Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  در روزهای اوایل سال که کرونا در کشور شایع شد، حمل‌ونقل برون‌شهری به حالت تعطیلی کشیده شد و بعدازآن به‌مرور با محدودیت‌هایی فعال شدند. تعداد مسافران برون‌شهری در کشور ۷۰ درصد کاهش‌یافته است، در استان همدان نیز در ماه‌های ابتدای سال مسافران برون‌شهری بین ۶۵ تا ۷۰ درصد کاهش داشته و این یعنی عملاً ناوگان حمل‌ونقل عمومی تعطیل‌شده است و رانندگان ناوگان مینی‌بوسی هم مجبور شدند فکر دیگری برای امرارمعاش خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید سخائیان، رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان همدان بیان کرد: ناوگان سواری کمتر دچار تعطیلی شدند و فعالیت این ناوگان ادامه دارد، در اتوبوس و مینی‌بوس که مسافر بیشتر و مسافت نیز بیشتر بوده است، مسافران به علت شیوع کرونا استقبالی از این شیوه حمل‌ونقل نداشتند و راننده‌های مینی‌بوس مجبور شدند برای امرارمعاش تغییری در کار خود ایجاد کنند به‌طوری‌که برخی از رانندگان وسیله نقلیه خود را فروخته و برخی خط دیگری را انتخاب کردند و تعدادی هم به‌صورت قرارداد با ادارات و سرویس فعالیت خود را ادامه دادند که درنهایت این موضوع باعث کاهش تعداد مینی‌بوس در ترمینال کبودرآهنگ شد. در سال‌های گذشته ۱۰ اتوبوس و ۲۵ مینی‌بوس در پایانه مسافری کبودرآهنگ فعالیت داشتند اما به‌مرور از تعداد آن‌ها کاسته شده و درنهایت فقط ۱۰ مینی‌بوس در این پایانه فعالیت داشت و اتوبوس‌ها هم از قبل از دور خارج شدند.

وی گفت: مسیری که مسافر ندارد صرفه اقتصادی ندارد که راننده چند میلیارد هزینه و اتوبوس خود را نوسازی کند و در بحث مینی‌بوس نیز اگر شرایط به همین منوال بماند فکر نمی‌کنم چیزی به نام حمل‌ونقل مینی‌بوسی باقی بماند. زمانی تعداد ناوگان مینی‌بوسی همدان ۱۳۰۰ دستگاه بود اما در حال حاضر به ۲۵۰ دستگاه رسیده که نشان می‌دهد فعالیت حمل‌ونقل مینی‌بوسی استان در حال از بین رفتن و نابودی است. راننده‌ای که ۸۰۰ میلیون تومان پول مینی‌بوس جدید می‌دهد، باید در مسیری کار کند که بتواند از عهده هزینه‌های خودروی خود بربیاید و بتواند اقساط آن را تأمین کند و از طرفی دولت هم نمی‌تواند مینی‌بوس ۲۰۰ میلیونی در اختیار راننده قرار دهد این در حالی است که کرایه مینی‌بوس ناچیز بوده و راننده مینی‌بوس هم قشر ضعیف است.

سخائیان درباره بازگشت به کار رانندگان مینی‌بوس در ترمینال کبودرآهنگ، گفت: نمی‌توانیم اجبار کنیم و باید با بسته‌های تشویقی برگردند ضمن اینکه قرار است با فرماندار شهرستان کبودرآهنگ صحبت شود تا بتوانیم بسته‌های تشویقی و سوبسید در نظر بگیریم. سن ناوگان مینی‌بوسی استان بالاست، خاطرنشان کرد: سن ناوگان مینی‌بوسی استان همدان حدود ۲۹ سال و سن ناوگان اتوبوسی استان ۸ تا ۹ سال است.

کد خبر 558531 برچسب‌ها استان همدان حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان حمل و نقل شهری ناوگان مینی بوسی استان همدان مینی بوس بوسی استان حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • تصادف مینی بوس با کامیون در بابل ۲ مصدوم داشت
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • خلاقیت بامزه یک هموطن در ساخت یک مینی نیسان (فیلم)
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه