Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ، حرکت ژیمناستیک را در یک مسیر خوب توصیف کرد و با تاکید بر آرامش در استمرار همین رویه، نسبت به کسب سهمیه المپیک این رشته نیز ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزشی جوانان، مهدی علی نژاد در مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک از زحمات رییس این فدراسیون در یکسال اخیر در ارتباط با ارتقاء و توسعه ژیمناستیک ایران تشکر و اظهار کرد: ژیمناستیک یک رشته با اهمیت در ورزش محسوب می شود به طوری که پرورش ورزشکاران این رشته با آمادگی جسمانی بالا برای بقیه رشته ها یک اتفاق خوب محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نژاد تعداد بالای علاقه مندان به این رشته را مورد توجه قرار داد و افزود: جمعیت قابل توجه ژیمناستیک بیانگر میزان علاقه مندی و استعداد های خوب این رشته در سطح کشور است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در حوزه قهرمانی آن طور که باید و شاید اتفاقات خوبی رقم زده نشده است اما قدم های مثبتی برداشته شده است که امیدوارم با کسب سهمیه المپیک این رشته نیز همراه شود و در بازی های آسیایی٢٠٢٢ هم موفق به کسب مدال شویم تا این رشته در زمره ورزش های مدال آور ایران در قالب بازی های آسیایی قرار بگیرد .

علی نژاد گفت: مسیری که ژیمناستی طی می کند مسیر خوبی است که با حفظ آرامش منجر به دستیابی و تحقق اهداف نیز خواهد شد و از طرفی برخورداری این فدراسیون از ٢٧٠ هزار ورزشکار سازمان یافته زمینه مناسبی را برای برنامه ریزی با رویکرد مدال آوری فراهم می کند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: ژیمناستیک ایران بسیار به کسب سهمیه المپیک نزدیک بود و اگر در رویداد باکو آن اتفاق بد رخ نمی داد و مسابقات پایانی لغو نمی شد قطعا به سهمیه هم دست پیدا می کردیم، اما اکنون نیز فرصت المپیکی شدن برای ژیمناستیک ایران در مسابقات پیش رو وجود دارد.

علی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان هم این رشته مادر را حمایت می کند و با وجود محدودیت های بودجه ای به دلیل فعالیت های خوب، ٣٤ درصد به بودجه فدراسیون ژیمناستیک اضافه شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان کسب سهمیه المپیک وزارت ورزش علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد اما به دلیل ترک کردن مجمع توسط طرفداران اینچه درگاهی و گزارش نماینده فدراسیون جهانی به FIG، این انتخابات مورد پذیرش فدراسیون جهانی قرار نگرفت. اما پروسه ابطال انتخابات بیشتر از ۹ ماه طول کشید و در نهایت هم اوایل دی ماه زهرا اینچه‌درگاهی که مهلت ریاست چهارساله‌اش در تیر ۱۴۰۰ به پایان رسیده بود مجددا بدون هیچ حکمی به فدراسیون برگشت.

همین موضوعات سبب شد که این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ هم شرایط خوبی را سپری نکند. تنها نقطه قوت این رشته در این سال کسب مدال نقره الفتی در بازی‌های آسیایی هانگژو بود که در اوج این اختلافات داخلی بدست آمد. الفتی با کسب اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی نام خود را پرآوازه کرد.

البته فدراسیون ژیمناستیک اکنون‌ ۲ سال و ۹ ماه است که بلاتکلیف است. البته گفته شده که انتخابات این فدراسیون در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد تا شاید این فدراسیون به آرامش برسد.

در ادامه به برخی از اتفاقات مهم سال ۱۴۰۲ در این رشته اشاره شده است.

لغو اعزام‌ها به مسابقات آسیایی به دلیل در اختیار نبودن ایمیل

ژیمناست‌ها در این سال به دلیل در اختیار نبودن ایمیل، حضور در مسابقات بین‌المللی و آسیایی زیادی را در شاخه‌ها و رده‌های مختلف از جمله مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان آسیا و مسابقات هنری قهرمانی آسیا بزرگسالان را از دست دادند. همچنین به دلیل در اختیار نبودن ایمیل، لایسنس ورزشکاران هم بدون اعتبار ماند و سبب شد که محمدرضا خسرونژاد و مهدی الفتی در مسابقات دانشجویان جهان با وجود حضور در محل مسابقات، نتوانند مسابقه دهند.

تاریخ‌سازی در هانگژو با نقره الفتی

مهدی الفتی در وسیله پرش خرک بازی‌های آسیایی توانست به مدال نقره برسد که این نشان، اولین مدال ژیمناستیک ایران در ادوار بازی‌های آسیایی است. البته در کنار این تاریخ سازی، تیم ژیمناستیک ایران در بخش تیمی در رده دهم و آخر بازی‌های آسیایی ایستاد.

اعلام ابطال انتخابات فدراسیون بعد از حضور اینچه درگاهی در مجمع کمیته ملی المپیک

انتخابات فدراسیون در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد اما به دلیل ترک کردن مجمع توسط طرفداران اینچه درگاهی و گزارش نماینده فدراسیون جهانی به FIG، این انتخابات مورد پذیرش فدراسیون جهانی قرار نگرفت. بعد از کش و قوس فراوان و چندین ماه نامه نگاری، با دعوت اینچه درگاهی به عنوان نماینده ژیمناستیک در مجمع کمیته ملی المپیک، ابطال انتخابات علنی شد. البته برای این مجمع در ابتدا عابد حقدادی به عنوان رییس فدراسیون دعوت شده بود. در نهایت هم وزیر ورزش و جوانان در اوایل دی اینچه در گاهی را مجددا به عنوان رییس این فدراسیون معرفی کرد.

اعتراض اعضای مجمع به ابطال انتخابات

برخی از روسای هیات‌های استانی به عنوان اعضای مجمع ژیمناستیک با گلایه از کمیته ملی المپیک خواستار ورود وزارت ورزش به مشکلات این رشته شدند. آنها می‌خواستند تا مجمع فوق‌العاده برگزار و در آن سرپرست فدراسیون انتخاب و فرآیند برگزاری انتخابات تسهیل شود تا شاید این رشته از سردرگمی خارج شود اما در نهایت اینچه درگاهی به فدراسیون بازگشت.

لغو انتخابات ۲ هیات‌ ژیمناستیک به درخواست اینچه‌درگاهی

اینچه درگاهی به محض بازگشت به فدراسیون مجمع انتخاباتی استان های تهران و خراسان را به تعویق انداخت. گویا اینچه درگاهی درصدد لغو برخی انتخاباتی در آمد که خودش در آن حضور نداشته و می‌خواهد این انتخابات مجددا برگزار شود.

محرومیت دو ساله شانس کسب سهمیه المپیک

مهدی احمد کهنی که یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک پاریس بود در اواخر سال ۱۴۰۲ با دو سال محرومیت مواجه شد. او که با کسب رتبه دوم به فینال وسیله دارحلقه جام جهانی ژیمناستیک آلمان راه یافته بود اعلام کرد که به دلیل محرومیت ۲ ساله از سوی وادا، در فینال این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد. این محرومیت نه به دلیل دوپینگ بلکه به دلیل پر نکردن فرم‌های مربوط به محل زندگی و تمرین این ورزشکار رقم خورد و شاید اگر فدراسیون در این بلاتکلیفی‌ها به سر نمی‌برد این ورزشکار با این محرومیت مواجه نمی‌شد.

دیگر خبرها

  • فدراسیون جهانی شمشیربازی سهمیه المپیکی ایران را تایید کرد
  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • سلامت: فوتبالی نه ولی تراکتوری‌ام
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • بازگشت ملی پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • بازگشت ملی‌پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش