Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا معین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۱۰۸ نفرروز از اعضای سازمان جوانان این نهاد در دهه آخر صفر با حضور در هیات‌ها و مساجد به عزاداران حسینی خدمت رسانی نمودند و  به بیش ۱۰  هزار نفر آموزش های بهداشتی به صورت چهره به چهره ارائه کردند.

وی از ضدعفونی کردن محل عزاداری ۱۷۳ هیات خبر داد و گفت: در این دهه بیش از ۱۲ هزار ماسک به همراه دو هزار و ۱۲۵ جفت دستکش میان عزاداران حسینی توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور جوانان هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به توزیع ۶ هزار و ۳۰۰ بروشور آموزشی بهداشتی  در میان هیات‌های عزاداری افزود: ارائه آموزشهای بهداشتی و  فاصله گذاری اجتماعی مناسب توسط  اعضای سازمان جوانان در تمامی شعب استان نیز از دیگر اقداماتی بود که در این دهه انجام شد.

برچسب‌ها مشهد ماه صفر سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ماه صفر سازمان امداد و نجات هلال احمر مشهد ماه صفر سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مراجعه پنج هزار و ۵۴۷ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی و کشیک در تعطیلات رسمی نوروز خبر داد و گفت: در این ایام تعداد ۱۳ هزار و ۴۹۵ خدمت و مراقبت به مراجعان ارائه شد.

دکتر جواد شاهین‌فر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برنامه سلامت نوروزی در تعطیلات نوروزی اجرایی شده است، اظهارکرد: به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری‌های مرتبط با محیط از جمله بیماری‌های منتقله از آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری‌های روده‌ای عفونی برنامه تشدید نظارت‌ ها وکنترل عوامل محیطی با عنوان برنامه سلامت نوروزی اجرا شده است.

وی عنوان کرد: امسال تشدید بازدیدهای نوروزی از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و با حضور بازرسان بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی و مراکز حساس، سامانه های آب‌رسانی و مراکز اقامتی و اسکان نوروزی رصد شد.

به گفته وی، بازرسان بهداشت محیط تا پایان ششمین روز فروردین ماه با انجام چهار هزار و ۳۶۸ بازدید، ۳۸متخلف از قوانین بهداشتی را به مراجع قضایی معرفی، ۳۸۶ اخطاریه بهداشتی صادر و سه واحد صنفی متخلف را پلمپ کردند.

دکتر شاهین‌فر با اشاره به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و عیدنوروز، از ادامه فعالیت‌ها تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری خبر داد و افزود: بازرسان بهداشت محیط به منظور سلامت شهروندان و روزه داران در مجموع تعداد هزار و ۳۰۵مورد سنجش با تجهیزات پرتابل را جهت بررسی سلامت مواد غذایی انجام دادند که منجر به کشف هفت هزار و ۹۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و معدوم سازی یا خروج این موادغذایی  از چرخه توزیع شد.

وی به کشیک‌های ۲۴ ساعته کنترل و رصد بیماری‌ها در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: در مجموع ۲۵۰ خدمت جهت پیشگیری از هاری انسانی شامل شستشوی محل گزش، تزریق واکسن هاری به تناسب نیاز به مراجعین ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت شناسایی و درمان زودهنگام بیماری‌های مهم دوره نوزادی عنوان کرد: خدمات غربالگری نوزادان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در ۳۵ مرکز کشیک ارائه و تعداد  ۱۹۰ نوزاد با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت از نظر دو بیماری مهم کم کاری تیروئید، فنیل کتونوری (بیماری متابولیک ارثی )غربالگری شدند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت اعلام شده، ۶۸۱ خدمت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد به مراجعین مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شد که شامل ۶۶ خدمت آموزشی و مشاوره روانشناختی سلامت روان به ۳۰ نفر از مراجعین و ۱۵۴ مورد ویزیت شرح حال روانپزشکی توسط پزشکان می شود.

دکتر شاهین‌فر افزود: ۴۶۱ خدمت ارزیابی اولیه سلامت روان نیز به مراجعان توسط مراقبین سلامت و بهورزان ارائه شده است و آموزش های لازم بهداشتی نیز با فراهم شدن مطالب آموزشی و راه اندازی ایستگاه های سلامت به مسافران، گردشگران و مردم ارائه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • فعالیت بشر دوستانه ۴۴ تیم سحاب هلال احمر مازندران
  • خدمت رسانی هلال‌ احمر مازندران به حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • خدمت‌رسانی هلال احمر تایباد به بیش از هزار مسافر نوروزی
  • توصیه امام جمعه کرمان به رانندگان و مسافران نوروزی + فیلم
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به هموطنان
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی
  • آمادگی کامل گیلان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی