Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. برچسب ها: سخنگوی وزارت بهداشت

منبع: خرداد

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل سیلاب و شکسته شدن بندهای خاکی زیرکوه روستاها تخلیه و با  دستور استاندار جلسه اضطراری سیلاب در استان برای امدادرسانی برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد علی آخوندی، اظهار داشت: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده شکست.

وی با بیان اینکه در تماسی تلفنی ساعت 4 صبح با فرماندار شهرستان زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، افزود: فرماندار شهرستان و مدیرکل هلال احمر پیگیری‌های لازم را انجام دادند و مردم روستا که 60 خانوار هستند، سریع تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ساعت 1:20 دقیقه صبح سد نوده شکسته شده، اما الحمدالله با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده و خسارت جانی نداشته‌ایم.

آخوندی گفت: سد روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است و بخشی از آب وارد شهر حاجی‌آباد شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده،  لذا تیم‌های تخلیه آب مستقر شده‌اند و به محض اینکه بتوان  امدادرسانی کرد خانه‌ها هم به کمک مردم لایروبی خواهد شد.

به گفته آخوندی، با دستور استاندار خراسان جنوبی، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل خواهد شد و تمام امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین از شکسته شدن بندخاکی روستای سالک‌آباد زیرکوه هم خبر داد و گفت: 250 خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده‌اند.

آخوندی تصریح کرد: تیم امدادی در حال حاضر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: پس از بارندگی‌های شدید از صبح روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت شکسته شد. 

محمدعلی کاوسی گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد 12 امام این شهرستان بالا گرفت. 

وی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد 12 امام دادند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر 250 خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند. 

کاوسی ادامه داد: بند خاکی روستای سالک‌آباد نیز بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شده است. 

وی بیان کرد: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، 6 تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و 10 تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​