Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حاتم شاکرمی» در نشستی که در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی  برای همکاری و تعامل در حوزه‌های آموزش و پژوهش ایمنی کار برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی یکی از مراکزی است که بستر مناسب را برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و زمینه فعالیت‌های استارتاپ‌ها و اقتصاد  دیجیتال در کشور فراهم کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به امضای سه تفاهم نامه بین وزارت تعاون و جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی گفت: یکی از این تفاهم نامه‌ها بین موسسه علم و فرهنگ با مرکز تحقیقات، تعلیمات  حفاظت فنی و بهداشت کار بوده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون با اشاره به توسعه آموزش‌های ایمنی و تدوین استاندارد وسایل حفاظت فردی در آینده گفت: در بحث سلامت نیروی کار، آموزش بسیار مهم است و می توان در آموزش های عمومی و تخصصی از ظرفیت های این دانشگاه استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ بازرس در مقاطع مختلف، افزود : می توان  با استفاده از ظرفیت‌های مختلف دولتی، موسسات خصوصی و مراکز علمی از جمله دانشگاه علم و فرهنگ و با امضای تفاهم نامه  بسترهای همکاری لازم را برای ارتقای علمی و حتی تحصیلات تکمیلی آنان ایجاد فراهم کرد.

شاکرمی افزود : در رابطه با سلامت نیروی کار به ویژه در شرایط تحریم به تدوین استاندارد وسایل حفاظت فردی مورد استفاده نیروی کار اعم از وسایل تولیدی داخل و وارداتی نیازمند هستیم.

به گزارش ایرنا، آخرین آمارها نشان می‌دهد که نرخ متوسط حوادث منجر به فوت محیط کار در جهان به ازای هر یکصد هزار کارگر حدود ۱۱ مورد، در آسیا ۱۳ مورد است و این نرخ در اروپا سه مورد، آمریکا پنج مورد، استرالیا ۵.۵  و آفریقا ۱۷ مورد است.  

وضعیت نرخ حوادث کار در کشور ما حدود ۵.۵ درصد است و می‌توانم بگوییم وضعیت ما از استرالیا، آفریقا، آسیا و متوسط جهانی بهتر است.

برچسب‌ها کارگر نیروی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حاتم شاکرمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر نیروی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارگر نیروی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور وزارت تعاون نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا چیذری، رئیس انجمن تولید و تامین و توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهار کرد: با آمار ارائه شده ۵۹ میلیون دلاری تخصیص ارز به حوزه ۴.۳ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی و دارو، حقانیت سخنان دلسوزان صنعت و زنجیره سلامت اثبات شد.

وی افزود: دوست نداریم کام مردم را در این روز‌های غرور و پیروزی تلخ کنیم، اما قصور از زنجیره تأمین نیست، شوربختانه با این رویه منتظر آسیب جدی به سلامت مردم باشید.

چیذری ادامه داد: درب‌های ادارات وزارت بهداشت باز است، اما آنها خزانه ارزی ندارند، نفت هم نمی‌فروشند، از رئیس جمهور خواستاریم درد زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابند، کمرمان شکست و نگذارید اندک اعتبارمان نزد شرکای خارجی نابود شده و نزد بیمار و پزشک شرمنده از قصور تأمین ارز شویم.

وی افزود: هربار که بیمارستان، ما را به علت نبود دارو و تجهیزات پزشکی مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم. بدانید که بیمار خانواده ما نیز هست، اما دست ما کوتاه و ارز بر نخیل بانک مرکزی است.

چیذری با اشاره ریزش شدید آمار اشتغالزایی در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: از انتقال درد این صنف خدوم خدمت رهبری پرهیز می‌کنیم، ولی انگار دستمان به هر دامان که متوصل می‌شود جز ساحت ایشان نتیجه ندارد.

وی با قدردانی از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که دستور داد و باعث شد رقابت برکت با بخش خصوصی به شدت کمرنگ‌تر شود، افزود: وزیر دفاع نیز لازم است بساط رقابت شرکت‌های زیرمجموعه دولت در وزارت دفاع را با بخش خصوصی برچیند.

چیذری اظهار داشت: به زودی درخواست جلسه با سردار باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خواهیم داشت شاید امریه نظامی ایشان منویات نظام و مقام معظم رهبری را در جهت عدم رقابت دولت و نیروی مسلح با بخش خصوصی محقق کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند
  • کمر تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی شکست