Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کمبود ماشین‌آلات برداشت مکانیزه، ضعف دانش فنی در محیط تولید، احتمال طغیان آفات، نابسامانی بازار و عدم وجود برنامه‌های صادراتی مشخص، صادرات فله‌ای و نبود فرآوری محصول زعفران ازجمله مشکلات و دغدغه‌های حوزه زعفران در استان است.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان اظهار داشت: برداشت طلای سرخ از سطح چهار هزار و ۳۰۰ هکتار کشتزار در خراسان شمالی آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود ۲۱ تن محصول تولید شود و در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه این استان از سطح زیر کشت و تولید زعفران رتبه سوم را در بین استان‌های کشور دارد، افزود: میانگین عملکرد تولید زعفران در این استان ۶.۲ کیلوگرم در هکتار است که این رقم حدود ۲ برابر میانگین کشوری آن است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شرایط مناسب اقلیمی، سازگاری، نیاز آبی کم، عملکرد و درآمد اقتصادی مناسب، ارتقای دانش فنی زعفران کاران و سهولت نگهداری آن از عوامل مهم توسعه این محصول صادراتی در استان است.

شریکیان افزود: کشت و تولید زعفران اشتغال خوبی ایجاد می‌کند به‌طوری‌که هر یک هکتار زعفران در مراحل کاشت، داشت و برداشت و فرآوری، یک شغل مستقیم و حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ شغل غیرمستقیم و فصلی ایجاد می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برداشت زعفران خراسان شمالی نابسامانی بازار خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر

کارشناس جهاد کشاورزی خفر در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس گفت: پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن ازگیل از باغ های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

یوسفی افزود: متوسط برداشت ازگیل در این شهرستان ۱۰ تن در هر هکتار است.

او ادامه داد: از هر درخت ازگیل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم ازگیل برداشت می‌شود.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: شیراز، تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بازار‌های فروش ازگیل خفر است.

برداشت این محصول در این شهرستان تا اوایل خرداد ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم