Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونین سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در چارچوب دومین نشست گفتگوهای سیاسی دوجانبه، درباره آخرین تحولات دوجانبه و همچنین برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جریان برگزاری دومین نشست گفتگوهای سیاسی معاونین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین که به ریاست دکتر سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و آقای یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین انجام شد، طیفی از  موضوعات  مورد علاقه دوکشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دور از گفتگوهای سیاسی، دو طرف ضمن مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و امور کنسولی، راههای توسعه و گسترش روابط را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست سیاسی همچنین دیدگاههای دو طرف در خصوص برخی موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی نظیر تحولات مربوط به برجام، تحریم های یکجانبه و غیرقانونی امریکا علیه کشورمان، تحولات جاری در منطقه،  اثار و پیامدهای کشوری و بین المللی ناشی از شیوع ویروس کووید 19 و راههای مقابله و مبارزه با آن مطرح و مورد گفتگو قرار گرفت.

دور سوم این مذاکرات در کی‌یف برگزار خواهد شد.

برگزاری دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیمای اوکراینی

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین وزارت خارجه اوکراین وزارت خارجه امور خارجه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس

در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس، آخرین وضعیت تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش انتخاب، امیرعبداللهیان در این گفتگو با اشاره به آخرین وضعیت تحولات منطقه و دفاع مشروع ایران با هدف تنبیه رژیم اسراییل، اظهار داشت: بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه، نسبت به این حجم از حمایت انگلیس از جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و مردم بی‌گناه غزه ابراز شگفتی کرده و افزود: براستی این حجم از حمایت‌های غیرمسئولانه چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟

دکتر امیرعبداللهیان افزود: جای تعجب است در حالی که طی شش ماهه گذشته چندین هزار تن بمب بر سر مردم مظلوم غزه ریخته شده است، انگلیس نگران پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله وحشیانه رژیم اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک، آن هم در چارچوب اصل دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تشدید تنش در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در صورتی که رژیم اسرائیل بدنبال ماجراجویی باشد، پاسخ بعدی ما، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه متعاقب پاسخ جمهوری اسلامی ایران نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی، در خصوص تحولات غزه اظهار داشت: ما در جریان قطعنامه اخیر سازمان ملل به صورت شبانه روزی تلاش کردیم تا آتش بس ایجاد شود و به دنبال این هستیم که زندانیان دو طرف نیز مبادله شوند.

کامرون گفت: عملیات نظامی ایران بر روی اسراییل بسیار نگران کننده بود و در راستای افزایش دامنه تنش در منطقه ارزیابی می‌شود. در عین حال ما از اسرائیل خواهیم خواست دست به اقدام نزند، چرا که نمی‌خواهیم آنچه اخیرا اتفاق افتاد، دوباره و گسترده‌تر انجام شود.

در این گفتگو بر اهمیت رایزنی‌های لندن و تهران تاکید شد.

دیگر خبرها

  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند
  • جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی در گفتگوی تلفنی/ اسرائیل اگر ماجراجویی کند با پاسخ متقابل مواجه می‌شود
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • جزئیات رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر
  • تشریح پاسخ ایران در گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای مالتی
  • اقدامات رژیم صهیونیستی موجب بی ثباتی در منطقه شده است
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قبرس