Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در خصوص بازار غیر مجاز پرنده فروشی کرمان اظهار کرد: در صورت فعالیت این بازار، با هماهنگی بین بخشی دامپزشکی، محیط زیست، نیروی انتظامی و شهرداری این بازار تعطیل خواهد شد.

دکتر "حسین رشیدی" در اولین نشست ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان کرمان گفت: با توجه به گزارش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه و نیز کمبود واکسن آنفلوآنزا در کشور، ما با دو نگرانی ورود بیماری به کشور و نیز تامین واکسن مواجه هستیم لذا فعالیت ستاد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به منظور پیشگیری و کنترل از این بیماری بسیار حایز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی بیان کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از جنبه اقتصادی اهمیت زیادی دارد زیرا اکنون ارزانترین پروتئینی که مردم استفاده می کنند تخم مرغ و گوشت مرغ می باشد و اگر قرار باشد با وقوع این بیماری برای تامین این پروتئین دچار مشکل گردیم، معیشت مردم صدمه بسیار خواهد دید.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به جنبه دیگر این بیماری اشاره کرد و گفت: بیماری کرونا تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده است و خدایی ناکرده با رخداد جهش در ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاندمی این بیماری را خواهیم داشت و بهداشت عمومی جامعه بدلیل مشترک بودن این بیماری با انسان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری با توجه به شرایط حاکم در اثر بیماری کرونا، در صورت شیوع این بیماری در استان، شرایط مبارزه با این بیماری سخت تر خواهد بود اظهار کرد: باید با تکیه بر تجربیات چندین ساله، ابتکارات فردی موثر و نظریات کارشناسی در راستای پیش گیری از این بیماری در سطح استان گام برداریم.

رشیدی آموزش را مبحث پایه ای پیش گیری از این بیماری اعلام کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، از آنجا که آموزش حضوری بهره برداران دشوار می باشد، می بایست از ظرفیت فضای مجازی در این رابطه استفاده کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه از آنجا که ما در سطح استان از افراد دارای تجربه و اطلاعات کافی در رابطه با این بیماری برخورداریم، از وجود انها برای ارتقای آموزش استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در خصوص بازار غیر مجاز پرنده فروشی اظهار کرد: در صورت فعالیت این بازار، با هماهنگی بین بخشی دامپزشکی، محیط زیست، نیروی انتظامی و شهرداری این بازار تعطیل خواهد شد.

رشیدی بر رعایت نکات قرنطینه ای توسط واحد های پرورشی طیور توسط پرورش دهندگان تاکید کرد و اعلام داشت: پست های قرنطینه بین استانی را در صورت لزوم فعال خواهیم نمود.

وی عنوان کرد: دامپزشکی نظارت ها و کنترل های بهداشتی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشتارگاه های طیور را تشدید خواهد کرد و کمیته ممیزی واحد های پرورشی بخصوص در واحد های تخم گذار و مادر را فعال خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با تاکید بر اینکه دامپزشکی با کمک اتحادیه ها مشکل تامین دان و جوجه یک روزه در استان را پیگیری خواهد کرد خاطر نشان کرد: از انجا که استان کرمان جزء استان های پاک کشور در مبحث این بیماری بوده است، تاکنون از واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استفاده ننموده است اما این اداره کل پیگیر تامین واکسن های سایر بیماری های طیور در استان می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامپزشكي آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران از برخورد قاطع دامپزشکی در نظارت‌های بهداشتی خبر داد و گفت: بیماری‌های دامی سال‌گذشته ۶۴ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور کاظمی، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی مازندران در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل ورود پیدا کرده و در قالب طرح نظارت از مزرعه تا سفره نظارت بر مراکز تولیدی تا مرکز نگهداری و عرضه انجام می‌شود.

وی افزود: کاهش 64 درصدی بیماری‌های دامی و طیور در استان را داریم و با مدیریت بیماری‌های دامی و طیور اقدامات متعددی انجام شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران، تصریح کرد: از اقدامات دامپزشکی انجام واکسیناسیون، ویزیت و درمان دام، سم پاشی جایگاه و اماکن دامی، برپایی دوره آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار بوده است.

وی گفت: با وجود درگیری استان در سال های گذشته به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته گزارشی از بیماری آنفولانزای طیور در استان نداشتیم.

آقاپور کاظمی به نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: نظارت‌های بهداشتی از واردات نهاده‌های دامی آغاز می‌شود و شامل تولید خوراک دام تا زمان رسیدن فرآورده های خام دامی بر سفره مردم است.

وی افزود: این نظارت‌ها در طول سال به صورت طرح تشدید نظارت بهداشتی اجرا شده که در نتیجه آن از ورود 10 هزار و 500 تن نهاده فاسد به کشور جلوگیری شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران عنوان کرد: همکاران دامپزشکی مقابل تخلفات بهداشتی در مراکز فروش و نگهداری، سردخانه و غیره با جدیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: با نظارت در عرضه دارو  دامپزشکی از قاچاق بیش از 11 هزار قلم دارو جلوگیری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مهم دامپزشکی درباره ماهی قرمز
  • تعطیلی ۲۲واحد صنفی متخلف در کرمان
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • بازار ماهی فروشان شهرستان تنکابن با ۷۰ سال قدمت
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات