Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:02:26 GMT

نزدیک ۲۰میلیارد تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۳۳۳۳

نزدیک ۲۰میلیارد تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد

هدایت صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۸۹درصد زکات جمع آوری شده به محرومان و ۱۱درصد آن نیز به پروژه های عام المنفعه در استان که تعداد آنها ۲۵طرح است هزینه شد. 

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۸ میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در زنجان جمع آوری شد و این استان جزو استان‌های خوب به این لحاظ بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: امسال به همت ائمه جمعه، موثرین ،مبلغین، مودیان و مردم شریف و دیندار این استان، تا کنون نزدیک 20 میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده است که هدفگذاری تاپایان سال جاری رقم ۲۳میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
صفری با بیان اینکه سازوکار زکات، جنبه مردمی و همگانی دارد، خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که زکات در باور مردم بنشیند و پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود چرا که اگر فرهنگ زکات به گفتمان تبدیل شود درباب اقتصاد مقاومتی و فقر زدایی و اجتماع محور کردن فقر موثر خواهد بود.

دبیر شورای زکات استان زنجان گفت: همه ما متعلق به عناصر جامعه ولایی هستیم  و وظیفه ما گفتمان سازی جریان‌های جهادی در راستای محرومیت زدایی  وترویج فرهنگ کمک مومنانه  ومواسات وهمدلی  مخصوصا در شرایط کنونی است. 
صفری افزود: زکات یکی از شئون حاکم اسلامی و ولی فقیه زمان است و اگر کمیته امداد امروز به عنوان دبیرخانه زکات انجام وظیفه می کند با اذن ولی فقیه زمان است. 

برچسب‌ها اقتصاد مقاومتی کمیته امداد امام خمینی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی کمیته امداد امام خمینی زنجان اقتصاد مقاومتی کمیته امداد امام خمینی زنجان اخبار کنکور جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت قبوض آب، برق و گاز

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، حسین خدرویسی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ ،۴۰۰ هزار خانوار از معافیت پرداخت قبض آب برخوردار و حدود ۴۳۵ هزار خانوار نیز از معافیت قبوض برق بهره‌مند شدند.

وی افزود: بر اساس این گزارش، ۶۳۰ هزار خانوار تحت حمایت نیز مشمول معافیت پرداخت هزینه گاز و در مجموع سال گذشته حدود ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ارزش ریالی معافیت‌های مددجویان از مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

کد خبر 746221

دیگر خبرها

  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شد
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی
  • رشد ۲۳ درصدی جمع‌آوری زکات در قزوین
  • معافیت ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت قبوض آب، برق و گاز