Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@16:59:36 GMT

رحیمی: حکمتیار از سفر به پاکستان اهداف شومی دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۰۷۹۵

رحیمی: حکمتیار از سفر به پاکستان اهداف شومی دارد

سخنگوی سابق وزارت کشور افغانستان درباره سفر رسمی رهبر حزب اسلامی به پاکستان گفت که حکمتیار در این سفر اهداف شومی دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نصرت رحیمی» سخنگوی سابق وزارت کشور افغانستان در واکنش به سفر رسمی «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی به پاکستان گفت: حکمتیار در این سفر اهداف شومی دارد بنابراین نقشه‌های وی باید خنثی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی در توئیتی نوشت: حکمتیار هنوز ایده‌های تروریستی را در دل خود جای داده است، او هنوز هم در ذهن خود به کسب قدرت از طریق روش‌های غیرقانونی و نامشروع فکر می‌کند.

وی افزود: «با نگاهی به گذشته و حال می‌توان دریافت که حکمتیار از سفر به پاکستان اهداف شومی دارد؛ خائنین به وطن باید تحت تعقیب قرار گیرند و نقشه‌های آن‌ها خنثی شود».

رهبر حزب اسلامی افغانستان که به همکاری با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) نیز متهم است به دعوت رسمی دولت پاکستان عازم این کشور شد و قرار است در این سفر 3 روزه با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس جمهور، رئیس مجلس سنا و رئیس سنای این کشور دیدار کند.

وزارت خارجه پاکستان پیش از این دربیانیه‌ای درباره سفر حکمتیار به پاکستان اظهار داشت: این سفر فرصت تبادل نظر درباره روند صلح افغانستان و تقویت روابط کابل-اسلام‌آباد را فراهم می‌کند.

این در حالی است که رهبر حزب اسلامی هیچ سمت رسمی در دولت افغانستان ندارد.

حکمتیار که اردیبهشت سال 1396 پس از حدود 20 سال حضور در پاکستان در توافق صلح با دولت افغانستان به کابل آمد در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز راه به جایی نبرد، جایگاه تاثیرگذاری در روند مذاکرات صلح ندارد و هیچ چهره قابل اعتماد به این حزب در فهرست اعضای مذاکره کننده حکومت افغانستان دیده نمی‌شود.

پاکستان و اتخاذ تشریفات ریاست جمهوری برای استقبال از حکمتیارسفیر پاکستان: با حکمتیار درباره «منافع مشترک» گفت‌وگو کردیمحکمتیار: طالبان و حزب اسلامی منافع مشترک دارند بنابراین ائتلاف کنند

وی بارها از گروه تروریستی داعش نیز اعلام حمایت کرده و حدود دو سال پیش نیز در نشست علمای افغانستان در راستای تفرقه بین مذاهب و اقوام این کشور با توهین به شیعیان و فارسی زبانان گفته بود: آنها مذهب غلط، زبان و فرهنگ خودشان را بر ما تحمیل می‌کنند.

وی اخیراً نیز به طالبان پیشنهاد ایجاد ائتلاف داده بود که پاسخی از طرف این گروه دریافت نکرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار افغانستان اهداف شومی رهبر حزب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر دو روزه به همسایه جنوب شرقی با آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسلامی پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

پیشتر نیز دیدارهایی میان رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان و همچنین اعضای هیأت علی رتبه دو کشور برگزار شده بود.

همچنین در این سفر ۸ سند همکاری هم بین وزرای دولت های ایران و پاکستان در موضوعات تجاری، اقتصادی، امنیتی، حمل و نقل، قضایی، فرهنگی و ... به امضا رسیده است.

کد خبر 846444 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه پاکستان

دیگر خبرها

  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان
  • تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان
  • کاهش حجم مبادلات تجاری میان افغانستان و پاکستان