Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تامین کالاهای اساسی روز چهارشنبه در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جلسه صبح امروز(دوشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه که با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بررسی نحوه تامین منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی برگزار شد، گفت: کمیسیون در نظر دارد تا طی این هفته جمع‌بندی لازم را نسبت به طرح انجام دهد تا طرح روز چهارشنبه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه صبح امروز کمیسیون درباره روند اجرایی و عملیاتی طرح و همچنین فروش اموال و دارایی‌های دولت و تبدیل آن به منابع مالی لازم برای تامین کالا بحث و بررسی‌های لازم انجام شد و توافق‌هایی میان دولت و مجلس صورت گرفت تا هرچه سریعتر فرایند تبدیل اموال اجرایی شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه فردا در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای بررسی طرح تامین کالاهای اساسی با مسئولان دولتی تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: ما منابع را در این طرح به شکلی تعریف کرده‌ایم که بخشی از آن به صورت نقدی و بخشی دیگر منابع حاصل از فروش اموال دولت و ETF باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: منابع مالی تعیین شده برای طرح تامین کالاهای اساسی منجر به افزایش سقف بودجه نشده و تغییری در آن ایجاد نمی‌کند. این طرح همچنین هیچ ارتباطی به بحث یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشته و احکام بودجه را دستخوش تغییر نمی‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس در پایان گفت: سازمان تامین اجتماعی حدود ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و می‌تواند از این طریق اقدام کند، همچنین سازمان‌های حمایتی دیگر یا حتی نیروهای مسلح و کسانی که توانایی تبدیل اموال دولت را به پول و سپس کالا دارند، می‌توانند در این طرح با یکدیگر هماهنگی‌های لازم را انجام داده و به موجب وظایف ذاتی خود در این راستا عمل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کالاهای اساسی مجلس یازدهم كميسيون برنامه و بودجه طرح تامین کالاهای اساسی کمیسیون برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود