Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این تحقیق به همت محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شد و پژوهشگران تغییراتی در مالکیت سلاح را شناسایی کردند که می تواند به افزایش موارد مرگ و میر ناشی از استفاده از سلاح و زخمی شدن افراد از جمله از طریق خودکشی و تبعات تیراندازی های تصادفی منجر شود.

یافته های این تحقیق که در روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر شد، حاکی است که تا اواسط ماه ژوئیه (اواخر تیر ماه) این بیماری همه گیر به عنوان عاملی برای خرید ۱۱۰ هزار قبضه سلاح گرم جدید در ایالت کالیفرنیا شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثریت این خرید ها (۵۷ درصد) به افرادی اختصاص داشته است که قبلا مالک دستکم یک قبضه سلاح بوده اند. اما ۴۳ درصد باقی مانده مختص افرادی است که قبلا سلاح گرمی نداشته اند.

این مطالعه نشان داد که کرونا به پیدایش ۴۷ هزار و ۳۰۰ خانوار جدید مالک اسلحه در ایالت کالیفرنیا کمک کرده است.

در اکثر این خانواده ها، کودکان، نوجوانان و افراد دیگری زندگی می کنند که در معرض خطر آسیب به خود هستند.

این تحقیق، منعکس کننده افزایش خرید سلاح در سراسر آمریکاست. مطالعه ای که چندی پیش توسط محققان همین دانشگاه انجام شد، نشان داد که فروش سلاح گرم در آمریکا از ماه مارس تا ماه می (اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹) به میزان ۶۴ درصد افزایش داشته و در نتیجه ۲.۱ میلیون سلاح گرم وارد منازل شهروندان آمریکایی شده است.  

محققان دلیل روی آوردن مردم به سلاح را یک بحران بالقوه جدی در زمینه اعتماد دانستند، به طوری که ۷۶ درصد از خریدان سلاح با استناد به همه گیری کرونا گفتند که از بابت بی قانونی در کشور نگرانند.

بیش از نیمی از پرسش شوندگان (۵۶ درصد) نیز از بابت آزادی زندانیان در نتیجه شیوع کرونا ابراز نگرانی کردند. بعلاوه، ۴۹ درصد از احتمال زیاده روی دولت و ۳۸ درصد از فروپاشی دولت به ترس و وحشت افتادند.

در همین حال، ۱.۲ درصد از آمریکایی ها اعلام کردند که به دلیل شیوع کرونا، ترجیح می دهند دستکم یک قبضه سلاح گرم را پر کرده و آماده نگه دارند.

در نهایت، این بررسی تصویری نگران کننده از وضعیت ایالت کالیفرنیا و شهروندان آن را نمایان کرد.

در ایالت کالیفرنیا، خودکشی عامل تقریبا ۵۵ درصد مرگ و میر ناشی از استفاده از سلاح است. در سال ۲۰۱۸، حدود یک هزار و ۶۲۹ مورد خودکشی در نتیجه استفاده از سلاح گرم در این ایالت روی داد.

«دانیل وبستر» کارشناسان پیشگیری از آسیب دانشگاه جانز هاپکینز پیدایش خانوارهای جدید مالک سلاح را مساله ای شگفت آور و نگران کننده خواند.

وی گفت: در کشوری که حدود ۱۱۸ میلیون خانواده سلاح دارند، اضافه شدن ۴۳ هزار خانوار دیگر ممکن است کم اهمیت به نظر آید، اما این مساله نتیجه آمیزه ای از استرس، ترس و یاس ناشی از کرونا توام با افزایش مالکیت سلاح است که مساله ای به شدت نگران کننده است.

ارتباط دادن مالکیت سلاح گرم و همه گیری یک بیماری ممکن است غلوآمیز به نظر آید، اما محققان این مساله را روشن کردند که دربرابر شرایط اضطراری ملی، افزایش تعداد سلاح های در گردش، پیدایش خانوارهای جدید مالک سلاح و ذخیره سلاح در خانوارها، به احتمال زیاد خطر حوادث مرتبط با استفاده از اسلحه، خودکشی و خشونت را افزایش می دهد و پیش بینی اثر جمعی این مساله، امر دشواری است.

محدودیت تامین اعتبار که با مجوز کنگره اعمال شد، مطالعات در مورد حمل سلاح را برای بیش از یک دهه در آمریکا متوقف کرد. اما این واقعیت که خرید سلاح گرم درپی شرایط اضطراری ملی، افزایش یافته، در سطحی گسترده پذیرفته شده است.

به عنوان مثال، در پنج ماهه نخست پس از تیراندازی مرگبار در دبستان سندی هوک در ایالت کانکتیکت آمریکا در سال ۲۰۱۲ که منجر به کشته شدن ۲۶ نفر شد، خرید قانونی سلاح گرم به میزان تقریبی ۳ میلیون قبضه نسبت به فروش معمول افزایش یافت.

به طور معمول، فروش سلاح در آمریکا پس از تیراندازی ها و انتخاباتی که در قالب آن، نامزدهای طرفدار حق آزادی مالکیت سلاح از سوی سیاستمداران طرفدار اعمال محدودیت بر مالکیت سلاح هدف قرار می گیرند، افزایش می یابد.

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ از سوی نشریه آکادمیک «سالنامه پزشکی داخلی» انجام شد، افرادی که به سلاح گرم دسترسی دارند، تقریبا دو برابر بیش از سایرین کشته می شوند و احتمال خودکشی در میان آنها در مقایسه با کسانی که به سلاح دسترسی ندارند، سه برابر بیشتر است.

محققانی که پس از حادثه سندی هوک این مورد را بررسی کردند، دریافتند که مرگ های اتفاقی ناشی از استفاده از سلاح در میان کودکان نیز افزایش داشته است.

311311

کد خبر 1445201

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز چهارشنبه لایحه کمک مالی به «اسرائیل» به همراه کمک به اوکراین و تایوان را امضا خواهم کرد.

بایدن گفت: «من لایحه تصویب شده توسط سنا را به محض اینکه به میز من برسد امضاء می کنم.»

ساعاتی پیش سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان را تصویب کرد و آن را برای امضا به دفتر بایدن ارسال کرد تا به قانون تبدیل شود.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود همچنین افزوده است که ایالات متحده این هفته ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که تصویب کمک‌های آمریکا به اسراییل در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با مخالفت آمریکایی‌ها روبرو شده و برخی از مخالفان کمک به اسراییل روبروی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند.

براساس گزارش‌ها این تظاهرات مخالفان کمک آمریکا به اسراییل با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضان و مخالفان دستگیر شدند.

ساعاتی پیش، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنای آمریکا بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسراییل را تصویب کرده است.

۴ روز پیش، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسراییل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کردند و شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسراییل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تصویب طرح کمک به اسرائیل در سنا در دویستمین روز جنگ علیه غزه صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

۱۱ هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامدهای ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که ۸۰۰۰ نفر آنها به عفونت کبدی دچار هستند.

۶۰ هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و ۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.

کد خبر 6087137

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • رای مجلس به اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات