Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: ایستگاه تقاطعی مترو نواب صفوی دارای دو ورودی در خط 2 و 7 است. ورودی ایستگاه نواب صفوی واقع در خط 7 جزو عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران است چرا که خط 7 از زیر خط 2 مترو عبور می‌کند.
به گزارش شهر، دوشنبه صبح -28 مهر 1399- ورودی ایستگاه نواب صفوی واقع در خط 7 مترو تهران با حضور سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و نصرالله آبادیان، شهردار منطقه 11 تهران به بهره برداری رسمی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم افتتاح ورودی ایستگاه شهید نواب صفوی واقع در خط 7 مترو، بیان کرد: ایستگاه شهید نواب صفوی یک ایستگاه تقاطعی در خطوط 2 و 7 است. ورودی دیگر این ایستگاه در خط 2، خرداد 1397 راه اندازی شد.
او در ادامه افزود: امروز ورودی مستقل دیگر این ایستگاه با سالن فروش بلیت و سیستم‌های تجهیزاتی شامل بخش تهویه، اطفای حریق، مخابراتی، 10 دستگاه پله برقی و... وارد مدار بهره برداری می‌شود. برای ساخت ایستگاه به مساحت 14 هزار متر مربع، حدود 150 میلیارد تومان هزینه شده است.
هاشمی ضمن اشاره به عبور خط 7 از زیر خط 2 مترو، گفت: ایستگاه نواب صفوی جزو عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران به شمار می‌رود. خط 7 دارای عمق 47 متری است. این ایستگاه در خیابان آذربایجان در مجاورت با بزرگراه شهید نواب صفوی و فضاهای تجاری در منطقه 11 تهران قرار دارد.
معاون شهردار تهران با اشاره به قرارگیری این ایستگاه در یک محدوده تجاری، توضیح داد: با افتتاح این ورودی جدید در خط 7، دسترسی شهروندان نسبت به مترو تسهیل‌تر می‌شود. تجربه نشان می‌دهد که در مناطق تجاری، افتتاح ورودی‌های جدید سبب افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافران می‌شود. این ایستگاه برای استفاده 50 هزار نفر به صورت روزانه طراحی شده است.
به گفته هاشمی؛ دسترسی شهروندان در گذشته از سکوی جنوبی ورودی خط 2 بود اما درحال حاضر مسافران برای ورود به خط 7 به صورت مستقیم از این ورودی جدید استفاده می‌کنند.
او درباره ساخت تعدادی از تجهیزات مترو توسط شرکت‌های داخل کشور، بیان کرد: باتوجه به حمایت از تولیدات داخل، تعدادی از تجهیزات این ورودی و ایستگاه‌هایی که قرار است در آینده افتتاح شوند، ساخت داخل است. برای مثال فن‌های ایستگاهی و میان تونلی در این ایستگاه ساخت داخل هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به توسعه شهر و عقب ماندگی سیستم حمل و نقل عمومی، گفت: توسعه شهر و عدم حمایت دولت سبب عقب ماندن برنامه‌های توسعه‌ای حمل و نقل عمومی شده که نتیجه آن وارد شدن لطمه به شهروندان است.
او در ادامه توضیح داد: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت باید حمایت پررنگی از توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها داشته باشد. براساس قانون پنج ساله ششم، دولت باید دو هزار دستگاه واگن تا پایان سال 1400 به کلانشهرها تخصیص دهد. هزار و 50 دستگاه واگن سهم مترو تهران است که قطعاً تا پایان سال 1400 محقق نخواهد شد. از سال 1389 تاکنون، یک دستگاه اتوبوس از طریق دولت برای کلانشهرها به خصوص پایتخت تأمین نشده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان بیان کرد: تاکنون نزدیک به 240 کیلومتر شبکه مترو در تهران ساخته شده که معادل همین میزان باید در برنامه ساخت برای آینده قرار گیرد. همچنان بسیاری از نقاط پر ترافیک تهران از شبکه مترو بی بهره مانده‌اند. باید چهار خط جدید در شهر تهران ساخته شود که ساخت این خطوط هزینه بسیاری دربر دارد. اگر حمایت دولت‌ها در آینده نسبت به حمل و نقل عمومی ضعیف باشد، تکمیل چهار خط جدید مترو بیشتر از زمان تعیین شده یعنی 1420 زمان خواهد برد.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حمل و نقل عمومی نواب صفوی مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رضا محمدنژاد گفت: مترو تهران به منظور تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت 2 بامداد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران در نخستین شب قدر، در شامگاه جمعه 10 فروردین 1403 خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند، تصریح کرد: در این راستا سرویس‌دهی در خطوط 1، 2، 3، 4، 6 و 7 مترو تهران از ساعت 22 تا 2 بامداد روز بعد (شنبه 11 فروردین‌ماه) با سر فاصله 30 دقیقه انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به خدمات‌رسانی ویژه مترو تهران در سایر شب‌های قدر نیز گفت: در شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان (یکشنبه 12 و سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه 1403) هم سرویس‌دهی شبانه تا ساعت 2 بامداد با سر فاصله 30 دقیقه انجام می‌شود.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: مترو تهران در شب‌های قدر در خط 5 تهران (صادقیه) - گلشهر و بالعکس، همچنین انشعاب فرودگاه مهرآباد و شهر پرند خدمات‌رسانی شبانه ندارد.پایان پیام/

کد خبر: 1225439 برچسب‌ها متروی تهران

دیگر خبرها

  • لحظه هولناک ورود اتوبوس به ایستگاه مترو (فیلم)
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با مترو
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ۹ ایستگاه مترو اصفهان
  • بزرگترین مراسم محفل قرآنی کشور در ورزشگاه آزادی/ همه چیز آماده یک گردهمایی با شکوه +عکس و فیلم
  • برای حضور در محفل امام حسنی‌ها،چگونه به ورزشگاه آزادی برویم؟
  • ۹ ایستگاه‌ مترو اصفهان نمایشگاه صنایع دستی می‌شود
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است