Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ مهلت سه ماهه برای آزادسازی معادن حبس شده خبر داد و گفت: مطابق قانون، معادنی که مدت طولانی در حبس بوده و غیرفعال است،‌ پروانه بهره‌برداری آن‌ها ابطال شده و آزادسازی می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در اولین جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی و مطابق با برنامه‌های پیشنهادی ارایه شده به مجلس شورای اسلامی، تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور و توجه ویژه به سفره مردم است که به دلیل اثرگذاری شاخص‌های کلان اقتصادی، با نوساناتی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید از سفره مردم حراست و حفاظت شود، افزود: مسئولیت ذاتی وزارت صمت آن است که بتواند در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر، تمام توان خود را نسبت به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز سفره خانوار به کار گیرد.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی است و همه باید همدل و هم هدف، به تامین معیشت مردم بپردازیم؛ در این مسیر باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا بتوان به موقع نیازهای مردم را تامین کرد.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت استفاده از نظرات تمامی ذی‌نفعان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی های مرتبط با حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اشاره و تصریح کرد: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌های بخش‌خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و اصناف و نیز کارشناسان باید در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود تا بتوان در زمان اجرا نیز، از توان همه این بخش‌ها بهره گرفت.

وی اظهار کرد: سامانه جامع تجارت از جمله تکالیفی است که رئیس محترم جمهور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده است؛ باید توجه داشت که تکمیل این سامانه گام بزرگی در راستای کاهش مدت زمان صدور مجوزها و جلوگیری از هرگونه رانت و فساد خواهد بود.

رزم‌حسینی همچنین از برنامه‌ریزی برای اختصاص منابع بانکی جهت احیای واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: بانک صنعت و معدن منابع مورد نیاز برای احیا و فعال‌سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌فعال را تامین خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت آزادسازی معادن معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیاء۶ واحد صنعتی تعطیل در چناران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس صمت چناران گفت: شش واحد صنعتی تعطیل با همراهی، همیاری و پیگیری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک صنعتی این شهرستان احیاء و به چرخه تولید باز گردانده شده است.
محمدرضا مقدم افزود: مشکلات مالی از مهمترین عوامل راکد بودن این واحد‌های تولیدی بوده که با حمایت‌های ویژه دولت و پرداخت تسهیلات مشارکت سایر سرمایه گذاران مشکلات آن‌ها نیز رفع شده است.
وی گفت: با احیاء این واحد‌ها که سال‌ها تعطیل بوده زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر فراهم شده است.
رئیس صمت چناران افزود: رویکرد دولت سیزدهم این است که با ابزار‌ها و مشوق‌های واحد‌های راکد به چرخه تولید بازگرداند تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در شهر ستان فراهم شود.
درشهرک صنعتی چناران ۳۲۰ واحد صنعتی فعال است.

دیگر خبرها

  • ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود
  • امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • احیاء۶ واحد صنعتی تعطیل در چناران
  • آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است