Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح ملی کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) در استان، گفت: با این طرح ۱۰۰ درصد دانش آموزان پالایش خواهند شد و آمار قد و وزن آن‌ها در سامانه سناد ثبت و BMI (شاخص توده بدنی) محاسبه و درصدی از آن‌ها که دچار اضافه هستند در حوزه تربیت بدنی و سلامت مورد مشاوره قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدعلی قهرمانی، افزایش آگاهی ۱۰۰ در صدی دانش آموزان و افزایش آگاهی ۵۰ درصدی والدین برای سبک زندگی سالم و فعال را از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: تغییر الگوی تغذیه دانش آموزان در کنار تحرک بدنی در حفظ سلامت دانش آموزان بسیار مهم است.

او با اشاره به برنامه‌های خوب انجام شده در حوزه کاری خود در هفته تربیت بدنی، افزود: افتتاح طرح کوچ، پالایش BMI همکاران اداری، مسابقات دارت با همکاری هیات ورزش دانش آموزی از جمله این طرح‌ها بوده و ظرف چند روز آینده شاهد افتتاح چمن مصنوعی، کلاس درس تربیت بدنی، مدرسه پویا، ارسال کاروان تجهیزات ورزشی با حضور مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی خواهیم بود.

قهرمانی به اثرات بد چاقی بر کل سیستم بدن اشاره کرد و گفت: از آنجا که چاقی مادر و منشا امراضی، چون سکته مغزی، فشارخون، دیابت، آرتروز، سنگ کلیه و در کل کاهش کیفیت و کمیت طول عمر است لذا اجرای طرح کوچ در واقع منجر به حفظ سلامتی آینده سازان این مرز و بوم خواهد شد.

او با بیان اینکه امروز بیش از ۲۱ درصد نونهالان و نوجوانان و ۵۹ درصد مردم ایران مبتلا به اضافه وزن هستند، بر تداوم اجرای چنین برنامه‌هایی در سال‌های آینده نیز تاکید کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه طرح کوچ با مدیریت قوی دکتر حمیدی و همکارانشان از طرح‌های بسیار خوب خواهد بود و گفت: چاقی امروز مختص ایران و دانش اموزان نیست بلکه روند و رویه زندگی شهرنشینی و عادات بد غذایی در دنیا باعث افزایش آمار چاقی شده است.

او ادامه داد: برای بهبود وزن دانش آموزان لاغر نیز سعی داریم با انجام مشاوره به ویژه در نوع تغذیه و با چاپ پوستر‌ها و برنامه‌های تغذیه در فضای اجتماعی به این دانش آموزان کمک کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: به دنبال کاهش ۳ درصدی تعداد دانش آموزانی که اضافه وزن دارند هستیم و در این راستا ساعات ضمن خدمت برای همکاران و مدرسین میانی در نظر گرفتیم که بتوانیم همه مدیران، معلمان و کارشناسان را در اجرای این طرح با خود همراه کنیم.

قهرمانی با تاکید بر لزوم همکاری خانواده‌ها در اجرای هر چه بهتر طرح کوچ و مراقبت از فرزندان در مقابل تغذیه‌های ناسالم، گفت: با توجه به استمرار شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری بودن مدارس خانواده‌ها باید به ما کمک کنند تا بتوانیم عدد واقعی قد و وزن در سامانه سناد ثبت شود و غربالگری انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس طرح ملی کوچک تربیت بدنی و سلامت تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان طرح کوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار شهرستان شهرضا با گرامیداشت هفته سلامت و تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان بر اجرای مفاهیم سلامت بر پایه شعار سال (سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت) تاکید کرد.


سید امیر جعفری با اشاره به نقش سلامتی در ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان افزود: نقش آفرینی و همراهی مردم به خصوص دانش آموزان در داشتن جامعه سالم و اجرایی نمودن مفاهیم خودمراقبتی بسیار مهم است.


در این مراسم از سفیران سلامت نمونه و دانش آموزان برتر در حوزه‌های مختلف علمی با اهدای جایزه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد