Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@01:20:20 GMT

مصرف این قرص در دوره بارداری؛ ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۳۰۸۲

مصرف این قرص در دوره بارداری؛ ممنوع!

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نسبت به مضرات مصرف نوعی داروی مسکن در دوران بارداری هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سازمان غذا و داروی آمریکا با مضر خواندن مصرف داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی در دوران بارداری اعلام کرد: مصرف این داروها در هفته بیستم بارداری و پس از آن خطرزاست.

در گزارش این سازمان آمده است: به طور خاص مصرف این داروها می تواند باعث بروز مشکلات کلیوی نادر اما جدی در جنین شود که ممکن است به کمبود مایع آمنیوتیک منجر شود و احتمال عوارض بارداری را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از حدود هفته بیستم بارداری، کلیه های جنین شروع به تولید بیشتری از مایع آمنیوتیک می کند بنابراین مشکلات کلیوی می تواند موجب کمبود این مایع محافظ شود. به طور معمول کاهش سطح مایع آمنیوتیک در صورت قطع مصرف داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی برطرف می شود.

سازمان غذا و دارو در آمریکا دستور داده تا با درج برچسب هشدار روی این داروها به زنان و مراقبان سلامت نسبت به مصرف  داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی در این دوران هشدار دهند.

داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی، داروهای تجویزی و بدون نسخه شامل ایبوپروفن، ناپروکسن، دیکلوفناک و سلکوکسیب هستند که برای درمان درد و کاهش تب مصرف می‌شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو قرص بارداری داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع

با اعلام سازمان لیگ هواداران خانم تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند در دیدارهای خانگی تیم تراکتور حضور یابند.

به گزارش مشرق، سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد، به‌دلیل عدم وجود امکانات در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، حضور بانوان تا برطرف شدن این معایب در ورزشگاه ممنوع است.

منبع: سایت سازمان لیگ

دیگر خبرها

  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور