Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@22:23:23 GMT

حذف سودان از لیست کشورهای تروریستی توسط

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۳۸۶۴

ساعت 24 - رویترز گزارش داد: مقامات آمریکا و سودان درصدد دستیابی به توافقی برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا هستند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکا و سودان درصدند به توافق حذف نام سودان از لیست آمریکایی کشورهای حامی تروریسم دست یابند و احتمالا ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این مقامات گفت، توافقنامه مذکور احتمالا اجازه شروع تحرکات سودان به سمت برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را بدهد اما هم‌چنان تلاش روی جزئیات ادامه دارد.مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که ماه اوت به خارطوم رفته بود امکان ازسرگیری روابط بین سودان و رژیم صهیونیستی را بررسی کرد اما خارطوم تاکید کرد پرونده روابط با رژیم صهیونیستی از وظایف دولت انتقالی کنونی نیست.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 

محمد علی تمیم، معاون نخست وزیرعراق، امروز دوشنبه، همزمان با آغاز گفتگو‌ها در مورد روابط پیچیده آمریکا و عراق در واشنگتن، گفت که عراق از همه طرف‌ها خواسته تا در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین ایران و اسرائیل خویشتنداری نشان دهند.

این دیدار‌ها در حالی برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی پاسخ خود را به حمله تلافی جویانه موشکی و پهپادی آخر هفته ایران می‌سنجد و ایالات متحده و اروپا بر خویشتنداری تاکید می‌کنند.

تمیم که به همراه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ریاست جلسه کمیته عالی هماهنگی آمریکا و عراق را بر عهده داشت، گفت که عراق نگران است که منطقه "به جنگ گسترده‌تری کشیده شود و امنیت بین‌المللی را تهدید خواهد کرد".

وی گفت: «بنابراین ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند و به قوانین دیپلماتیک و بین‌المللی احترام بگذارند».

عراق متحد نادری برای واشنگتن و تهران است. حریم هوایی عراق مسیر اصلی حمله بی‌سابقه هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل بود و مقامات عراقی می‌گویند ایران پیش از این حمله به آنها و سایر کشور‌های منطقه اطلاع داده است.

هیئتی به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، امروز دوشنبه با مقامات واشنگتن از جمله جو بایدن، رئیس جمهور و لوید آستین، وزیر دفاع دیدار خواهد کرد.

ایالات متحده و دیگر مقامات غربی از طرح‌های اصلاحات اقتصادی ارائه شده توسط السودانی استقبال کرده‌اند.

واشنگتن و بغداد در حال مذاکره بر سر پایان دادن به ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده در این کشور هستند، اگرچه کمیته عالی هماهنگی موظف است در مورد سایر جنبه‌های این روابط از جمله روابط اقتصادی بحث کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • هشدار سردار شکارچی به کشورهای غربی حامی اسرائیل
  • هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به کشورهای غربی حامی اسرائیل: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • رویترز: آمریکا در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد
  • بیانیه شماره ۲ سپاه: اگر کشورهای منطقه ایران را تهدید کنند پاسخ می دهیم
  • سپاه پاسداران، آمریکا و کشورهای منطقه را تهدید کرد /به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع و پشیمان کننده خواهیم داد
  • ایران و وعده صادق تنبیه رژیم صهیونیستی