Web Analytics Made Easy - Statcounter

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه اظهار داشت: محور پاتاوه به دهدشت به عنوان یک پروژه طلایی معرفی شده در کشور بوده که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اینک برای تکمیل آن تمامی متولیان به طور جهادی پای کار اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روند اجرای این پروژه به طور مستمر مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: امسال یک هزار پروژه مهم انتخاب شده که ۱۳۰ مورد آن به عنوان پروژه جهش تولید انتخاب شده اند.

جاده ملی پاتاوه - دهدشت که عملیات اجرایی آن مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۷۳ بوده حدود ۱۳۷ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۷۴ کیلومتر آن افتتاح شده است. 

قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۶ با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید. 

فاز نخست این طرح از روستای گندی خوری تا سر چناراست که در سال ۸۷ نیز به بهره برداری اولیه رسیده است. 

قطعه یا فاز دوم نیز از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است. 

جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد. 

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد یاسوج پاتاوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد یاسوج پاتاوه کهگیلویه وبویراحمد یاسوج پاتاوه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد