Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبود طرح تفصیلی جدید بافت پیرامون حرم رضوی مشکلات فراوانی را به وجود آورده است و در برخی موارد شهرداری به استناد طرح تفصیلی گذشته و مصوبات پیشین اقدام به تصرف، تخریب منازل شخصی و در برخی موارد تخریب آثار باستانی یا مساجد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، از تیر ماه سال 96 طرح نوسازی و بهسازی پیرامون حرم مطهر بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی جهت جلوگیری از روند اقدامات مخالف با حفاظت از بافت تاریخی، فرهنگی پیرامون حرم رضوی متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال آبان ماه 98 مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به صورت اشتراکی تا پایان سال ۹۸ نسبت به تهیه طرح تفصیلی جدید برای بافت پیرامن حرم مطهر رضوی با در نظر گرفتن مبانی شهرسازی و دغدغه های موجود اقدام و آن را در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب برسانند اما در این بین شورای عالی شهرسازی خود به صورت مستقیم به این موضوع ورود کرد و قرار شده تا طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم را ارائه دهد که این امر پس از گذشت یک سال هنوز محقق نشده است.

نبود طرح تفصیلی جدید بافت پیرامون حرم رضوی مشکلات فراوانی را برای ساکنان این بافت به وجود آورده است و در برخی موارد شهرداری منطقه ثامن به استناد طرح تفصیلی گذشته و مصوبات پیشین اقدام به تصرف و یا تخریب منازل شخصی و در برخی موارد تخریب آثار باستانی یا مساجد بافت پیرامون حرم می کند که صدای مردم و اهالی این منطقه را در آورده است همچنین نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی باعث ایجاد فضایی امن برای سارقان و کارتون خواب ها شده است.

در همین خصوص چند روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن بیان می شد شهرداری مشهد فرد نابینایی را در بافت پیرامون حرم رضوی تهدید به تخریب خانه اش کرده است و همچنین در این کلیپ مطرح شد که به دلیل تخریب های منازل و ایجاد فضای ناامن در این منطقه، خانه این فرد نابینا چندین بار مورد سرقت قرار گرفته است.

تملک های اجباری از سوی شهرداری مشهد و همکاری دادگستری خراسان رضوی داد بسیاری از اهالی بافت پیرامون حرم را در آورده است این در حال است که چندی پیش حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم بافت پیرامن حرم رضوی بیان کرد: مردم در بافت اطراف حرم ملزم به فروش ملکشان نیستند.

وی همچنین گفت: هیچ‌کس نسبت به توسعه و اقدامات عمرانی در بافت پیرامون حرم مخالف نیست اما مردم به دنبال حقشان هستند لذا تا تصویب طرح جدید هیچ‌کس ملزم به فروش ملکش نیست مگر اینکه فردی که ملکش در معبر قرار گرفته باشد.

وی گفت: طرح پیرامون حرم ۴۰ درصد آن باقی مانده است و بناست مردم خودشان برای خودشان بسازند و ملزم به واگذاری املاک خود به شهرداری نیستند بنابراین تا زمانی که طرح جدید بافت پیرامون حرم ابلاغ نشده هیچ‌کس نمی‌تواند کسی را مجبور به فروش ملک خود کند، در طرح جدید طبق منویات مقام معظم رهبری مشارکت اهالی و ساکنان محل در هرگونه دخل و تصرف و اجرای کارهای عمرانی در اولویت است.

علاوه بر این کاربران فضای مجازی نیز نسبت به این تملک ها و تخریب های صورت گرفته در بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) واکنش نشان دادند و خواستار احقاق هرچه سریعتر حقوق شهروندان و ساکنان بافت شدند.

حال باید ببینیم مشکلات بافت پیرامن حرم کی قرار است حل شود و چه زمانی مردم این بافت رنگ آرامش و آسایش را به خود می‌بینند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بافت پیرامون حرم رضوی جدید بافت پیرامون حرم طرح تفصیلی جدید برخی موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.
حسن رنگرز سرمربی تیم ملی و برخی از اعضای کادرفنی در سالن حاضر هستند و مسابقات را زیر نظر گرفته اند، اما این رویداد تاثیری در چرخه انتخابی تیم ملی برای رقابت های المپیک و مسابقات جهانی غیرالمپیکی 2024 نخواهد داشت. 


نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: 
پیام احمدی _ حسین بیژنی
مهدی احدی _ محمد حسیوند

۶۳ کیلوگرم: 
عارف محمدی _ کارن اصلانیان(ارمنستان)
رضا بهمنی _ محمد مهدی کشتکار

۷۲ کیلوگرم: 
دانیال سهرابی _ شانت خاچاطریان(ارمنستان)
رضا ساکی _ علی دارابی کورای

۸۲ کیلوگرم: 
شاهین بداغی مفرد _ جمال اسماعیلی
عباس مهدی زاده _ اشکان سعادتی فر

۹۷ کیلوگرم: 
شایان حبیب زارع _ علی عابدی
امیررضا اکبری _ هایک خلویان(ارمنستان)

دیدار های نیمه نهایی از ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد و در نهایت قهرمانان 5 وزن نخست امشب معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • اعلام ماموریت حمید مطهری در غیاب یحیی
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟