Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سود خالص «وبصادر» در صورت‌های مالی منتهی به پایان شش ماهه اول سال ٩٩ با رشد ٩ هزار و ٥٣٣ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ٢٨٩ ریال رسید و موجب کاهش ٦٤ درصدی زیان انباشته و بهبود کفایت سرمایه بانک شد. 

گفتنی است با کاهش و سپس به صفر رسیدن زیان انباشته بانک صادرات ایران، سهامداران این بانک به سود قابل تقسیم دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با افزایش کفایت سرمایه بانک صادرات ایران، قدرت تسهیلات‌دهی این بانک بیشتر می‌شود و می‌تواند به درآمدهای بیشتری دست یابد.

صورت‌های مالی شش‌ماهه منتهی به پایان شهریور ٩٩ بانک صادرات ایران بر سامانه کدال قرار گرفت که بر اساس آن روند سودآوری بانک از محل رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری‌، درآمدهای کارمزدی و  عملیاتی با رشد قابل توجهی همراه بوده است؛ به نحوی که ادامه این روند و به ویژه عملکرد دوره شش‌ماهه منتهی به ٣١ شهریور ١٣٩٩ منجر به رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری به میزان ٣٣ درصد، رشد خالص درآمدهای کارمزدی معادل ٦٤ درصد و رشد سایر درآمدهای عملیاتی به میزان ٢٧٥ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل شده است.

بر اساس صورت‌های مالی شش‌ماهه منتشر شده بانک صادرات ایران، جمع دارایی‌های بانک نسبت به سال مالی منتهی به پایان اسفند ٩٨، با رشد ٢٧ درصدی همراه بوده است. همچنین منابع سپرده‌ای بانک در این مدت ٢٩ درصد و مجموع منابع ارزان‌قیمت بانک ٣٩ درصد افزایش ثبت کرده است.

آثار مثبت تلاش‌ها و برنامه‌های عملیاتی بانک صادرات ایران طی ٣٠ ماه گذشته بر دستاوردهای بانک در این دوره مالی، موجب رشد ٣٥٤ درصدی سرمایه نظارتی (سرمایه پایه) و افزایش نسبت کفایت سرمایه بانک به ٢.٣ درصد شده است.

با ادامه روند سودآوری، نرخ «وبصادر» طی شش ماه اول سال به میزان ٤٨٠ درصد رشد داشته و بازدهی مناسبی را نصیب صاحبان سهام کرده که این روند با تداوم برنامه‌های آتی بانک، روند رو به رشد نرخ سهم را در پی خواهد داشت.

همچنین بانک صادرات ایران در دوره مذکور با واگذاری ٢٠ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات (وسپهر) و تهاتر بدهی‌های ارزی مشتریان کلان، توانسته نسبت به ایجاد درآمد به نحو مطلوب اقدام کند.

2121

کد خبر 1445206

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بانک صادرات ایران کفایت سرمایه شش ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، سرپرست اداره طرح و برنامه ریزی صنعتی استان گفت: این طرح صنعتی با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت اجرایی دارد.
محمدعلی چراغیان افزود: این طرح صنعتی در زمان بهره برداری زمینه اشتغال ۱۳۶ نفر را فراهم می‌کند.
وی گفت: نخ ابریشم خالص از الیاف‌های طبیعی و مرغوب با زیبایی و مقاومت عالی است که در بسیاری از کارخانه‌ها و نساجی‌های پارچه ابریشم بافی به عنوان مواد اولیه از اهمیت منحصر به فردی برخوردار می‌شود.
چراغیان افزود:در کارخانجات تولید نخ ابریشم خالص ایرانی، این محصول به طور استاندارد و با تنوع بالا بر اساس نیاز مشتریان تولید می‌شود؛ بنابراین نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز به خوبی از آن استقبال می‌شود.
ایران با تولید ۱۴۵ تن نخ ابریشم، رتبه هشتم جهان را در اختیار دارد.

دیگر خبرها

  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ (+جدول)
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند