Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران گفت: بعد از شیوع کرونا در کشورمان حدود ۹۷درصد کسب‌وکارهای وابسته به گردشگری تعطیل شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی اکبر عبدالملکی در دهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا در کشورمان حدود 97درصد کسب و کارهای وابسته به گردشگری تعطیل شد؛ البته قبل از اینکه درگیر بیماری کرونا شویم هم وضعیت خوبی نداشتیم اما وضع کنونی بدتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه "ایران ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد" گفت: متأسفانه از این ظرفیت در جذب گردشگر خارجی استفاده نشده است.

مونسان: یکی از بخش‌های مهم در گردشگری دنیا بخش گردشگری ورزشی استگردشگری روستایی؛ نمونه‌ای بی‌نظیر از تبدیل تهدید به فرصتآمادگی مجلس برای رفع موانع توسعه گردشگری؛ وزارت میراث فرهنگی نگاه جامعی به گردشگری ندارد

وی گفت: زمانی‌که روزانه حداقل 3 تا 4 میلیون بشکه فروش نفت داشتیم و نفت کشورمان بشکه ای 130 دلار فروخته می‌شد باید زیرساخت‌های صنعت گردشگری ایران با اقداماتی مانند افزایش زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای توسعه می‌یافت.

وی با اشاره به اینکه "در حال حاضر روزانه 100 هزار بشکه فروش نفت داریم و نفت بشکه‌ای 40 دلار به فروش می‌رسد" ادامه داد: تحت تأثیر این رکود دولت دیگر نمی‌تواند به حوزه گردشگری و فعالان بخش خصوصی در این عرصه تزریق مالی انجام دهد.

وی ضمن تاکید بر اینکه "باید بخش خصوصی را به جایگاه واقعی خود برسانیم" عنوان کرد: تسهیلات 20 میلیونی در قالب وام سفر فراهم شده تا در اختیار مسافران هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی قرار داده شود، بهتر است شرایط به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند از این تسهیلات برای خرید از فروشگاه‌های صنایع دستی نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و ابنیه تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، فاطمه داوری در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین اظهار کرد: شرایط آثار و ابنیه تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده، اما در راستای وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین یکی از برنامه‌هایی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان، پروژه‌ای است که با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، مؤسسه بین‌المللی ایسکارسا است که آخرین نتایج و دستاوردهای متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فرونشست در ابنیه تاریخی عرضه می‌شود.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این سمینار نشان داد تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی فرونشست‌ها ما را با موضوعی تخریب‌کننده‌ای مواجه کرده بنابراین عزمی راسخ، جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کنیم.

داوری عنوان کرد: بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان یک نمونه و الگو فرایندی است که استاندارد نحوه مواجه با یک اثر تاریخی را با فرونشست در مطالعه و شناخت شناسایی کرد و اطلاعاتی جدید و به روز را در این حوزه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا این الگو را کامل کنیم تا بتوانیم از آن به‌عنوان یک الگو اجرایی حفاظت و مرمت اثر به سایر آثار و ابنیه تاریخی تعمیم دهیم.

کد خبر 747823

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز