Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@01:14:38 GMT

استقرار جنگنده‌های «اف-۱۶» آمریکا درعربستان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۳۴۱۸

استقرار جنگنده‌های «اف-۱۶» آمریکا درعربستان

نیروی هوایی آمریکا از اعزام شماری جنگنده «اف-۱۶ فالکون» خود همراه با پرسنل نظامی به یکی از پایگاه‌های هوایی در عربستان خبر داد.

به نوشته وبگاه «نیروی هوایی آمریکا» گروهی از جنگنده‌های اف-۱۶ سی فالکون و پرسنل پشتیبانی جمعی اسکادران ۷۷ آمریکا طی روز‌های گذشته وارد پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در عربستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مقامات نیروی هوایی آمریکا این اسکادران که «گمبلرز» نام دارد نقش مهمی در حمایت از ماموریت‌های نیروی هوایی آمریکا در سنتکام و دفاع از نیرو‌های شرکای این کشور در منطقه را با پوشش پشتیبانی هوایی ایفا می‌کند. این نخستین بار است که آمریکا جنگده‌های اف-۱۶ خود را در این پایگاه هوایی در عربستان مستقر کرده است.

فرمانده این اسکادران از آمادگی جنگنده‌های اعزامی برای انجام گشت‌های هوایی، آموزش نیرو‌های شرکا، رفع تهدید‌های امنیتی و همچنین کمک به نیروی هوایی سنتکام خبر داد.

رسانه‌های خبری چندی قبل استفاده بیشتر تروریست‌های سنتکام مستقر در منطقه از پایگاه هوایی شاهزاده بن سلطان برای انجام سریعتر پروسه سوختگیری اشاره کردند. پایگاه هوایی بن سلطان امکان سوختگیری سریع برای بوئینگ سوخت‌رسان «کی‌سی-۱۳۵استراتو» را فراهم کرده است. وظیفه این تانکر‌های سنتکام سوخت‌رسانی به هواپیما‌ها و جنگنده‌های این نیرو‌ها در منطقه است.

یکی از خلبانان تانکر‌های تروریست‌های سنتکام گفته است که اینک پروسه سوختگیری در پایگاه بن سلطان سریع‌تر شده و سوختگیری ۸۵ هزار پوندی در کمتر از نیم ساعت انجام می‌شود. این خلبان آمریکایی در ادامه گفته که این تسهیلات به ما امکان می‌دهد تا توانایی سوخت رسانی را در منطقه فراهم کنیم و عملیات جنگی را ادامه دهیم. «هور برینک» یک مقام نظامی ارشد آمریکایی نیز به اهمیت پروسه سوخت رسانی به جنگنده‌های آمریکا در منطقه اشاره کرده است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ یمن از ائتلاف متجاوز به این کشور فقیر عربی حمایت کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جنگنده نیروی هوایی آمریکا پایگاه هوایی نیروی هوایی سنتکام یمن پارسی خبر نیروی هوایی آمریکا پایگاه هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ایران نشان داد اسراییل و آمریکا فاقد قدرت بازدارندگی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه عبری زبان اسراییل هیوم به شکست رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی ایران علیه این رژیم اذعان کرد.

این روزنامه در گزارشی نوشت: عملیات ایران آشکارا نشان داد که اسراییل و آمریکا فاقد قدرت بازدارندگی راهبردی هستند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: ایران دیگر ترسی ندارد و این یک خبر بد برای آمریکایی ها و هم پیمانانش در منطقه است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز پیشتر اذعان کرده بود که پایگاه هوایی «نواتیم» هدف حمله‌های موشک‌های ایران قرار گرفته است. این روزنامه ادامه داد: پایگاه نواتیم مهمترین پایگاه هوایی در اسراییل به شمار می‌رود.

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی نوشته بود که در پی عملیات ترکیبی پهپادی-موشکی تهران علیه تل‌آویو، دست کم ۹ موشک به دو پایگاه هوایی اسراییل اصابت کرده و خسارت قابل توجهی به تل‌آویو تحمیل کرده است.

ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشته است که پنج موشک بالستیک ایران، به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد که در پی آن، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی سی -۱۳۰، یک باند فرود و چندین انبار خسارت دیده است. همچنین چهار موشک دیگر نیز به پایگاه هوایی «نقب» اصابت کرده و خساراتی به این پایگاه نیز وارد شده است.

کد خبر 6079622

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • چرا ایران «نقب» را هدف قرار دارد؟
  • امیر واحدی: جنگنده‌ بمب‌افکن‌های ارتش برای هرگونه عملیات آماده‌اند
  • چرا ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی «نقب» را هدف قرار دارد؟ +عکس
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • عملیات ایران نشان داد اسراییل و آمریکا فاقد قدرت بازدارندگی هستند
  • سنتکام: از اسراییل حمایت می‌کنیم
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به ۲ پایگاه در پی عملیات سپاه
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به دو پایگاه در پی عملیات سپاه