Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حمید ملانوری دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب به وزارت کشور امروز (دوشنبه ۲۸ مهرماه) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه هفتمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی امروز برگزار شد، گفت: در آغاز نشست به راهبرد نظارت بر موارد حزبی اشاره شد تا جامعه و کشور ما و نظام اسلامی از فعالیت ۱۲۰ حزب، به اندازه ۱۲۰ حزب موجود در کشور  منتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بالا بردن سطح آگاهی مردم، ایجاد نشاط در جامعه و بالا بردن میزان مشارکت موضوعی است که از فعالیت جامعه حزبی کشور به ویژه در زمان انتخابات انتظار می رود.

ملانوری با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰ علاقه مند و پیگیر این موضوع است تا زمینه را طوری فراهم کند که همه فعالان سیاسی بدون دغدعه خاطر، مواضع حزبی خود را بیان کنند، بیان داشت: انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰، جدای از انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره ای رهبری و خبرگان رهبری را خواهیم داشت که در فضای سیاسی داخلی و بین المللی برای ما بسیار مهم است و امیدواریم فعالان سیاسی بیش از هر زمان دیگر ورود جدی و متناسب با فضای کشور برنامه ریزی داشته باشند تا مردم هم سرنوشت خود را به کسی بسپرند که بیشترین اهلیت را دارند.

وی صدور پروانه برای حزب راه ملت را اولین محور جلسه امروز این کمیسیون اعلام کرده و گفت: امروز بحث برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان حزب راه ملت بود و اساسنامه و مرامنامه و انتخابات هم مورد تایید قرار گرفت اما صلاحیت سه نفر از اعصای شورای مرکزی حزب احراز نشد بنابراین علی البدل جایگزین می‌شود ولی دبیر کل حزب هنوز معرفی نشده است.

وی درباره دستور کار بعدی کمیسیون گفت: دبیرکل جمعیت پیشرفت و‌عدالت استعفا کرده و بجای ایشان آقای محمدسعید احدیان یکی از اعضای شورای مرکزی را انتخاب و‌معرفی شده که صلاحیت او بررسی و تایید شد و تا پایان سال ۹۹ فعالیت می کند.

ملانوری برگزاری مجامع عمومی و انتخابات اعضای هیات مدیریه و بازرس اقلیت‌های دینی را محور دیگر برشمرده و اظهار داشت: انجمن آشوریان ایران، مجموعه ورزشی فرهنگی ارامنه رافی، انجمن زرتشتیان خرمشاه یزد، انجمن زرتشتیان یزد و انجمن مریم آباد یزد بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت و پروانه آنان تایید می‌شود.

وی افزود: بررسی صلاحیت شعبه های استانی حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در کرمانشاه، حزب رفاه انقلاب اسلامی ایران در خراسان جنوبی، حزب ندای ایرانیان اردبیل و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هرمزگان بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

ملانوری در پاسخ سوالی درمورد پرونده برخی از اعضای حزب اتحاد ملت نیز بیان داشت: فضا برای اظهار نظر در حوزه احزاب باز است اما اگر جایی پرونده ای مطرح می شود، شاید به این دلیل است که فراتر از قانون موجود اظهارنظر می‌کنند.

وی افزود: ما در کمیسیون تخلفات ماده ۱۸ را بررسی می کنیم و نهایتاً مجازات ماده ۱۹ اعمال می شود و اگر اتفاقی خارج از قوانین رسمی کشور باشد کسی که موضوع را مطرح می‌کند باید پاسخگو باشد.

ملانوری در داسخ به سوالی درباره یارانه احزاب نیز بیان داشت: یارانه سالهای ۹۹ و ۹۸ هنوز پرداخت نشده است و پیگیر هستیم تا تخصیص اعتبار صورت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیسیون ماده ده احزاب انتخابات 1400 ملانوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش تابناک، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت 1403)با حضور ۲۰۳ تن از نمایندگان آغاز و قرار شد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز ارجاع از صحن علنی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح نظام قانون گذاری تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار صحن علنی امروز قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟