Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روز گذشته(یکشنبه) بود که خبر انتقال خالد شفیعی به لیگ بنگلادش را شنیدیم و شگفت زده شدیم. البته این تعجب خیلی زود مرتفع شد. چرا؟ چون نگاهی به یک سری از لژیونرهای چند سال اخیر فوتبال ایران انداختیم و متوجه شدیم که چه کشورها و بعضا تیم‌های عجیبی مقاصد فوتبالیست‌های ایرانی بوده‌اند. در این گزارش قصد نداریم نگاهی منفی به این قضیه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از لژیونرهای ما به کشورهایی رفتند که باعث پیشرفت آنها شد و یا فرصت این را پیدا کردند تا در مسابقات اروپایی حاضر شوند. در این گزارش صرفا قصد داریم به گسترده شدن دایره کشورهایی که ما در آنها نماینده داریم؛ بپردازیم.

خالد شفیعی (باشوندهارا کینگز بنگلادش):

لیگ برتر بنگلادش در سال ۲۰۲۰ با حضور ۱۳  تیم برگزار می‌شود. خالد که پیش از این سابقه حضور در اف‌سی سئول کره جنوبی را هم داشته در تصمیمی عجیب، سایپا را ترک کرد و راهی تیم باشوندهاراکینگز شد. این تیم از ۶ بازی ۱۰ امتیاز گرفته و ششم است و با صدر جدول فقط سه امتیاز فاصله دارد. جالب است که در این تیم بازیکنانی از آرژانتین، برزیل، فنلاند و قرقیزستان هم حضور دارند.

میلاد زنیدپور(ساراواک یونایتد مالزی):

او را به یاد دارید؟ همان بازیکن که به تیم ملی هم رسید و خیلی‌ها بر این باور بودند که سمت چپ ایران را برای سال ها بیمه خواهد کرد. او چند سالی است که به جنوب شرق آسیا آمده و حالا برای ساراواک یونایتد مالزی بازی می‌کند. زنیدپور در ۳۴ سالگی عضو تیمی شده که در لیگ برتر مالزی بین ۱۲ تیم در رده دهم است و فاصله زیادی با سقوط ندارد. میلاد چند روز پیش در جدالی ۶ امتیازی با تیم رده یازدهم توانست گل برتری را به ثمر برساند. 

آرش اکبری و رادین سیار(رگَرتاداز و لوکوموتیو):

پیش از این از آرش اکبری برایتان گفته بودیم. بازیکنی که مدتی است به فوتبال تاجیکستان رفته و برای تیم رگَر تاداز بازی می‌کند. او در روزهای کرونایی تنها ایرانی بود که در سطح بزرگسالان بازی می کرد و الباقی لیگ‌های دنیا تعطیل بود. حالا به جز او رادین سیار هم به لیگ تاجیکستان آمده و برای تیم لوکوموتیو پامیر توپ می‌زند. بهترین تیم لیگ تاجیکستان، استقلال است.

سعید عزت اللهی(وایله دانمارک):

فوتبال دانمارک را با ۲ یا سه تیم خاص می‌شناسیم که گاها در مسابقات اروپایی حاضر می‌شوند و بیشتر در لیگ اروپا با آنها آشنا بوده‌ایم. با این وجود سعید عزت‌اللهی بعد از تجارب ناموفق در انگلیس و بلژیک تصمیم گرفت به تیم وایله بپیوندد. تیمی متوسط در فوتبال دانمارک که حالا توسط فوتبال‌دوستان ایرانی دنبال می‌شود. سعید در بازی دیروز این تیم موفق شد بعد از حدود ۲ سال و ۱۰ ماه گلزنی کند.

سامان نریمان جهان و علی قربانی(نفتچی و سومقاییت آذربایجان):

از سال گذشته بود که حضور بازیکنان ایرانی در آذربایجان قوت گرفت. این قدر همه چیز سریع پیش رفت که به یک باره علی قربانی بعد از حضوری کوتاه مدت توانست به تیم ملی این کشور هم راه پیدا کند! حالا علی قربانی و سامان نریمان‌جهان ۲ ایرانی حاضر در این لیگ هستند. یکی در سومقاییت توپ می‌زند و دیگری عضو نفتچی است. فعلا تیم سومقاییت صدرنشین لیگ هشت تیمی آذربایجان است و نفتچی در رده سوم حضور دارد.

رضا اسدی( سنت پولتن اتریش):

بعد از حضور بازیکنانی چون فرهاد مجیدی و مهرداد میناوند در تیم‌های راپیدوین و اشتروم‌گراتس تقریبا هیچ ارتباطی بین فوتبال اتریش و ایران وجود نداشت تا اینکه رضا اسدی در انتقالی جالب سر از تیم سنت پولتن درآورد. این تیم هم اکنون در بوندسلیگای اتریش تیم سوم است. در این لیگ تیم‌های سالزبورگ و لاسک از قدرت بالایی برخوردار هستند.  

شهاب زاهدی و اللهیار صیادمنش( المپیک دونتسک و زوریا اوکراین):

فصل قبل بود که شهاب زاهدی بعد از تجربه بازی در ایسلند راهی یک کشور خاص دیگر شد و این بار سر از اوکراین درآورد. او به تیم دوم شهر دونتسک یعنی المپیک رفت و در پایان فصل بهترین بازیکن این تیم شد و در تیم منتخب فصل جای گرفت. حالا شهاب در اوکراین تنها نیست و اللهیار صیادمنش هم به طور موقت از فنرباحچه راهی تیم زوریا شده است. هم‌اکنون در لیگ اوکراین المپیک ششم است و زوریا در جایگاه نهم حضور دارد.

سوشا مکانی(میوندالن نروژ):

این ماجرا به امسال و پارسال مربوط نمی‌شود و سوشا مکانی چند سالی است که در سطوح اول و دوم نروژ مشغول است. او چند سال با میوندالن در دسته دوم نروژ بود. سپس مدت کوتاهی در استروم گودست بازی کرد و مجددا در حالی به میوندالن برگشت که این تیم به سطح اول رسیده بود. حالا سوشا با تیمش بین ۱۶ تیم در رده پانزدهم حضور دارد.

محمد مهدی مهدی‌خانی و یونس دلفی(واراژدین و گوریکا کرواسی):

اسم از صادق محرمی و دیناموزاگرب نیاوردیم چرا که حساب این تیم از بقیه تیم‌های کروات جدا است. آنها هر ساله در مسابقات اروپایی حاضرند و سابقه خوبی در فوتبال اروپا دارند. به جز صادق ما ۲ لژیونر دیگر در فوتبال کرواسی داریم. یکی محمدمهدی مهدی‌خانی که فصل پیش به واراژدین پیوست و دیگری یونس دلفی که پس از جدایی از شارلوای بلژیک به تیم گوریکا پیوسته است. هم‌اکنون در لیگ ۱۰ تیمی کرواسی تیم واراژدین پس از هشت هفته در رده هشتم است و گوریکا در عین ناباوری بعد از دینامو در رده دوم قرار دارد.

ما در این سال‌ها بازیکنانی در کشورهای خاصی چون ایسلند، فنلاند، اسلواکی، عراق، کویت، ویتنام، اندونزی، تایلند، کره جنوبی، لهستان و ... داشته‌ایم و باید دید فوتبالیست‌های ایرانی در ادامه چه کار خواهند کرد و در کدام کشورهای دور از ذهنی مشغول می‌شوند.

برچسب‌ها واراژدین فنلاند صادق محرمی شهاب زاهدی المپیک دونتسک سعید عزت اللهی مهرداد میناوند سوشا مکانی رضا اسدی اللهیار صیادمنش مالزی اسلواکی علی قربانی فرهاد مجیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واراژدین فنلاند صادق محرمی شهاب زاهدی المپیک دونتسک سعید عزت اللهی مهرداد میناوند سوشا مکانی رضا اسدی اللهیار صیادمنش مالزی اسلواکی علی قربانی فرهاد مجیدی واراژدین فنلاند صادق محرمی شهاب زاهدی المپیک دونتسک سعید عزت اللهی مهرداد میناوند سوشا مکانی رضا اسدی اللهیار صیادمنش مالزی اسلواکی علی قربانی فرهاد مجیدی اخبار کنکور علی قربانی چند سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد

 دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس ، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های  روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولان مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد حضور تماشاگران متعاقب با آیین‌نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می شود
  • اولین عکس از ترانه علیدوستی در بیمارستان به خاطر بیماری ناشناخته و لاعلاج