Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای در خصوص پایان تحریم تسلیحاتی، جنگ قره‌باغ کوهستانی و سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به گفت‌و‌گو نشست.

حاتمی به شبکه الجزیره گفت که ایران آماده امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشورهای حوزه خلیج فارس در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سازش کشورهای امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را یک تهدید مستقیم برای امنیت منطقه و خلیج فارس دانست و افزود: «هر تهدیدی از جانب اسرائیل که از مبدأ خلیج فارس فارس باشد، فورا با پاسخ روشن و مستقیم مواجه خواهد شد.»

او در خصوص جنگ قره‌باغ کوهستانی نیز گفت که ایران هیچ زمانی مرز و خاک خود را برای انتقال سلاح‌های روسی به ارمنستان به کار نگرفته و این مسائل صرفا اتهام است.

امیر حاتمی افزود: «هشدارهای رسمی و روشنی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص امنیت مناطق مرزی خود داده‌ایم و از ترکیه بعنوان یک کشور منطقه‌ای مهم و دوست، انتظار داریم که در حل دیپلماتیک بحران قره‌باغ کمک کند.»

وزیر دفاع ایران، سپس به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی اشاره کرد و گفت که تفاهمات نظامی با چین و روسیه برای مرحله پایان محدودیت‌های تسلیحاتی وجود دارد و پایان این محدودیت‌ها فرصتی برای واردات نیازهای نظامی و صادرات سلاح به کشورهای دیگر است.

او همچنین گفت: «توافقات مهمی با روسیه با هدف توسعه سامانه‌های ویژه خود در نیروی هوایی داریم.»

امیر حاتمی، در ادامه در خصوص بروز مسابقه تسلیحاتی در منطقه هشدار داد و گفت که چنین رخدادی می‌تواندمنطقه را به بشکه باروت تبدیل کند.

او همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی در خصوص موشک‌های خود با آمریکا گفت‌و‌گو نخواهد کرد و هیچ کسی حق چنین درخواستی را ندارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عجیب خلبان بوئینگ ۷۴۷ حین تیک آف (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تبریک نوروزی خلبان نیروی هوایی ارتش برفراز خلیج فارس و از آسمان ایران (فیلم) سقوط جت جنگنده مافوق صوت نیروی هوایی هند (فیلم) لحظه سقوط هلی‌کوپتر از منظر کابین خلبان (فیلم)

دیگر خبرها

  • هشدار یک مقام نظامی ایران به برخی کشورهای اسلامی
  • اسامی اعضای تیم ملی مچ اندازی مردان ایران برای مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ اعلام شد
  • امیر صباحی فرد: هیچگاه از توطئه‌های دشمنان غافل نیستیم
  • سقوط جنگنده نیروی هوایی روسیه در دریای سیاه
  • جنگنده نیروی هوایی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • حرکت عجیب خلبان بوئینگ ۷۴۷ حین تیک آف (فیلم)
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!