Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو مقام آمریکایی روز دوشنبه گفتند که دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به حصول توافقی با سودان نزدیک می‌شود که براساس آن واشنگتن خارطوم را از فهرست دولت‌های حامی تروریسم حذف می‌کند.

یکی از مقام‌های آمریکایی به رویترز گفت که این توافق که احتمالا در روزهای آینده اعلام می‌شود، همچنین شامل گام‌هایی برای ایجاد روابط دیپلماتیک میان سودان و رژیم صهیونیستی است اما هنوز کار بر روی جزئیات آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رویترز، تنش‌زدایی از روابط رژیم صهیونیستی با یک دولت عربی دیگر می‌تواند ترامپ را قادر به اعلام دستاورد دیپلماتیکی دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان‌ماه کرده و به انتخاب مجدد او کمک کند.

براساس این گزارش، یکی از محورهای مهم مذاکرات میان سودان و ایالات متحده، اصرار خاطوم بر این نکته است که خروج این کشور از فهرست دولت‌های حامی تروریسم آشکارا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ربط داده نشود.

همچنین، مقام‌های سیاسی و نظامی سودان در رابطه با سرعت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختلاف نظر دارند.

پیشتر، مقام‌های امارات متحده عربی و بحرین به همراه مقام‌های صهیونیستی با حضور در کاخ سفید، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را در حضور ترامپ امضا کردند.

برچسب‌ها سودان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی سودان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان

حاکم اقلیم دارفور نیروهای واکنش سریع را متهم کرد که به دنبال تاسیس دولت جدیدی در غرب سودان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای واکنش سریع از پنج ایالت اقلیم دارفور ( غرب سودان ) بر چهار ایالت آن ( جنوب، شرق، مرکز و غرب) سیطره دارند و اکنون می‌کوشند بر مرکز ایالت دارفور شمالی ( شهر فاشر) تسلط پیدا کنند اما با مقاومت نیروهای ارتش سودان روبرو هستند.

« منی ارکو مناوی» حاکم اقلیم دارفور در صحفه شخصی خود در فضای مجازی ( ایکس – توئیتر سابق ) نوشت: نیروهای واکنش سریع با گسترش حوزه سیطره خود برای ترسیم مرزهای دولت جدید در غرب سودان ادامه می‌دهند و همانطوری که برنامه ریزی کرده‌اند این دولت در سایه سکوت به رسمیت شناخته خواهد شد.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، وی با اشاره به حمله نیروهای واکنش سریع به منطقه «ملیط» واقع در 56 کیلومتری مرکز ایالت دارفور شمالی  نوشت: هدف از این حمله تنگ تر کردن حلقه محاصره شهر تاریخی فاشر است تا از این طریق اجازه ندهند مواد کالاهای ضروری به دست ساکنان این شهر برسد و آنان مجبور به پذیریش همزیستی با نیروهای واکنش سریع بشوند.

ارتش سودان: مزدورانی از چاد و سودان جنوبی به اسارت درآمدند

نیروهای واکنش سریع در هفته گذشته طی یک نبرد سنگین علیه نیروهای متحد ارتش توانستند بخشداری منطقه ملیط را به تصرف خود در بیآورند.

گروه‌های مسلح سودانی که توافقنامه صلح با خارطوم را در سال 2020 در پایتخت سودان جنوبی امضاء کرده‌اند در نبرد با نیروهای واکنش متحد ارتش سودان هستند.

بر اساس این توافقنامه بایستی شبه نظامیان گروه‌های مسلح در ارتش سودان ادغام شوند و گروه‌های مزبور در ساختار قدرت شرکت داشته باشند.

ملیط دارای موقعیت راهبردی است که تصرف کامل توسط نیروهای واکنش سریع، ارسال کمک‌های بشردوستانه به افراد آسیب دیده از درگیری‌های نظامی در دارفور قطع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • یو اسرائیل
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • نتانیاهو؛ منفور دوست و دشمن
  • تل آویو سفرای حامی تشکیل دولت مستقل فلسطینی را احضار کرد