Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل جدید ثبت اسناد املاک خوزستان با حضور مسئولان استانی و معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دادگستری خوزستان معارفه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مدیرکل جدید ثبت اسناد املاک خوزستان با حضور مسئولان استانی و معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دادگستری خوزستان برگزار و سید محمود بهرسی جایگزین علی افشین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، سید صادق سعادتیان معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: طرح کاداس از طرح های مهم سازمان ثبت است و برای جمع آوری نقشه اراضی مختلف ضروری است.

بازدید سرزده رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از واحدهای ثبتی سمنان + فیلمسازمان ثبت اسناد: متقاضیان صدور اجرائیه به واحدهای اجرا هدایت نشوندگسترش همکاری‌های کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

وی گفت: برای اینکه بتوانیم از اراضی عمومی صیانت کرده و مانع زمین خواری شویم، این طرح ضروری است. این طرح و شناسنامه دار کردن زمین‌ها از دیگر مزایای این طرح است.

 معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره علت تهیه نشدن طرح کاداس اظهار داشت: برای این طرح نیاز به افراد مهار نقشه کش داریم که با کمبود مواجه هستم. همکاری نکردن دستگاه‌ها و  نبود اعتبار از دیگر عوامل تاخیر در این طرح است.

وی به مساله نداشتن سند در اراضی کشاورزی و روستایی اشاره و گفت: نداشتن سند کشاورزان را در اخذ تسهیلات با مشکل روبرو می‌سازد. از ابتدای سال تاکنون به اندازه 3 سال گذشته سند در این سازمان صادر شده است.

این مقام مسئول به مساله مقابله با فساد درون سازمانی اشاره و گفت: به هیچ وجه اجازه رخداد فساد در دورن این سازمان نمی‌دهیم و با مفسیدین و دلالان بشدت برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام امانت بهبهانی معاون دادگستری خوزستان در ادامه نشست بیان داشت: نبود شعبه شهرستانی سازمان ثبت باعث مشکلاتی برای مردم شده است. لازم است مسئولان ملی برای راه اندازی این دفاتر اقدام لازم انجام دهند.

انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد

 داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در مراسمی با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اسناد مالکیت ۵ تالاب شادگان، هورالعظیم، شیمبار، میانگران و بندون به مساحت ۳۸۶ هزار هکتار صادر شد.

او می‌گوید: صدور اسناد برای این تالاب‌ها از تجاوز به عرصه‌های ملی و انفال از حریم این منابع ملی و همچنین تغییر در اکوسیستم تالاب‌ها، با حد نگاری جلوگیری خواهد شد.

میرشکار ادامه داد: در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی و انفال الهی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، سند مالکیت این تالاب‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: با تلاش و همکاری مجموعه دادگستری خوزستان، تعیین حد و مرز اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور سند مالکیت در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان خوزستان به جدیت دنبال و با تلاش شبانه روزی اداره‌کل ثبت اسناد و مالکیت استان تاکنون برای تالاب‌های شادگان، هورالعظیم، بندون، میانگران و شیمبار حد نگاری شده و سند تفکیکی آنان صادر شده است.

 اسناد مالکیت حدنگاری پنج تالاب استان خوزستان از جمله تالاب بین المللی «شادگان» و تالاب «هور العظیم»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور» و بزرگترین موقوفه کشور با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان خوزستان تحویل داده شد.

اسناد مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان»، «هورالعظیم»، «بندون»، «میانگران» و «شیمبار»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور»، ۲۷۹ سند مربوط به شهرک‌های صنعتی، ۲۹۵ سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از ۷۰ سال و سند بزرگترین موقوفه کشور، دوشنبه شب (۳ اردیبهشت‌ماه) در مراسمی با حضور دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اهواز، به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

اسناد مالکیت در این مراسم سند مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر ۶۲ پلاک ثبتی در و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری در فرآیندی پیچیده و با حمایت رئیس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت استان خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب‌های «بندون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت ۵ تالاب بالغ بر۳۸۶ هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری هستند، تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد