Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@08:54:08 GMT

استقرار ۴ چادر عرضه ماسک در تویسرکان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۰۷۳۹

استقرار ۴ چادر عرضه ماسک در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، روانبخش نورعلیئی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پس از رایزنی با اتحادیه خیاطان و هماهنگی با ۶ واحد صنفی و پیگیری تخصیص سهمیه پارچه، با هدف جلوگیری از شیوع کرونا ماسک تولید و طبق قیمت مصوب در سطح شهرستان توزیع شد اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح بیش از ۲ میلیون عدد انواع ماسک در شهرستان تولید و توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیگیری رفع مشکلات تولیدکنندگان صنعتی محصولاتی چون انواع شوینده، مواد ضدعفونی‌کننده، پدالکلی و دستکش یکبارمصرف مستقر در شهرستان به منظور افزایش ظرفیت خط تولید و افزایش شیفت‌کاری در شرایط کرونایی افزود: بیش از پنج تن مواد ضدعفونی‌کننده و بیش از ۴۰ هزار عدد ماسک و ۶۰۰ دست لباس مخصوص بیمارستان به صورت رایگان در بین جامعه توزیع کردیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان به توزیع ۸ تا ۱۰ تن برنج با نرخ مصوب دولتی در قالب طرح کمک‌ مومنانه از سوی تولیدی‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی مستقر در شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از ماسک‌ در بین جامعه اصناف در بازار از طریق پیامک، فضای مجازی و مکتوب صورت اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با وضعیت هشدار ویروس کرونا در روزهای اخیر چهار چادر به منظور عرضه مستقیم ماسک و مواد ضدعفونی کننده در میادین شهر تویسرکان با همکاری جمعیت هلال احمر و شهرداری مستقر شده است.

نورعلیئی تعطیلی واحدهای صنفی پرخطر در شرایط وضعیت هشدار ویروس کرونا طبق دستور ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان به منظور کنترل و مهار این ویروس از دیگر اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان عنوان کرد.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت تویسرکان تجارت ماسک رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان تویسرکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم

امیرحسین نظری، کارشناس مهندسی پزشکی، پژوهشگر و سرپرست یک تیم دانشجویی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ما در این تیم موفق به ساخت ساخت دستگاهی کارآمد برای تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست، عضله و عصب به منظور تشخیص روند بهبود زخم یا پارگی مبتنی بر الگوریتم‌های ماشین لرنینگ شدیم.

وی به نحوه کارکرد این دستگاه اشاره کرد و افزود: این دستگاه بدون کوچکترین عوارضی کاملا به صورت غیر تهاجمی با نصب الکترود‌های دستگاه در اطراف محل زخــم و با فشردن کلید دستگاه شروع به نمونه‌برداری از زخم می‌کند.

نظری ادامه داد: سپس داده‌های دریافتی تجزیه و تحلیل و در نهایت روند بهبود زخم بیمار با سه LED روی دستگاه با رنگ‌های سبز (روند بهبود عالی) زرد (روند بهبود مرز) قرمز (روند بهبود پسرفت) نمایش داده می‌شود. در ادامه داده‌های دریافتی زخم از طریق پروتکل USB به PC ارسال می‌شود.

به گفته وی، میزان فرکانس و مقاومت بافت‌های زیستی با اتصال الکترود به صورت سطحی یا سوزنی اندازه‌گیری شده و با استفاده از الگوریتم‌هایی نظیر FFT، DFS و و KNN با پیاده‌سازی روی سیگنال‌ها و داده‌ها، روند بهبود یا پسرفت زخم در مدت زمان مشخص به صورت درصد نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول در زمینه بهداشت و سلامت افراد به منظور بهبود سریع‌تر انواع زخم شامل سوختگی، شکستگی باز، دیابتی بدسور، پیوند عضو کاربرد دارد، اظهار کرد: این دستگاه یک محصول کاربردی در بحث تشخیص و کمک به پزشکان در درمان سریع زخم بوده که به دو صورت پوشیدنی و بیمارستانی قابل ساخت و استفاده است؛ به عنوان مثال این دستگاه می‌تواند برای ورزشکاران به منظور جلو‌گیری از پارگی عضله هنگام تمرینات پرفشار یا اشتباه کاربرد داشته باشد.

وی افزود: همچنین درمان و مراقبت از زخم در افراد به ویژه سالمندان و بیماران دیابتی همیشه چالش‌های فراوانی برای بیمار و پزشک به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: گاهی این محل بعد از عمل جراحی نیاز به مراقبت‌های فراوانی دارد. با توجه به توسعه روز افزون روش‌های درمانی غیرتهاجمی و بدون عوارض جانبی، ساخت چنین دستگاه‌هایی ضرورت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در این روش تشخیص ابتدا از یک سیگنال حیاتی، نمونه‌برداری می‌شود، گفت: سپس ویژگی‌های مناسب استخراج و طبقه‌بندی شده و پس از آن با اعمال الگوریتم‌ها و محاسبات داده‌ها، روند تشخیص بهبود و پسرفت زخم تعیین می‌شود.

وی گفت: روند درمان زخم چهار مرحله را سپری می‌کند که ما در مرحله سوم زمانی که بدن انسان شروع به بازسازی محل آسیب دیده می‌کند، تحقیقات و آزمایشات خود را شروع کرده‌ایم.

وی گفت: ابتدا سخت‌افزاری برای پایش انواع زخم شبیه‌سازی، طراحی و اجرا و در ادامه از انواع زخـم (نرمال، عفونتی، دیابتی بدسور، شکستگی باز) چند بیمار برای جمع‌آوری دیتا نمونه‌برداری کرده‌ایم و سعی بر پیاده‌سازی الگوریتم یادگیری ماشین و محاسبات مربوطه به روی داده‌ها به منظور تشخیص دقیق تروضعیت زخم بیمار داشته‌ایم.

این پژوهشگر یادآورشد: همچنين در ادامه این تحقیق به منظور بهبود هرچه سریع‌تر زخم و ترمیم آن موفق به ساخت دارو ترمیم زخم شدیم؛ این دارو به صورت مایع جهت شستشو زخم یا به صورت ژل به روی زخم قرار داده می‌شود.

به گفته نظری، در این طرح نیز بررسی کرده‌ایم که آیا استفاده از دارو‌های موضعی (پماد، ژل و کرم) روند بهبود زخم را تسریع می‌بخشند یا باعث ایجاد اختلال می‌شوند. نتایج نشان داده‌اند که دارو ساخته شده می‌تواند در مدت زمان کمتری باعث بهبود زخم و ترمیم آن شود.

وی در پایان به مشکلات اجرای این طرح‌ها پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات تیم ما برای اجرای این طرح، عدم حمایت مالی و معنوی مسؤلان است. متأسفانه روند اداری اخذ مجوز‌ها و ثبت اختراع‌ها بسیار پیچیده است و مشکلات زیادی برای پژوهشگران این حوزه ایجاد می‌کند.

این محقق ادامه داد: مراحل طی کردن محصولات پزشکی نیز به دلیل اینکه رابطه مستقیمی با سلامت انسان‌ها دارد، زمان بر است. امیدواریم روند اداری این طرح‌ها از سوی نهاد‌های ذی ربط تسهیل پیدا کند.

به گزارش آنا، این طرح با مشارکت مهران بیگی‌زاده، آیدا حسینی، حبیبه‌امیری نژاد و به سرپرستی‌امیرحسین نظری، کارشناس مهندسی پزشکی انجام شده و در سومین دوره کنفرانس دانشجویی رباتیک و مکاترونیک به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید