Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه مراسم بزرگداشت و بدرقه شهید مدافع سلامت محمد زارع جوشقانی رئیس بیمارستان لبافی‌نژاد که در محوطه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: متأسفانه تهران در طول چند هفته اخیر هیچ تغییری در شاخص‌های ابتلا ندارد و تقریباً طی روزهای اخیر میزان ابتلا، بستری، مراجعین سرپایی و میزان مرگ‌ومیر کماکان افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان این مطلب که به نظر می‌رسد در پیک سوم اپیدمی هستیم، افزود: چند اتفاق در جریانات اخیر افتاده که ما را از پیک دوم متمایز می‌کند، اول اینکه بیماران در شرایط بدحال‌تری مراجعه می‌کنند، دوم اینکه مدت اقامت بیماران در بیمارستان‌ها نسبت به پیک اول و دوم، حداقل بین ۱.۲ تا ۲.۳ روز افزایش داشته و طولانی‌تر شده است.

زالی مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی را یکی از مهم‌ترین دلایل این مسئله عنوان کرد و توضیح داد: بخشی از مبتلایان نیز به مراکز غیردولتی مراجعه می‌کنند و تا رسیدن به مراکز ارجاعی تخصصی درمانی کرونا ممکن است زمان‌بر باشد.

وی نکته متمایز بعدی پیک سوم نسبت به پیک‌های قبلی را مراجعه خانوادگی مبتلایان عنوان کرد و گفت: اکثر بیماران کوویدـ۱۹ در پیک سوم به صورت خانوادگی مراجعه می‌کنند؛ در صورتی که در پیک اول و دوم این الگو کمتر مشاهده می‌شد، به عبارت دیگر این روزها افراد یک خانواده جمیعاً با حال عمومی نامناسب و نامساعد مراجعه می‌کنند.

زالی با بیان اینکه تعداد بیمارانی که از اورژانس مستقیماً وارد بخش مراقبت‌های ویژه می‌شوند، نسبت به دوره‌های قبل افزایش بیشتری را نشان می‌دهد، افزود: به عنوان نمونه در روز گذشته در تهران ۱۶۲ بیمار مستقیماً در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. تقریباً حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مراجعین روزانه ما به مراکز درمانی استان تهران نیازمند دریافت خدمات مراقبت‌های ویژه در بدو امر هستند و برخی پس از بستری در بخش و در سیر بیماری به این خدمات نیاز پیدا می‌کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اذعان به اینکه فاصله بین پیک دوم و سوم اپیدمی تقریباً به نقطه افول قطعی نرسید، توضیح داد: در صورتی که شروع پیک دوم بعد از یک افول نسبی نسبت به پیک اول بود، ولی پیک دوم و سوم به هم متصل شده و یک حالت پیوستگی پیدا کردند، این یک حالت نگران‌کننده است و حتی پیک سوم در تهران هنوز حالت صعودی تلقی می‌شود و دچار کاهش شاخص نشده است.

وی در ادامه با اشاره به نکته مهم بعدی در این رابطه گفت: میزان قله بستری و میزان افزایش مرگ و میر در تهران خیلی سریع‌تر از پیک اول و دوم حاصل شده است؛ به عبارت دیگر اگر موارد و تعداد کلی بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه در پیک دوم مثلاً بین ۳ تا ۴ هفته طول کشید، این بار در عرض کمتر از ۱۰ روز به این عدد و آمار رسیدیم که نشانه گسترش بیشتر بیماری در شهر تهران است.

زالی با بیان اینکه به نظر می‌رسد بیماری فراگیرتر و سرایت‌پذیرتر از قبل در شهر تهران در حال جولان است، افزود: طبیعتاً تا زمانی که رفت و آمد و تولید سفر در داخل شهر مدیریت نشود، این روند و چرخه ویروس منحوس در تهران استمرار پیدا می‌کند و متأسفانه شاهد شهادت تعدادی از بهترین فرزندان این مرز و بوم خواهیم بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه تیم پزشکی و درمانی دچار خستگی مزمن شده و چندین ماه مستمرا در تلاش تمام عیار برای مقابله با این بیماری قرار دارد، گفت: شاید درخواست همه مدافعین سلامت از مردم و مسئولین این است که با رعایت جدی‌تر و مداخلات بازدارنده‌تر و همچنین ترویج دیسیپلین در تناسب با ماهیت خشن اپیدمی و این بیماری فراگیر به کاهش بار بیمارستانی کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه تیم درمانی و پزشکی ما به ریکاوری احتیاج دارد، ادامه داد: حجم زیادی که روزانه به بیمارستان‌ها تحمیل می‌شود، موجب خستگی مستمر کادر درمان شده و به نظر می‌رسد که یکی از دلایل افزایش تعداد ابتلا و شهدای مدافع سلامت در روزهای اخیر، خستگی مزمن تیم درمانی و کاهش و تضعیف سیستم دفاعی آنان و همچنین فشار کاری غیر متعارف و مضاعفی است که به آن‌ها وارد می‌شود.

زالی با تاکید بر تأثیر اعمال دورکاری در کاهش ترددهای درون‌شهری گفت: همان گونه که بارها اعلام کرده‌ایم به نظر می‌رسد که با اعمال دورکاری، کماکان پیشنهاد ما و استانداری تهران تقلیل ظرفیت کارکنان در استان تهران حداقل برای یک تا دو هفته است که بتوانیم در این فرصت تولید سفرها در تهران را کم کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط آلاینده‌ها و آلودگی هوا در تهران به نظر می‌رسد که دورکاری هم در کاهش آلودگی هوا و هم بر ترافیک شهر اثرگذار است و همچنین می‌تواند باعث کاهش ترددهای درون شهری شود.

زالی با بیان اینکه در اولین روز اجرای طرح تعدیل کارکنان در پیک دوم اپیدمی در تهران، کاهش ۵۳ درصدی ترافیک کالبد مرکز شهر را شاهد بودیم، افزود: این مسئله نشان‌دهنده تأثیرگذاری دورکاری بر این مسئله و همچنین بر جمعیت استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی بسته‌های پیشنهادی جهت تقلیل سفرهای درون شهری و بین شهری تهیه کرده‌ایم، گفت: امروز هم طی نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کردیم تا برای تعطیلات تجمیع هفته آینده تدابیری در زمینه ایجاد مداخلات منعی برای سفر و ایجاد مکانیزم جرایم اعمال شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تأثیر محدودیت‌های کرونایی در چند هفته گذشته افزود: هنوز تحلیل آمار میزان ترافیک و تردد انجام نشده ولی به محض اینکه این آمار جمع‌آوری شود، با توجه به زمان مشابه سال قبل ارزیابی‌ها اعلام می‌شود، با این حال بررسی ترددهای یک روز قبل از پایان تعطیلات و شروع سفرهای بین استانی نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش ترددهای بین استانی را نشان داد.
 

کد خبر 558562 برچسب‌ها پیشگیری كرونا در ايران علیرضا زالی بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پیشگیری كرونا در ايران علیرضا زالی بیماری بیمارستان فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران مراقبت های ویژه مراجعه می کنند نظر می رسد شهر تهران پیک سوم پیک دوم پیک اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»

رییس جمهور در آیین افتتاح طرح توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان گفت: هشت هزار مگاوات ظرفیت تولید برق به همت دولتمردان و بخش خصوصی وارد مدار شده است که نقشی مهم در کاهش ناترازی انرژی در کشور دارد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در آیین افتتاح طرح توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان افزود: ۲۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق در کشور وجود داشت که با همت، تلاش و همراهی وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت بخشی از این کمبود با اقدام جهادی در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق رفع شد.

وی ادامه داد: وارد مدار شدن هشت هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در یک اقدام جهادی، بخشی از ناترازی‌ها کاهش یافت.

وی بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات وارد مدار شده است که افزایش این میزان ظرفیت تولید برق در مدت زمان کوتاه، جای قدردانی دارد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: بخش دولتی و خصوصی در کنار هم نشان داده می‌توان کارها و طرح‌های بزرگ را با تکیه بر متخصصان بومی به سرانجام رساند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در حاشیه این افتتاحیه طی نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان به عنوان اولین طرح از ۴۸طرح پیشران پیشرفت اقتصاد ایران در دولت سیزدهم تعریف شده بود که در کمتر از یکسال توسط (ومعادن ) نهایی شد. از زمانی که قرارداد منعقد شد یک خط ۱۸۳ مگاواتی ظرف ۷ماه و خط دوم در ۵ ماه بعدی افتتاح شد که مجموعا در دوازده ماه به تولید رسید.

دکتر اردشیر سعد محمدی از اتصال ۳۶۵ مگاوات برق جدید به شبکه سراسری و اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت و ظرفیت برق تولیدی خبر داد.

مدیرعامل «ومعادن» اظهار داشت:  جهت افزایش کیفیت و بهره‌وری مجموعه، تکمیل پست چهارصد کیلو ولت در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه الان در مرحله بهره برداری نهایی است.

به گفته وی یکی از این پروژه‌ها، سرمایه‌گذاری در سیستم‌های خنک‌کننده سلولزی برای هوای ورودی بود که منجر به افزایش ۱۵ درصدی راندمان تولید برق و کاهش هزینه‌ها شده است. همچنین با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، ۴ درصد به ظرفیت تولیدی مجموعه اضافه شده است. این افزایش ظرفیت با تغییر در زاویه پره‌های توربین انجام می‌شود و راندمان کار را تا ۴ درصد افزایش می‌دهد.

مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» افزود: خوشبختانه در حال حاضر تمام ظرفیت تولیدی نیروگاه را به صنایع اختصاص داده‌ایم. صنایع می‌توانند با توجه به شرایط پیش رو، تابستان نزدیک و قراردادهای منعقده، از برق بدون قطعی استفاده کنند.

وی افزود: با اجرای فاز سوم این پروژه و تکمیل سیکل ترکیبی در بخش بخار، ظرفیت نهایی نیروگاه به ۱۱۰۰ مگاوات خواهد رسید. این امر نویدبخش آینده‌ای روشن در زمینه تامین برق و توسعه زیرساخت‌های انرژی کشور به ویژه تأمین برق صنایع است.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: تکمیل بخش بخار علاوه بر اینکه میزان تولید برق را افزایش می‌دهد، میزان راندمان سیکل توربین‌های E گازی را نیز به میزان ۵۴ درصد ارتقا می‌دهد که در کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش درآمد مجموعه تاثیر گذار است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست‌محیطی و تعهدات بین‌المللی، اظهار داشت: ایران با امضای کنوانسیون سال ۲۰۱۵، تعهد و تمایل خود را در زمینه انرژی سبز را نشان داده است. احداث این نیروگاه جدید می‌تواند در راستای تحقق این هدف مهم و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی قدم مثبتی به شمارآید.

وی با مقایسه راندمان نیروگاه‌های سیکل گازی و بخار، افزود: با احداث نیروگاه بخار، راندمان و سوددهی افزایش یافته و میزان انتشار CO2 به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

سعدمحمدی در ادامه به اهمیت توسعه صنعت برق در چشم‌انداز آینده انرژی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۹ درصد از انرژی مصرفی جهان از نفت، ۲۱ درصد از برق، ۱۶ درصد از گاز، ۱۳ درصد از زغال‌سنگ و مابقی از منابع نوین تامین می‌شود. اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰، تحولات قابل توجهی در این زمینه رخ خواهد داد.

وی با ارائه آمار و ارقام، ادامه داد: میزان سهم نفت در تامین انرژی از ۳۹ درصد فعلی به ۴ درصد کاهش خواهد یافت و سهم برق از ۲۱ درصد به ۵۱ درصد افزایش می‌یابد. این موضوع نشان‌دهنده نقش کلیدی سیستم‌های برقی در تامین انرژی آینده جهان است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به اهمیت تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های نوین انرژی اشاره کرد و گفت:در حال حاضر استفاده از انرژی هیدروژن به عنوان آخرین فناوری در حوزه انرژی مورد توجه جدی قرار گرفته است. امیدواریم با تلاش متخصصان داخلی، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه در کشورمان باشیم.

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور