Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@22:47:46 GMT

داروهای کشف شده در عراق ساخت عراق است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۳۲۶۱

داروهای کشف شده در عراق ساخت عراق است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد جمال ارونقی در رابطه با ماجرای اخیر کشف محموله چند صدهزار دلاری دارو در عراق که ظن قاچاق و یا صادرات از ایران در مورد آن مطرح بود جزریات تازه ای اعلام کرد.

ارونقی گفت: تصاویر دریافتی از محموله داروی توقیف شده توسط ارتش عراق نشان می دهد که این داروها در شرکت داروئی (پایونیر) تولید شده اند و مبدأ این داروها از سلیمانیه به مقصد بصره بوده است که در خانقین به ظن قاچاق متوقف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گمرک ایران افزود: کامیون های حامل این داروها نیز عراقی بوده است.

به گفته ارونقی، از ابتدای شهریور ماه تا کنون بیش از ۳۶ کامیون مواد اولیه دارو و دارو از کشورهائی مانند هند و ترکیه و از مبدأ گمرکات شهیدرجایی و بازرگان، از طریق مرز باشماق به کشور عراق ترانزیت شده و تمامی تشریفات مربوطه با رعایت کلیه مقررات و کنترل های لازم در گمرک مرزی مربوطه صورت پذیرفته است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران انتشار اخباری مبنی بر اینکه این داروها از طریق ایران و با ساخت داخل به کشور عراق صادر شده است را مردود اعلام نموده و اعلام کرد در حال حاضر صادرات دارو وکالاهای اساسی و ضروری ممنوع بوده و گمرکات اجرائی کشور علی الخصوص گمرکات مرزی حساسیت لازم را در این خصوص اعمال می کند.

پربیننده ترین عطش خرید عراقی‌ها از بازار ایران ساندویچ، دیگر به صرفه نیست عرضه قطره‌چکانی به بازار در گرانی و کمبود روغن چه اثراتی داشت؟ ماءالشعیر و مالت ۵۰درصد گران شد در بازار محصولات پروتئینی چه خبر است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق گمرک داروسازی قاچاق دارو صادارات کشف دارو قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!