Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ مهلت سه ماهه برای آزادسازی معادن حبس شده خبر داد و گفت: مطابق قانون، معادنی که مدت طولانی در حبس بوده و غیرفعال است،‌ پروانه بهره‌برداری آن‌ها ابطال شده و آزادسازی می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رزم حسینی در اولین جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی و مطابق با برنامه‌های پیشنهادی ارایه شده به مجلس شورای اسلامی، تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور و توجه ویژه به سفره مردم است که به دلیل اثرگذاری شاخص‌های کلان اقتصادی، با نوساناتی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید از سفره مردم حراست و حفاظت شود، افزود: مسئولیت ذاتی وزارت صمت آن است که بتواند در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر، تمام توان خود را نسبت به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز سفره خانوار به کار گیرد.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی است و همه باید همدل و هم هدف، به تامین معیشت مردم بپردازیم؛ در این مسیر باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا بتوان به موقع نیازهای مردم را تامین کرد.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت استفاده از نظرات تمامی ذی‌نفعان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی های مرتبط با حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اشاره و تصریح کرد: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌های بخش‌خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و اصناف و نیز کارشناسان باید در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود تا بتوان در زمان اجرا نیز، از توان همه این بخش‌ها بهره گرفت.

وی اظهار کرد: سامانه جامع تجارت از جمله تکالیفی است که رئیس محترم جمهور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده است؛ باید توجه داشت که تکمیل این سامانه گام بزرگی در راستای کاهش مدت زمان صدور مجوزها و جلوگیری از هرگونه رانت و فساد خواهد بود.

رزم‌حسینی همچنین از برنامه‌ریزی برای اختصاص منابع بانکی جهت احیای واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: بانک صنعت و معدن منابع مورد نیاز برای احیا و فعال‌سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌فعال را تامین خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معادن حبس شده علیرضا رزم حسینی جنگ اقتصادی واحدهای صنعتی معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال ۱۴۰۳ احیای ۴ هزار واحد جدید است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید امیرحسین مدنی در جلسه با فعالان حوزه احیای واحدهای اقتصادی با بیان اینکه در 2 سال گذشته با احیای 8 هزار و 400 واحد راکد و نیمه فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی، 195 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید ایجاد و 250 همت از سرمایه‌های مردم احیا شد گفت:برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال 1403 احیای 4 هزار واحد جدید است.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" و شناسایی شبکه 3 هزار و دویست نفری احیاگران مردمی گفت: تاکنون بیش از هزار احیاگر مردمی با برگزاری 3 رویداد تخصصی «تایید صلاحیت احیاگران» برای احیای واحدهای اقتصادی آموزش دیده اند تا از مشارکت نیروهای مردمی برای احیای واحدهای اقتصادی و جهش تولید در کشور استفاده شود که این احیاگران، شامل احیاگران واحدهای اقتصادی شامل شرکت های دانش بنیان، شرکت های پیشران، شرکت های احیاگری، گروه های جهادی و مردمی، سرمایه گذاران، کلینیک های کسب و کار ، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و نهاد های تامین مالی هستند.

مدنی همکاری و برنامه ریزی جهت رفع مسائل و مشکلات اوراق گام با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی ، وزارت صمت جهت قبول اوراق در حوزه مالیات ،سوخت و خوراک صنایع، حقوق معادن حقوق گمرکی و معوقات تامین اجتماعی و همچنین پیگیری جهت رفع موانع و تصویب تامین مالی و تخصیص 150 همت اوراق گام جهت استفاده در زنجیره های تولید از دیگر اقدامات نهضت احیای واحدهای اقتصادی نام برد که تاکنون منجر به عرضه اعتباری بیش از 9هزار میلیارد تومان از طریق خط اعتباری صنایع پتروشیمی به صورت ماهیانه و عرضه اعتباری بیش از 100 همت در صنعت پتروشیمی برای اولین بار درکشور شده است.

وی ترجمه و تدوین بیش از 5 کتاب در حوزه احیا واحدهای اقتصادی شامل احیای پایدار، تامین مالی، حقوقی و بانکی و مدیریت دانش ، انعقاد تفاهنامه های تخصصی با دستگاه های اجرایی با ایجاد شبکه همراهان پشتیبان نهضت احیای واحدهای اقتصادی ، پیگیری و به سرانجام رساندن بیش از 450 پرونده حقوقی و بانکی و بهره گیری از سکوهای تأمین مالی جمعی و جمع آوری 1500 میلیارد تومان منابع مردمی برای احیای واحدهای اقتصادی را از دیگر اقدامات این نهضت برشمرد.

وی با اشاره به بهره برداری از اولین پارک و پردیس علم و فناوری تخصصی احیا در استان البرز با همکاری جهاد دانشگاهی و طراحی دومین مرکز نوآوری احیا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال گذشته سامانه رصد پایش و نظارت و ارزیابی بر احیاگران، احیا جویان و زیست بوم احیا به بهره برداری رسید و مرکز پیگیریهای ویژه استانی برای راهبری احیا در استانهای سراسر کشور راه اندازی و 20 تور تخصصی احیا و 6 جشن احیای واحدهای اقتصادی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود
  • امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • احیاء۶ واحد صنعتی تعطیل در چناران
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت