Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@07:20:06 GMT

جدول انواع وام‌های دانشجویی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۹۳۸۰

جدول انواع وام‌های دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جدول انوع وام‌های دانشجویی را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد. ناطقان:  صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبالغ انواع وام‌های دانشجویی نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اعلام کرد.



در بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تقویم زمان بندی اعطای وام‌های دانشجویی در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به همراه جدول انواع وام‌های دانشجویی و مبالغ آنکه براساس آیین‌نامه جدید پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی که به تصویب هیأت امنای صندوق رسیده است را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این بخشنامه، سامانه دانشجویی (پورتال) برای ثبت تقاضای دانشجویان از ۱۵ مهرماه ۹۹ تا پایان نیم‌سال تحصیلی جاری فعال است و ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند.

جدول نوع و مبلغ وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹
ردیف     عنوان وام     مقاطع تحصیلی     مبلغ وام (به ریال)     ملاحظات
۱     تحصیلی     برای همه مقاطع تحصیلی     ۱۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال     در هر نیمسال
۲     ضروری     مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر دو رویداد در هر مقطع تحصیلی    

رویدادهای موارد خاص:
تولد فرزند دانشجوی متأهل ۳۰ میلیون ریال

فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو ۳۰ میلیون ریال

دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات تا ۵۰ میلیون ریال

دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه تا ۵۰ میلیون ریال

بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضاء تحت تکفل دانشجو تا ۴۰ میلیون ریال

سایر موارد مشابه به تشخیص رئیس صندوق تا ۵۰ میلیون ریال

دانشجویان برتر، نمونه کشوری و مبتکر ۳۰ میلیون ریال

رویداد حوادث و بلایای طبیعی ۳۰ میلیون ریال


دانشجویان قهرمان ورزشی ۲۰ میلیون ریال

دانشجویان توان خواه ۵۰ میلیون ریال

رویداد ازدواج ۳۰ میلیون ریال
    

حداکثر سقف رویداد تعیین شده در
مقطع تحصیلی:


مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و
کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف ۶۰ میلیون ریال

مقاطع کارشناسی پیوسته و دکترای
تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف ۸۰ میلیون ریال

مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری
پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال
۲     ضروری     مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر ۴ رویداد در هر مقطع تحصیلی
۲     ضروری     مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر ۵ رویداد در هر مقطع تحصیلی
۳     ویژه دکتری از منابع صندوق رفاه دانشجویان     دکتری تخصصی ناپیوسته     ۷ میلیون ریال به صورت ماهیانه     هر ۶ ماه یک بار پرداخت می‌شود.
۳     ویژه دکتری از منابع بانکی     دکتری تخصصی ناپیوسته     ۷ میلیون ریال به صورت ماهیانه     هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود.
۴     مسکن از منابع بانکی    

برای همه مقاطع تحصیلی
(یک بار پرداخت در طول هر مقطع)
    ۲۵۰ میلیون ریال     شهر تهران
۴     مسکن از منابع بانکی    

برای همه مقاطع تحصیلی
(یک بار پرداخت در طول هر مقطع)
    ۲۰۰ میلیون ریال     کلان شهرها
۴     مسکن از منابع بانکی    

برای همه مقاطع تحصیلی
(یک بار پرداخت در طول هر مقطع)
    ۱۵۰ میلیون ریال     سایر شهرها
۵     شهریه     کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته     ۱۰ میلیون ریال     در هر نیمسال
۵     شهریه     کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکتری حرفه‌ای     ۲۰ میلیون ریال     در هر نیمسال
۵     شهریه     دکتری پیوسته     ۲۰ میلیون ریال     در هر نیمسال
۵     شهریه     دکتری تخصصی ناپیوسته     ۵۰ میلیون ریال     در هر نیمسال

کلان شهرها عبارتند از: اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد، کرج، قم، کرمانشاه.

وام (ودیعه) مسکن به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جدید فقط از طریق منابع بانکی پرداخت می‌شود.

دانشجویان شاغل به تحصیل بهره مند از ودیعه مسکن منابع صندوق در مقطع تحصیلی نمی‌توانند از وام مسکن منابع بانکی استفاده کنند.

وام شهریه به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جدید، فقط از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. همچنین دانشجویانی که قبلاً از خدمات بانکی استفاده کرده‌اند و درخواست مجدد جهت بهره‌مندی از خدمات آن بانک را دارند، دانشگاه‌ها باید درخواست این قبیل دانشجویان را طی لیستی جداگانه به صندوق ارسال کنند.

دانشجویان ورودی سال‌های تحصیلی گذشته دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی و کاربردی و موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی بهره مند از وام شهریه یکی از بانک‌های عامل در صورت تمایل از سال تحصیلی جدید پس از ارائه سند تعهد جدید و مدارک و مستندات به اداره رفاه دانشگاه می‌توانند از وام شهریه صندوق رفاه استفاده کنند.
منبع: مهر برچسب ها: جدول ، ناطقان ، وام ، دانشجویی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جدول ناطقان وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان دکتری تخصصی ناپیوسته وام های دانشجویی مقاطع کارشناسی ۲۰ میلیون ریال ۵۰ میلیون ریال ۳۰ میلیون ریال منابع بانکی کارشناسی ارشد پرداخت می شود یک بار پرداخت مقطع تحصیلی دانشگاه ها سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دانشگاه الزهرا (س) بر اساس آیین‌نامه‌ پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌ تحصیلی دکتری  بر اساس مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری و شیوه نامه اجرایی مصوب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، اداره حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه الزهرا، در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از بین متقاضیان حائز شرایط، برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته‌های مندرج در این فراخوان، به ‌صورت بدون آزمون (استعداد درخشان) از طریق ثبت‌نام اینترنتی و انجام مصاحبه، دانشجو می‌پذیرد.

کسب میانگین کل  ۱۶ و بالاتر در مقطع کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) در مقطع کارشناسی ارشد مرتبط از شرایط اصلی متقاضیان دکتری بدون آزمون دانشگاه عنوان شده است. در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آن‌ها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل مقطع کارشناسی‎ ارشد (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) آن‌ها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همترازی طبق آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش، محاسبه خواهد شد.

ملاک ارزیابی معدل دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد پیوسته، معدل کل دوره با رعایت حداقل ۱۷ یا معدل همتراز شده دوره یادشده طبق آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) است.

متقاضیان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ورود به دوره تحصیلی دکتری می‌توانند بلافاصله پس از دانش‌آموختگی از دوره کارشناسی ارشد، برای ۳ دوره متوالی پذیرش در مهرماه، در فراخوان دانشگاه‌ شرکت کنند.

در مقطع کارشناسی‌ارشد از میان دانشگاه‌های معتبر وزارت علوم، دانش‌آموخته شده باشد یا در مهلت مقرر دانش‌آموخته شود. دانش‌آموختگان و دانشجویان مقطع کارشناسی‎ارشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دوره‎های الکترونیکی و مجازی و نیمه حضوری مجاز به ارائه درخواست نمی‌باشند.

پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است. مدرک کارشناسی مدنظر در این فراخوان باید پیش از مدرک کارشناسی‌ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی‌ارشد نمی‌توانند بدون آزمون وارد مقطع بالاتر شوند. پذیرش دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی که از طریق آزمون تحصیلات‌ تکمیلی(کارشناسی‌ارشد) سازمان سنجش وارد مقطع کارشناسی‌ارشد شده‌اند و براساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری واجد شرایط هستند، از طریق این فراخوان امکان‌پذیر است.

حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی درج شده در این فراخوان  کسب شود.

حداقل یک مقاله علمی پژوهشی معتبر داخلی یا خارجی مرتبط با پایان نامه با کسب حداقل ۷ امتیاز، چاپ شده باشد.

گواهی معتبر پذیرش چاپ مقاله با درج تاریخ دقیق چاپ مورد قبول است. متقاضیان باید نسخه نهایی چاپ شده مقاله را در اسرع وقت ارائه دهند در غیر این صورت پذیرش آن‌ها ملغی خواهد شد.

هرگونه ثبت اختراع باید مورد تائید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد. برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر(خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تائیدیه دبیرخانه جشنواره راکسب و ارائه کنند.

طرح‌های پژوهشی اجرا شده مرتبط با رشته/گرایش تخصصی باید مورد تائید معاونت پژوهشی دانشگاه مجری طرح باشد.

دارندگان اثر بدیع و ارزنده هنری باید تائیدیه از وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی کشور یا سازمان‌های مشابه و مورد تائید را کسب و ارائه کنند.

چنانچه متقاضیان دارای مدرک زبان معتبر باشند، مطابق با جدول مندرج در این فراخوان، امتیاز لازم را کسب خواهند کرد. متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند، می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند لیکن ضروری است در صورت پذیرش نهایی، تا قبل از آزمون جامع دکتری، نسبت به تعیین تکلیف حد نصاب نمره علمی مورد نظر برای احراز صلاحیت در بسندگی زبان خارجی، مطابق مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام کنند.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته‌شده بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع تحصیلی دکتری، مجاز نیست.

پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع دکتری در دوره‌های روزانه پذیرش شده و ادامه تحصیل آن‌ها رایگان خواهد بود و در صورت انصراف از تحصیل در دوره روزانه، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

اتباع غیرایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شریط می­توانند از تسهیلات این آیین‌نامه استفاده کنند.

متقاضیان می بایست فقط در یک رشته درخواست خود را ارائه دهند. در صورت پذیرش، در زمان شروع تحصیل، دانشجوی مقطع دکتری در سایر موسسات و دانشگاه‌ها نباشد.

دانشگاه می‌تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین‌نامه نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام نماید. اسامی پذیرفته‌شدگان باید توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای تائید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت‌نام منوط به تائید سازمان مذکور است.

متقاضیان فوق باید جهت ثبت نام الکترونیکی تا ۳۱ فروردین ماه جاری با مراجعه به نشانی اینترنتی http://edu۱.alzahra.ac.ir  نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • جدول مقایسه حداقل حقوق کارگران از سال 1388 تا 1403 و معادل آن به طلا؟+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • وصول بیش از۱۷۵۴ میلیارد ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌های دستگاه قضا
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • فروردین ۱۳۵۷؛ ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام