Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه هزار مازندران منطقه‌ای بکر، زیبا با چشم‌اندازهای بدیع، ‌چمن‌زارها، ‌جنگل‌های مرتفع و جلگه‌ای، رودخانه‌ای پر آب است.آب و هوای مطبوع به همراه آبشار و چشمه‌های آب گوارا و آرامش رویایی این منطقه برای گروه‌های توریستی مشتاق آرامش و طبیعت کاملاً ایده‌آل است.

پس از طی کردن مسافتی درحدود ۳۵ کیلومتر با وسیله نقلیه و ۳۰ کیلومتر پیاده روی در دو کیلومتری شمال شرق روستای میان‌رود در غرب رودخانه پرور آب معدنی شلف قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرستان از سمت غرب به شهرستان رامسر، از شرق به شهرستان چالوس، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز و از شمال به دریای خزر متصل است. مرکز این شهرستان شهر تنکابن است. شهرستان تنکابن چهارمین شهرستان بزرگ مازندران است و پرجمعیت ترین شهرستان غرب مازندران است. وسعت این شهرستان ۲۱۴۰ کیلومتر است.

وجود کوه‌های زیبای هرتنگ لات خان بن، سیاه کل و کل تلا، کوه‌های پوشیده از گیاهان، چشمه‌ها و رودهای پر آب دریاسر به عنوان یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد کشور معرفی می‌شود.منطقه ییلاقی سه هزار از جاهای دیدنی مازندران در مسیر دسترسی تنکابن به خرم آباد پس از عبور از قلعه گردن به سمت جنوب امتداد یافته و دو راهی لتاک در جانب شرقی وارد یک جاده خاکی می‌شود که به طرف منطقه زیبای سه هزار ادامه پیدا می‌کند.

آب و هوای مطبوع به همراه آبشار و چشمه‌های آب گوارا و آرامش رویایی این منطقه برای گروه‌های توریستی مشتاق آرامش و طبیعت کاملاً ایده‌آل است.پس از طی کردن مسافتی درحدود ۳۵ کیلومتر با وسیله نقلیه و ۳۰ کیلومتر پیاده روی در دو کیلومتری شمال شرق روستای میان‌رود در غرب رودخانه پرور آب معدنی شلف قرار دارد.این شهرستان از سمت غرب به شهرستان رامسر، از شرق به شهرستان چالوس، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز و از شمال به دریای خزر متصل است. مرکز این شهرستان شهر تنکابن است. شهرستان تنکابن چهارمین شهرستان بزرگ مازندران است و پرجمعیت ترین شهرستان غرب مازندران است. وسعت این شهرستان ۲۱۴۰ کیلومتر است.

این شهرستان به عنوان مرکز جذب گردشگری مازندران تایید شده است. این شهر و شهرستان سرسبز لقب توریستی ترین، زیباترین و خوش آب و هواترین ناحیه شمالی رابرای خود به یدک می‌کشد. در سال ۱۳۸۵ در روزنامه اطلاعات به نام نگین درخشان شمال ثبت شد.. این شهرستان مرکز باغ‌های کیوی و پرتقال و چای است.. بزرگترین مرکز پروش و صادرکننده انواع گل‌ها و گیاه‌های زیبا و زینتی است. شهسوار یا تنکابن لقب عروس شهرهای شمال مرکز باغ پرتقال را از زمان پهلوی اول را داراست.
دره سه هزار از جاهای دیدنی مازنداران منطقه‌ای بکر و زیبا با چشم‌اندازهای بدیع و آب‌وهوای مطبوع به همراه آبشارها و چشمه‌های آب گوارا و آرامش رویایی است که برای گروه‌های گردشگری کاملا ایده آل است. رستوران‌ها، واحدهای اقامتی، هتل‌ها، پارک جنگلی و… در کنار مسیرهای ماشین روی فرعی بسیار که با داشتن راهنمایی خوب در دسترس قرار می‌گیرند، جاده‌های زیبای این منطقه را به جاذبه‌هایی بی‌نظیر در طبیعت ایران تبدیل می‌کنند./ سیری درایران

   

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سه هزار چشمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

مسلم مخفی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، گفت: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او گفت: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان گفت: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی گفت: اطلاع رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

او با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی بسیار خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی اقدام جدی و فوری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه