزایش بهای ارز در کشور، روند مطلوب سودآوری فولادی‌ها در ماه‌های پیش رو قطعی است.

اما این آمار‌ها در حالی نوید شرایط مثبت سودآوری را در شرکت‌های فولادی مذکور می‌دهد که در بازار سهام، روند معاملات سهام آن‌ها خلاف این آمار را نشان می‌دهد.

تاجایی که سهام فولاد مبارکه و دیگر هم گروهانش این روز‌ها با افت قیمت و تشدید صف فروشندگان همراه شده اند. حال آنکه با وجود پیش بینی تحلیلگران و کارشناسان بازار سرمایه رشد سودآوری شرکت‌های فولادی برای سال جاری و نیز سال آینده با نرخ مطلوبی ادامه دار خواهد بود. اما معلوم نیست فروش سهام شرکت‌های دارای بنیاد قوی و روند رو به رشد درآمدزایی و سودآوری با چه منطق اقتصادی برای سهامداران مطابقت دارد که در قیمت‌های فعلی این چنین در صف فروشندگان نشسته و چوب حراج به سرمایه خود زده اند؟

در نقشه زیر که نمای کلی از وضعیت بازار سهام است، نتیجه فروش بی حساب و کتاب و هیجانی سهام شرکت‌ها از جمله سهام فولادی در صف فروش بدون ارزیابی و تحلیل روند سودآوری شرکت‌ها در برآورد سودآوری آن‌ها به وضوح قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فولاد مبارکه ارزش معاملات فروش محصولات سال جاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال قیمت‌گذاری شد: هزار و هشتصد میلیارد تومان!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که کمتر از یک هفته تا مهلت مقرر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تفکیک مالکیت پرسپولیس و استقلال باقی‌مانده، سازمان خصوصی‎‌سازی در همکاری با فرابورس، شرایط فروش باشگاه استقلال را نیز اعلام کرده است.

نکته مهم اینکه شرایط پرسپولیس و استقلال به صورت کاملا یکسان خواهد بود و خریداران آنها باید حداقل 20 درصد از مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کنند و برای باقیمانده می‌توانند تا شش سال بعدی چک بدهند.

همچنین خریدار باشگاه استقلال نیز موظف است که بدهی معوقه و دستمزد اعضای تیم را پرداخت کرده و این باشگاه را از زیان انباشته خارج کند و در غیر این صورت امکان بازگشت مالکیت به وزارت ورزش و جوانان وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی، 51 درصد از سهام باشگاه استقلال با رقمی در حدود هزار و هشتصد میلیارد تومان به فروش خواهد رسید که البته در صورت فروش قسطی این رقم با سود سالیانه 23 درصد اعمال خواهد شد.

این قیمت حدود 300 میلیارد کمتر از باشگاه پرسپولیس است که نشان می‌دهد مجموع سهام پرسپولیس و استقلال حدود ششصد میلیارد تومان تفاوت قیمت دارد و از این نظر باشگاه پرسپولیس گران‌تر قیمت‌گذاری شده است.

نکته مهم اینکه پیش از این بانک تجارت به عنوان کارگزار فروش استقلال اعلام شده بود اما حالا بانک صنعت و معدن این وظیفه را برعهده خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه زمان فروش سهام باشگاه استقلال 21 فروردین ماه اعلام شده که یک هفته بعد از عرضه سهام پرسپولیس است، اما در نهایت با توجه به فروش باشگاه پرسپولیس و تفکیک مالکیت دو تیم، به زعم وزارت ورزش مشکلی برای مجوز حرفه‌ای دو باشگاه وجود نخواهد داشت.

گفته می‌شود بانک تجارت برای خرید سهام استقلال با وزارت و سازمان به توافق رسیده و احتمالا در روزهای آینده این معامله انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • آقای گل سابق لیگ برتر میهمان تمرین امروز فولادی‌ها + عکس
  • فروش سنگین و میلیاردی شخص حقیقی در خوساز | او کیست؟
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • فروش ۵۰ میلیاردی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در سمنان
  • باشگاه استقلال قیمت گذاری شد
  • ویسی مثل قهرمان‌ها به تیم محبوب برگشت (عکس)
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • استقلال قیمت‌گذاری شد: هزار و هشتصد میلیارد تومان!