Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی قرار است در هفته نخست آذرماه برگزار شود که در این آزمون، امتیازات ویژه‌ای برای داوطلبان بومی در نظر گرفته شده است.

ثبت نام هشتمین آزمون فراگیر استخدام دستگاه‌های اجرایی و دولتی کشور در سال ۱۳۹۹ از ۲۰ شهریور ماه آغاز شد که تا ۲۹ همان ماه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قرار بود این آزمون در نهم آبان ماه امسال در سراسر کشور برگزار شود،  اما در ۱۶ شهریورماه مجلس شورای اسلامی بومی گزینی در آزمون استخدامی را با هدف ماندگاری نیروها در شهرستان تصویب کرد.

بر اساس قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب ۱۶ شهریورماه  ۹۹) مجلس شورای اسلامی مبنی بر «اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان‌ها» به متقاضیان ثبت‌نام کننده در آزمون اجازه داده خواهد شد بر اساس قانون اصلاحی و شغل محل‌های موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ویرایش اطلاعات و شغل محل انتخابی خود اقدام کنند.

همچنین مقرر شد شورای توسعه مدیریت، اولویت‌هایی را برای افراد در نظر بگیرد و پس از نهایی شدن، فرصتی برای شرکت‌کنندگان فراهم ‌شود تا اطلاعات خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ویرایش کنند. براین اساس از ۲۹ مهرماه تا دوم آبان متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اصلاحات لازم را انجام دهند.

سازمان سنجش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای ایجاد فرصت مناسب برای آمادگی تمامی متقاضیان ثبت‌نام کننده در این آزمون که متقاضی ویرایش و اصلاح شغل محل انتخابی خود هستند، زمان برگزاری آزمون به ششم و هفتم آذرماه ماه تغییر یافته است.

شرایط بومی‌گزینی در آزمون استخدامی دستگاه‌ها

بر اساس ماده یک بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی به تمام دستگاه‌های اجرایی، داوطلب بومی به فردی اطلاق می‌شود که متولد یا ساکن با سابقه ۱۰ سال سکونت در همان شهرستان باشد.

بومی بودن متقاضی از چند طریق احراز می‌شود؛  یکی از آنها این است که شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.

نکته قابل توجه این است که برابر اعلام سازمان اداری و استخدامی با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سال‌های مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد، ملاک عمل، نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.

همچنین راه دیگر شناسایی متقاضیان بومی، تایید ساکن‌بودن و حداقل ۱۰ سال سکونت در محل از طریق ارائه استشهاد محلی ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا است.

در تبصره بخشنامه ابلاغی توسط سازمان اداری و استخدامی اعلام شده که داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تأیید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه، می‌تواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ۱۰ سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تأیید ساکن‌بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه باشد.

اولویت‌های سهمیه بومی به غیربومیان چیست؟ 

در هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی، داوطلبان بومی شهرستانی نسبت به سایر داوطلبان غیربومی دارای اولویت هستند. اولویت بومی اینگونه است که نمره‌ای که داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن ۴۰ درصد  برای سوال‌های عمومی و ۶۰ درصد برای پرسش‌های تخصصی) کسب می‌کند با ضریب ۱.۴ محاسبه و ملاک عمل قرار می‌گیرد.

همچنین حد نصاب آزمون، کسب حداقل ۵۰ درصد نمره نفر اول با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای سوال‌های عمومی و ۶۰ درصد  برای پرسش‌های تخصصی در هر شغل‌- شهرستان در هر یک از دستگاه‌های اجرایی است.

براساس آخرین آمار اعلامی حدود ۵۶۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام‌کرده اند که از این میان بیش از ۳۸ هزار نفر جذب می‌شوند و این تعداد جدای از آمارهای جذب نیروی انسانی توسط وزارت بهداشت است که ثبت نام و جذب آن به صورت جداگانه خواهد بود.

در این دوره ۲۸ دستگاه در این آزمون حضور دارند و بیشترین سهمیه استخدامی مربوط به وزارت آموزش و پرورش است که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان برای آزمون را نیز به خود اختصاص داده است و پس از آن وزارت کشور قراردارد.

سازمان ملی بهره‌وری با ۶ سهمیه استخدامی کمترین میزان سهمیه در آزمون هشتم را دارد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی هشتمین آزمون سازمان سنجش شهرستان محل مورد تقاضا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا فردا اعلام می‌شود

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگاری براساس گفته‌های سازمان سنجش تا پایان فروردین اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی فرهادی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اطهار کرد: سازمان سنجش پیش از این اعلام کرده بود که نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار را تا پایان فروردین اعلام خواهد کرد و هم‌اکنون منتظر اعلام از سوی آنها هستیم.

وی اظهار داشت: پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش، مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش داوطلبان آغاز خواهد شد و هم‌اکنون کانون‌های ارزیابی در تمام کشور فعال شده‌اند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج نهایی گفت: تلاش می‌کنیم مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش تا پایان تیر ماه به اتمام برسد تا در تابستان دوره‌های آموزشی پذیرفته شدگان نهایی برگزار شود و تا اول مهر با آمادگی به کلاس‌های درس بروند.

به گزارش ایرنا، آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

منبع: ایرنا کد خبر 745810

دیگر خبرها

  • مرحله دوم آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی برگزارشد
  • آزمون استخدامی تأمین‌اجتماعی برای جذب ۵ تا ۶ هزار نیروی انسانی جدید برگزار می شود
  • برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان
  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان
  • آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در همدان
  • نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا فردا اعلام می‌شود
  • هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور
  • عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور چه بود؟
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین