Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@10:15:42 GMT

ورود هیأت اوکراینی به ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۹۱۹۴

ورود هیأت اوکراینی به ایران

وزارت خارجه اوکراین از ورود یک هیأت اوکراینی برای مذاکره با مقامات ایرانی درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد. ناطقان: وزارت خارجه اوکراین امروز (دوشنبه) از ورود یک هیأت اوکراینی برای مذاکره با مقامات ایرانی درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.





بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «یوهنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین در یک پیام ویدئویی که در صفحه فیس‌بوک وزارت خارجه این کشور قرار گرفته بود، اعلام کرد: «هیأت اوکراینی به ایران رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مذاکرات درباره هواپیمای اوکراینی که در ماه ژانویه ساقط شده است را آغاز کرده‌ایم».

ینین در خصوص جزئیات این سفر گفت که سه تیم مذاکره‌کننده،  برای شفاف‌سازی درباره شرایطی که به سقوط این هواپیمای اوکراینی منجر شده، گفت‌وگوهایی را انجام خواهند داد.

این مقام اوکراینی توضیح داد: «مسئله خطای انسانی بوده یا نتیجه محاسبات اشتباه سیستم سازماندهی پروازها بر فراز ایران؟ سه گروه برای مشخص شدن این مسئله کار خواهند کرد که شامل کارشناسان هواپیمایی، بازرسان و دادستان‌ها و همچنین ارتش می‌شوند».

ینین ضمن تأکید بر تداوم همکاری با ایران برای مشخص شدن این مسئله گفت: «رسیدن به عدالت برای جامعه ما یک اولویت است و ما صرفنظر آنکه اینکه چقدر حقیقت تلخ است، از این قضیه عقب‌نشینی نخواهیم کرد».

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته (۱۳۹۸) از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.
منبع: فارس برچسب ها: اوکراین ، ناطقان ، ایران ، سقوط

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اوکراین ناطقان ایران سقوط هواپیمای اوکراینی هیأت اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات اوکراین به خاک روسیه را محکوم کرده باشد.»

روزنامه جمهوری اسلامی در واکنشی طعنه آمیز به این خبر نوشت: در این جواب، دو نکته وجود دارد. یکی اینکه در عین حال که روس‌ها به اوکراین تجاوز کرده‌اند و اوکراین پاسخ تجاوز آنان را داده، انتظار دارند تجاوزشان نادیده گرفته شود و طرف مورد تجاوز محکوم شود! و نکته مهم‌تر این است که معنای سخن سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینست که اگر اسرائیل اوکراین را محکوم کرده بود، روسیه نیز ایران را محکوم می‌کرد! این، یعنی روس‌ها بشدت اهل معامله سیاسی هستند و به هیچ‌ چیز غیر از منافع خود فکر نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است