Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:37:07 GMT

شهیدبهنام محمدی ،بزرگ مردی کوچک

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۹۰۰۸

شهیدبهنام محمدی ،بزرگ مردی کوچک

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،بدون شک دفاع مقدس سرشار از رشادت ها ومجاهدت های نوجوانان و جوانانی است که با جانفشانی خویش درخت اسلام و انقلاب را آبیاری کردند.

شهریور ۱۳۵۹شایعه حمله بعثی ها به خرمشهر قوت گرفته بود و مردم درحال ترک شهر بودند اما این یک شایعه نبود و آغاز جنگ حقیقت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بااین وجود عده ای از شیرزنان و دلیر مردان  دیار خودشان را تنها نگذاشتند و ایثار و شجاعت را معنا کردند، یکی از این دلیر مردان کوچک بهنام محمدی  بود و بااینکه تنها ۱۳سال سن داشت  تصمیم  گرفته بود با این اوضاع در شهر بماند ،او مردانه ایستاد و جنگید همچنین  در هنگام بمباران به کمک مجروحین می شتافت.

 شهید  بهنام محمدی نمونه کامل حماسه آفرینی رزمندگان اسلام

او با جسم کوچک اما روح‌ بزرگ‌ و دل دریایی اش به قلب دشمن میزد و با وجود مخالفت فرماندهان خود را به صف اول نبرد می رساند که از شهر و دیار خود دفاع کند.

بهنام چندین بار به اسارت دشمن درآمد اما هربار با توسل به شیوه ای از دست آنان می گریخت .

این نوجوان ۱۳ساله با بهره گیری از توان و جسارت خود توانست اطلاعات ارزشمندی از موقعیت دشمن را بدست آورد و در اختیار فرماندهان جنگ قرار دهد.

او در تمام روزهای مقاومت از ۳۱شهریور تا۲۸مهر سال۱۳۵۹در خرمشهر ماند.

شهادت بهنام محمدی

با تشدید جنگ و تنگ ترشدن حلقه محاصره خرمشهر ،خمپاره های دشمن امان شهر را بریده بودند، درگیری در خیابان آرش شدت گرفته بود و مثل همیشه بهنام برای دفاع از این خاک تمام قد در حال مبارزه بود ناگهان رزمنده ها متوجه شدند که بهنام محمدی گوشه ای افتاده است و از سر وسینه اش خون میجوشد و پیراهن او غرق خون شده است و چندروز قبل از سقوط خرمشهر نوجوان دلاور خوزستانی در ۲۸مهر سال۱۳۵۹ پرکشید.

همانند بهنام محمدی ۳۶هزار شهید دیگر در دفاع مقدس حماسه آفریدند و در نبرد با دشمنان بعثی عراق از جان خود گذشتند اما یک وجب از خاک این سرزمین را به دشمن تقدیم نکردند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس شهید بهنام محمدی بهنام محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۶۸۰ سرباز اوکراینی و سرنگونی ۲۶ موشک و ۱۱ پهپاد نیرو‌های کی یف در محور‌های مختلف طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: در محور کوبیانسک در استان خارکف در شرق اوکراین تلفات دشمن بالغ بر ۳۰ سرباز، تجهیزات، سلاح و توپ غربی بود.

این بیانیه می افزاید: در محور دونتسک، نیرو‌های ما با تقویت مواضع و استحکامات مهم، تلفات دشمن بالغ بر ۳۷۰ سرباز، خودروی نظامی و توپخانه غربی بود.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: در محور آودیوکا، نیرو‌های روسی به تقویت خطوط هجومی خود ادامه دادند و ۷ حمله دشمن دفع شد و تلفات دشمن بالغ بر ۹۵ سرباز و خودرو زرهی از جمله یک خودروی بردلی آمریکایی و تجهیزات، سلاح و توپخانه غربی بود.

این وزارت خانه توضیح داد: در محور جنوبی دونتسک، نیرو‌های ما با بهبود مواضع، ۱۴۵ سرباز اوکراین را از بین بردند و تجهیزات دشمن را منهدم کردند.

 در محور خرسون، نیرو‌های ما مواضع خود را در خط مقدم بهبود دادند و تلفات دشمن به ۴۰ سرباز، تجهیزات نظامی و خودرو از جمله نفربر زرهی ام ۱۱۳ آمریکایی و توپخانه غربی رسید.

وزارت دفاع روسیه در پایان اعلام کرد: پدافند‌ هوایی ما ۲۶ موشک HIMARS آمریکایی و یک موشک "Vampire" چک را سرنگون کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • گذری به مدرسه‌های تاریخی در گذر بازار اصفهان
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • دریاچه اُوان نگینی در الموت
  • خورشید ما ذره‌ای کوچک از این ابرخوشه است