Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، حسین شیبانی، کارشناس بازار سرمایه به دلایل افت شاخص اشاره کرد و گفت: تمایلات بازار سهام همیشه به بحث‌های تکنیکال ارجحیت دارد و از طرفی عدم حمایت دولت و پیش‌رو بودن انتخابات آمریکا چشم بازار سهام را ترسانده است. به عبارتی نوعی تمایل منفی در بازار ایجاد شده و این تمایلات منفی قوت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته تجارت نیوز، شیبانی در رابطه با نزول بازار سهام و صعود قیمت ارز بیان کرد: در برهه‌ای از زمان بازار سهام با صعود دلار رشد می‌کرد اما الان افزایش قیمت ارز به تنهایی نمی‌تواند محرک بازار سهام برای رشد باشد و به نظر می‌رسد ترس اصلی بازار سهام انتخابات آمریکا است، در سال‌ 92 که آقای روحانی رئیس جمهور شد و در برهه‌ای قیمت ارز ریزش کرد شاخص کل بازار سهام برعکس ریزش قیمت ارز روندی صعودی داشت. چون در بازار انتظارات مثبت شکل گرفته بود.
اکنون هم بازار چنین شده و انتظاراتی دارد که قیمت دلار به تنهایی روی آن اثر نمی‌گذارد. به نظر من اگر با انتخاب بایدن، قیمت ارز کاهش یابد، روند بورس مثبت می‌شود. چون تمایلات مثبت تزریق شده قوت می‌گیرد.
او در رابطه با دلایل ایجاد شدن جو هیجانی منفی در بازار سهام گفت: برای کسی که فعال بازار سرمایه باشد، وضعیت الان بازار سهام یک فرصت خرید محسوب می‌شود اما الان چشم سهامداران ترسیده است و از طرفی  همه می‌دانند دولت تمام برگ‌های خود را بازی کرده و الان خود دولت هم منتظر انتخابات آمریکاست.
شیبانی در رابطه با بازگشت روند صعودی بازار سرمایه گفت: مشکل بازار سهام دیگر با حرف و حمایت بیهوده و گفتگو حل نمی‌شود بلکه باید به جایی برسد که عرضه و تقاضا در بازار به تعادل برسد و این مستلزم نوعی بلوغ در بازار سهام است. اما در یک کلام این بازار سهام حاصل اقدامات غلط دولت است.
او در رابطه با روند بازار سهام در آینده و فردا گفت: فکر می‌کنم نه ریزش سنگینی داریم و نه رشد زیادی و شاخص کل بازار سهام در همین حوالی یک میلیون و 400 هزار واحد نوسان داشته باشد. اما بازار فردا به احتمال زیاد با صف فروش شروع می‌شود اما در جریان معاملات صف‌های فروش جمع می‌شود و شاخص کل اگر هم نزولی باشد ریزش زیادی نخواهد داشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی بورس صدای ایران تحلیل بورس بازار سهام قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با دو هزار و ۷۹۹ واحد افزایش معادل ۳۶ صدم درصد در محدوده ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های خودرو، وبملت، وتجارت، شتران و رمپنا با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خودر، فولاد، ثشاهد، خگستر و وتجارت هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۵۱ واحد افزایش به عدد ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
نماد‌های آریا، تجلی، دماوند، توسن و عالیس از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های خاور، انتخاب، کگهر و مادیرا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۲۲ نماد مثبت برابر ۳۹۷ نماد منفی بود. ۷۲ صف خرید مقابل ۳۰ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۱۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۵۸ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • تحلیل سهام برکت ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام