Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسین معتوکی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با تاکید بر اهمیت کنترل وزن، چاقی و ترویج سبک زندگی فعال و سالم گفت: شیوع افزایش وزن و چاقی دانش آموزان از جمله عوامل مهمی است که سلامت آنان را که در حال رشد هستند، به خطر می‌اندازد.

او افزود: طرح وزارتی کنترل وزن و چاقی در سطح مدارس این ناحیه در حال اجرا بوده و به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی که مصادف با افتتاح پروژه کنترل وزن و چاقی (کوچ) است، اطلاعات قد و وزن دانش آموزان در سطح مدارس جمع آوری شده و سامانه سناد جهت ثبت اطلاعات دانش آموزان فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتوکی با اشاره به اهمیت و تعیین شاخص توده بدنی و سلامت جسمانی و کنترل وزن در افراد، بیان داشت: در این ارزیابی، قد و وزن کلیه کارکنان اندازه گیری و اطلاعات فردی هر شخص در قالب فرم به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در پایان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحرک کمتر دانش آموزان، اجرای پروژه کنترل وزن دانش آموزان با همکاری معلمان، والدین و دانش‌آموزان و پیگیری از طریق سامانه شاد و فضای مجازی مطابق دستورالعمل ضروری است.

به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و با هدف اندازه گیری قد و وزن کارکنان حوزه ستادی با کمک کارشناسی تربیت بدنی و کارشناسی سلامت کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنترل وزن چاقی دانش آموزان دانش آموزان تربیت بدنی وزن و چاقی کنترل وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در همایش سفیران سلامت کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، گفت : امسال ۹۵ هزار دانش آموز، معادل ۲۵ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شده‌اند.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت ارتقا سلامت دانش آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان سفیر سلامت پیام‌های سلامتی که از معلمان و مربیان خود دریافت می‌کنند را به سایر دانش آموزان انتقال می‌دهند، گفت: هر دانش‌آموزی که سفیر سلامت باشد، موظف است پیام‌های سلامتی که دریافت کرده را به گوش چهار نفر از همکلاسی‌های خود برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزان نیز با انتقال پیام‌های سلامتی به خانواده‌های خود آنها را در جریان این پیام‌ها گذاشته و از این طریق بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه با پیام‌های سلامت آشنا می‌شوند و این مسئله می‌تواند تا حد زیادی سبب ارتقای سلامت جامعه شود.

محمدی اشاره‌ای هم به شرکت حدود چهار هزار نفر از دانش آموزان سفیر سلامت استان در جشنواره استانی سفیران سلامت داشت و گفت: این دانش‌آموزان در رشته‌های نقاشی، تئاتر، عکاسی و ... در این جشنواره شرکت کرده بودند که برگزیدگان آنها راهی مرحله کشوری جشنواره سفیران سلامت خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی