Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@01:39:03 GMT

جنایت جدید تروریست‌های متحد ترکیه در عفرین سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۳۸۲۱

جنایت جدید تروریست‌های متحد ترکیه در عفرین سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان حقوق بشر در شهر «عفرین» (شمال غرب سوریه) در بیانیه‌ای از جنایت‌های جدید گروه تروریستی موسوم به «الجیش الوطنی الحر» (وابسته ترکیه) پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «رووداو»، سازمان حقوق بشر در شهر عفرین در بیانیه یادشده با «غیرانسانی» خواندن اقدامات گروهک یادشده، گزارش داد که این تروریست‌ها به دستور غیرمستقیم ترکیه مدام در حال ربودن افراد، سرقت و تعرض به شهروندان سوری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در ادامه با ارائه شواهدی گزارش داد که روز چهارشنبه هفته گذشته، پلیس ترکیه در شهر استانبول «ولید مصطفی بکر محمد» از شهروندان سوریه را دستگیر کرده است و او را به مکانی نامعلومی برده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که «عناصر اطلاعات ترکیه» به تاریخ ۳۰/۰۹/۲۰۲۰ «هیثم  حیدر» از شهروندان سوری را ربوده‌اند و بدون ذکر علت، او را به مقری امنیتی برده‌اند بطوریکه تا به این لحظه، اطلاعاتی درباره سلامت وی در دست نیست.

از طرفی دیگر، در بیانیه یادشده آمده است که عناصر گروهک «سمرقند» وابسته به گروهک تروریستی «الجیش الوطنی السوری» (تحت امر ترکیه)، اهالی روستای «کفرصفره» از توابع ناحیه «جندیرس» (جنوب غرب عفرین) و بویژه مردم فقیر این روستا را وادار می‌کنند که بخشی از محصولات خود را به این گروه باج دهند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که گروهک مسلح موسوم به «المنتصر بالله» که بر روستای «عمرو اوشاغی» از توابع ناحیه «راجو» تسلط دارد، بیش از ۲۴۰۰ درخت زیتون و چند خانه در روستای یادشده را تصرف کرده‌ بطوریکه یکی از این خانه‌ها را به پایگاه نظامی تبدیل کرده‌ و از بقیه خانه‌ها برای اسکان خانواده‌های اعضای خود استفاده کرده‌ است.

گروه‌های تروریستی یادشده با استفاده از تجهیزات جنگی ترکیه، منطقه عفرین را به تاریخ ۱۸/۳/۲۰۱۸ به اشغال خود درآورده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه ترکیه متحدان عفرین سازمان حقوق بشر جنایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

 اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق دانست.

 اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که بر رنج بی پایان مردم فلسطین افزوده و باعث تهدید صلح در منطقه شده است را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: مصونیت رژیم صهیونیستی و سکوت شورای امنیت در قبال اقدام‌های غیرقانونی و وحشیانه این رژیم از جمله حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق، خطر جدی منطقه‌ای شدن درگیری همراه با پیامد‌های غیرقابل پیش‌بینی را به همراه داشته است.

بر اساس این بیانیه، اتحادیه آلبا از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به شدت در جهت برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه، اطمینان از ارائه کمک‌های بشردوستانه کافی به مردم این منطقه و ایجاد شرایط مساعد برای برقراری صلح پایدار، تلاش کند.

این بیانیه می‌افزاید: کشور‌های عضو اتحادیه آلبا از جامعه بین‌المللی می‌خواهند تا صلح را در خاورمیانه برقرار کرده و از همه تلاش‌های لازم و به موقع حمایت کنند تا طرف‌های درگیر در مناقشه به خصومت‌ها پایان داده و اختلافات خود را بر اساس احترام و رعایت قوانین بین‌المللی و مفاد منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های این شورا، حل و فصل کنند.

اتحادیه آلبا پیشتر در آبان سال گذشته نیز به طور قاطعانه از توافق‌های نشست ۵۷ کشور اسلامی و عربی در ریاض پایتخت عربستان سعودی مبنی بر پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حمایت کرد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، تاکید کرد که این سازمان منطقه‌ای به حامیان «محکومیت تجاوز اسرائیل در نوار غزه از طریق ارتکاب جنایت‌ها و نقض سیستماتیک حقوق بشر» و همچنین به درخواست برای توقف فوری عملیات کشتار (رژیم) اسرائیل می‌پیوندد.

این گروه متشکل از ۱۰ کشور آمریکای لاتین (آنتیگوا و باربودا، بولیوی، کوبا، دومینیکا، گرانادا، نیکاراگوئه، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرانادین‌ها و ونزوئلا) همچنین از درخواست «تکمیل تحقیقات در مورد جنایت‌های جنگی و جنایت‌ها علیه بشریت توسط اسرائیل علیه مردم فلسطین»، حمایت کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران
  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • منافقین به اشد مجازات محکوم شوند